Ιβάν Σαββίδης: Η εταιρεία εμφιάλωσης και εμπορίας του μεταλλικού νερού Σουρωτή, που ανήκει στον επιχειρηματία, μέσω της συνεργασίας της εταιρείας με την πλατφόρμα Amazon, το προϊόν σε συσκευασία κουτί αλουμινίου 330ml θα τοποθετηθεί σε καταστήματα λιανικής στην αγορά των ΗΠΑ, με απευθείας υπηρεσίες παράδοσης από τον εκπρόσωπο της εταιρείας στη Νέα Υόρκη. Ταυτόχρονα, υπάρχει διανομή και στα εστιατόρια.
Σε ποιες άλλες αγορές δραστηριοποιείται
Στον πυρήνα του σχεδίου εξωστρέφειας της εταιρείας βρίσκεται η εδραίωση της παρουσίας της στις ήδη υπάρχουσες αγορές και η επέκτασή της σε νέες.
Ειδικότερα, στοχεύει:
Στην αγορά της Κύπρου, με περισσότερα σημεία πώλησης και ανάπτυξη στο κανάλι HO.RE.CA, καθώς και την τοποθέτηση νέων γεύσεων σε κανάλι λιανικής όπως και την αγορά ICM.
Στη Μέση Ανατολή, με νέες παραλλαγές και αυξημένη διανομή στο κανάλι HO.RE.CA και μικρά καταστήματα λιανικής, μέσω του συνεργάτη της στη Σαουδική Αραβία. Παράλληλα, δρομολογούνται επαφές και διείσδυση σε χώρες του Κόλπου και άλλες αραβικές χώρες όπως η Ιορδανία, το Κουβέιτ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Στην Ευρώπη, μέσω νέων συνεργασιών με χώρες όπως η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Στον Καναδά, μέσω αυξημένης διανομής σε εστιατόρια
Στην Ασία, μέσω νέας συνεργασίας με τη διανομή στην αγορά λιανικής.
Χρονιά ορόσημο το 2024
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικές ώρες, το 2024 θα είναι χρονιά ορόσημο ως προς τη μελλοντική πορεία της εταιρεία.
«Η στρατηγική ανάπτυξη στην οποία θέσαμε τις βάσεις στο 2023 θα συνεχίζουμε να την εφαρμόζουμε με προοπτική πενταετίας. Με συνέπεια, γνώση, επαγγελματισμό και εμπιστοσύνη στους ανθρώπους μας, σχεδιάζουμε συγκεκριμένες στοχευμένες στρατηγικές, έχοντας την απόλυτη βεβαιότητα πως η ΣΟΥΡΩΤΗ ΑΕ θα συνεχίσει να είναι ο leader στον κλάδο του φυσικού μεταλλικού νερού και όχι μόνο», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Δείτε επίσης: Ακριβότερα θα πληρώνουμε τα πλαστικά και μεταλλικά μπουκάλια
Πέραν των εξαγωγών, η εταιρεία επικεντρώνεται σε ακόμη δύο άξονες και δη στο κανάλι του χονδρεμπορίου και στο κανάλι των σούπερ μάρκετ.
– Στο χονδρεμπόριο, επιδιώκεται η αύξηση της κλίμακας τζίρου στην εμπορική πολιτική (μεσοσταθμικά 30%), καθώς και η διατήρηση των υπολοίπων στοιχείων της λόγο της πετυχημένης αποτελεσματικότητας τους. Ταυτόχρονα, το βάρος θα πέσει στις κατηγορίες καταστημάτων με τη μεγαλύτερη κατανάλωση ανά έτος και αντίστοιχα στους στους πιο κερδοφόρους κωδικούς.
– Στο κανάλι της λιανικής, όπου καταγράφηκε αύξηση της τιμής σε κωδικούς με μεγάλη κερδοφορία για την εταιρεία, για να μειωθεί το χρηματοοικονομικό κόστος, επιδιώκεται η διατήρηση των διανομών (αριθμητικής και σταθμισμένης), ενώ βαρύτητα θα δοθεί σε μικρές αλυσίδες τοπικού χαρακτήρα για αύξηση της συμμετοχής τους στον τζίρο από το κανάλι της λιανικής.
Μελέτη σύνταξης για τις νέες επενδύσεις
Ταυτόχρονα, η Σουρωτή ΑΕ συνεχίζει τη σύνταξη μελέτης για το νέο επενδυτικό της πλάνο, με στόχο την υλοποίηση μέρους αυτού σε πρώτη φάση στο 2024. Ήδη, εδώ και μερικές μέρες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους σε νέο χώρο, δύο νέα τμήματα των γραμμών παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα υλοποιήθηκε νέα παραγγελία για την προμήθεια νέων μηχανημάτων, με παράδοση στις αρχές του 2025.
Αύξηση τζίρου 35,63%
Στη χρήση 2023, η εταιρεία παρουσίασε τζίρο ύψους 13,89 εκατ. ευρώ από 10,24 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένο κατά 35,63%, ενώ ο όγκος αυξήθηκε κατά 53%. Η βασική προσέγγιση για την υλοποίηση της ανάπτυξης της εταιρείας το 2023 ήταν το κανάλι του χονδρεμπορίου , το οποίο στην ελληνική επικράτεια διακινεί το 83% του συνολικού όγκου νερού. Ο όγκος στο συγκεκριμένο κανάλι αυξήθηκε κατά 94,7 % και η αξία 72,5%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή του καναλιού του χονδρεμπορίου στο σύνολο του τζίρου της Σουρωτή ήταν το 2022 στο 42% ενώ το 2023 ανήλθε στο 53%, κάτι που αποτελούσε και τον πρωταρχικό στόχο της εταιρίας. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 23%, ενώ το κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου παρουσίασε αύξηση 6%.
Παράλληλα, το 2023 σηματοδότησε την επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία, με τα κέρδη προ φόρων να ανέρχονται σε 369.867 ευρώ, έναντι ζημιών2.200.681 ευρώ κατά την προηγούμενη εταιρική χρήση.
Διατηρείται ο προβληματισμός για το ενεργειακό
«Το πρόβλημα της ενέργειας και της πρόσβασης σε πρώτες ύλες παραμένει η υπ’ αριθμόν ένα ανησυχία των επιχειρήσεων και στο 2024. Οι μηχανισμοί που έθεσαν σε λειτουργία οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για να ελαφρύνουν τις πιέσεις από τα αυξημένα ενεργειακά κόστη και τους φουσκωμένους λογαριασμούς για τους καταναλωτές, για παράδειγμα μέσω επιδοτήσεων, δεν έχουν μειώσει τις ανησυχίες των επιχειρήσεων. Η εντεινόμενη ανησυχία για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή σε περίπτωση που η σύγκρουση επεκταθεί δημιουργούν επιπλέον ανησυχίες, με απρόβλεπτα αποτελέσματα ως προς την άνοδο των τιμών της ενέργειας και εν συνεχεία του κόστους των πρώτων υλών. Η εταιρεία στο 2024 έχει ενσωματώσει στις τιμές πώλησης των ετοίμων προϊόντων μέρος του αυξανόμενου ενεργειακού κόστους της ενέργειες και των πρώτων υλών. Επιπλέον η εταιρεία δεν έχει έκθεση στις πληττόμενες από τις πολεμικές συρράξεις περιοχές, ούτε έχουν επιβληθεί οποιαδήποτε μέτρα που επηρεάζουν τις δραστηριότητές της», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση της εταιρείας.
Η Σουρωτή ΑΕ εδρεύει στη Σουρωτή Νομού Θεσσαλονίκης, διαθέτει ένα υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη και δύο γραφεία στην Αθήνα, ενώ πραγματοποιεί κατά κύριο λόγο χονδρικές πωλήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Όσον αφορά δε τoν κλάδο που δραστηριοποιείται, στην τελευταία διετία καταγράφεται μπαράζ νέων επενδύσεων και είσοδος νέων επενδυτών, τόσο από τους παραδοσιακούς όσο και από νέους επιχειρηματίες που εισέρχονται στη συγκεκριμένη αγορά. Μια αγορά, η συνολική αξία της οποίας ξεπερνά το 1,32 δισ. ευρώ.