Σε νέα δυναμική φάση ανάπτυξης περνά η Μινέρβα, προχωρώντας σε συμφωνία για την εξαγορά τεσσάρων ιστορικών σημάτων – Άλτις, Ελάνθη, Φλώρα και SOL – από τη Flora Foods. Η συμφωνία, που αναμένεται να τεθεί προς έγκριση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενισχύει περαιτέρω τη θέση της εταιρείας στην αγορά των τροφίμων και κυρίως στον τομέα του ελαιολάδου και των σπορελαίων.
Νέα ισχυρά brands στο «καλάθι» της Μινέρβα
Με την προσθήκη των νέων σημάτων, η Μινέρβα – που τελεί υπό τον έλεγχο του fund Diorama συμφερόντων του Δημήτρη Δασκαλόπουλου – εμπλουτίζει το ήδη ενισχυμένο χαρτοφυλάκιό της. Τα σήματα Άλτις και Ελάνθη έχουν διαχρονικά παρουσία στον χώρο του ελαιολάδου, ενώ τα Φλώρα και SOL διατηρούν ισχυρό αποτύπωμα στον τομέα των σπορελαίων και της μαργαρίνης. Όλα τους κατέχουν σημαντικά μερίδια αγοράς.
Η συμφωνία αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην ανάπτυξη της εταιρείας, προσθέτοντας αναγνωρίσιμα προϊόντα δίπλα σε ονόματα όπως Μινέρβα, Χωριό, Pummaro, Brava, Delicia, Benecol και Σαβοϊ, τα οποία ήδη βρίσκονται σε κάθε ελληνικό σπίτι.
Οικονομικές επιδόσεις και εξαγωγικός προσανατολισμός
Η Μινέρβα συμπλήρωσε πρόσφατα 120 χρόνια παρουσίας, παραμένοντας σταθερά ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου. Παρά τις προκλήσεις της τελευταίας περιόδου, εμφάνισε θετικά οικονομικά μεγέθη:
- Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 2023 διαμορφώθηκε στα 71,9 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 4,9% σε σχέση με το 2022.
- Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) σημείωσε αύξηση 3,4%.
- Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 10,4 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας το 15% του συνόλου των πωλήσεων.
Μετά την απόσχιση του κλάδου παραγωγής φέτας και λευκού τυριού (μέσω της Δωρικής ΑΕ και της μεταβίβασής της στη Desserta Hellas), η εταιρεία εστιάζει στις βασικές και αναπτυσσόμενες προϊοντικές της γραμμές: ελαιόλαδα, σάλτσες, μαργαρίνες, βούτυρα, ξύδια και τυροκομικά.
Η νέα εξαγορά εντάσσεται σε μια στρατηγική επέκτασης που συνδυάζει την ενίσχυση της ελληνικής ταυτότητας με την αύξηση της ανταγωνιστικότητας στο εξωτερικό. Η Μινέρβα, παραδοσιακά συνυφασμένη με την ποιότητα και την καινοτομία στον τομέα των τροφίμων, δείχνει έτοιμη να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που γεννά η συγκυρία, ενισχύοντας τη θέση της τόσο στην ελληνική αγορά όσο και διεθνώς. Με την τελική έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το επόμενο κεφάλαιο για την εταιρεία φαίνεται ήδη ελπιδοφόρο.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Η λίστα με τα προϊόντα που πωλούνται 5-24% φθηνότερα