Μέχρι την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα έχουν ανέβει τα 1000 προϊόντα με μειωμένες τιμές έως 10%. Στη λίστα περιλαμβάνονται κωδικοί προσωπικής υγιεινής , προϊόντα σπιτιού και τρόφιμα. Η λίστα θα ανανεώνεται και οι ευκαιρίες για πιο φθηνές αγορές θα διατηρηθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025.
Πάντως η αγορά σταδιακά επιστρέφει σε κανονικούς ρυθμούς αφού ο πληθωρισμός υποχωρεί.
Στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 0,6% από 1,6% τον Αύγουστο, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών ΙΕΛΚΑ η οποία εντόπισε περιορισμένη αύξηση τιμών σε κρίσιμα προϊόντα το δωδεκάμηνο.
Συγκεκριμένα, η έρευνα ανέδειξε μείωση κατά 0,76% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο του 2025 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2025.
Οι μειώσεις τιμών τον Σεπτέμβριο του 2025 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024 καταγράφονται στις εξής κατηγορίες: Φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-5,63%), απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-5,4%), τρόφιμα παντοπωλείου (-5,18%), τροφές και είδη για κατοικίδια (-3,21%), είδη μιας χρήσης, οικιακά είδη (-3,18%). Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα της ομαλοποίησης της αγοράς και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα. Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού και στα τρόφιμα παντοπωλείου χάρη της αποκλιμάκωσης της τιμής του ελαιολάδου.
Αντίθετα στα προϊόντα με άνοδο των τιμών εντοπίστηκαν στο κρέας. Η τιμή του βόειου κρέατος τρέχει καθώς έπιασε τα 17 ευρώ το κιλό. Σε ορισμένες αλυσίδες όπως και σε κρεοπωλεία της γειτονιάς έχει φτάσει τα 20 ευρώ το κιλό .
Οι πωλήσεις του λιανεμπορίου «αγγίζουν τα 9 δις ευρώ στο 8/2005.
Τα στοιχεία της Circana λένε για άνοδο της αγοράς των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) στα σούπερ μάρκετ κατά το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025, Αυξήθηκαν κατά 6,6% σε αξία πωλήσεων, κυρίως χάρη στην κατηγορία των τροφίμων. Τα τυποποιημένα προϊόντα (fixed barcode) ενισχύθηκαν κατά 5,8%, ενώ τα επί ζυγίω (random weight) ή «χύμα» προϊόντα κατέγραψαν ακόμη υψηλότερη άνοδο, 9,3%.
Ο συνολικός τζίρος της αγοράς FMCG ανήλθε στα 9,087 δισ. ευρώ, έναντι 8,524 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο του 2024. Από αυτά, τα 7,049 δισ. ευρώ προήλθαν από τα τυποποιημένα προϊόντα και τα 2,039 δισ. ευρώ από τα επί ζυγίω – μια κατηγορία που αφορά αποκλειστικά τρόφιμα. Έτσι, τα τυποποιημένα προϊόντα κάλυψαν το 77,6% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ.
Η ιδιωτική ετικέτα (Private Label) συνέχισε την ανοδική της πορεία, καταγράφοντας αύξηση 7,4% και μερίδιο αγοράς 27,1%, έναντι +5,3% για τα επώνυμα προϊόντα. Αναλυτικά, το μερίδιο των PL στα τρόφιμα ανέρχεται σε 27,7%, στα είδη υγείας και ομορφιάς σε 19,9%, και στην οικιακή φροντίδα σε 26,7%.
Νίκος Θεωδοροπουλος