No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Με κόστος 18,48 εκατ. ευρώ βρίσκει τη θέση του το ραντάρ στον Λόφο Παπούρα

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την προστασία του μνημείου στον Λόφο Παπούρα – Μόνη κατάλληλη θέση για το ραντάρ λένε ΥΠΑ και ΚΑΣ

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
15/10/2025
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
A A
Στόχο για λειτουργία το 2026 θέτει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Έχοντας μεταθέσει τουλάχιστον για τις αρχές του 2028 τα θυρανοίξια του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι, μπαίνουν στην αφετηρία οι εργασίες για την εγκατάσταση του ραντάρ στον Λόφο Παπούρα. Με τις αντιδράσεις τοπικών φορέων και αρχαιολόγων για την προστασία του μνημείου που ήρθε στο φως να συνεχίζονται, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε την εκτέλεση των απαραίτητων μελετών και κατασκευών, ύψους 18,48 εκατ. ευρώ, από τον παραχωρησιούχο του έργου ως συμπληρωματικές εργασίες.
Τον δρόμο για την εγκατάσταση των ραδιοβοηθημάτων του αερολιμένος άνοιξε η θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) στις αρχές του περασμένου Ιουλίου επί της προμελέτης προστασίας του μνημείου. Τα αρχαιολογικά ευρήματα που αποκαλύφθηκαν, κατά τις εργασίες χωματουργικής διαμόρφωσης του λόφου 24, όπου είχε εξαρχής χωροθετηθεί το ραντάρ, έβαλαν στοπ στις εργασίες τον Μάρτιο του 2024, φέρνοντας καθυστέρηση και στο συνολικό χρονοδιάγραμμα.
Όπως σημειώνεται σε απάντηση του υπουργείου Πολιτισμού στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, στην κορυφή της Παπούρας αποκαλύφθηκε «μια σπάνια επιβλητική κυκλική κατασκευή ύψους 2,85μ., διαμέτρου 48-50 μέτρων και έκτασης 1.800 τ.μ., εντυπωσιακή λόγω του μεγέθους, της πρωιμότητας, αλλά και του αρχιτεκτονικού της
Σχεδιασμού». Πρόκειται για μια θέση γνωστή στους αρχαιολόγους από το 1980, που είχε ερμηνευθεί ως φρυκτωρία.

Αναζήτηση εναλλακτικών

Μετά τις αποκαλύψεις, ζητήθηκε η εξέταση διαφορετικών σεναρίων για την εγκατάσταση του ραντάρ, με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), να «έχει ελέγξει ενδελεχώς 200 σημεία στην ευρύτερη περιοχή, τα οποία, ωστόσο, δεν πληρούσαν τις αναγκαίες προδιαγραφές ασφάλειας των πτήσεων», όπως σημειώνεται στην απάντηση του ΥΠΠΟ.
Στη διάθεση των αρμόδιων υπηρεσιών τέθηκε και η από 21/08/2024 μελέτη «AANE Technical Study, Radar and Communications Sites, Kastelli International Airport» του διεθνούς μελετητικού οίκου Cyrrus. Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Υποδομών, που υπογράφει ο υπουργός Χρίστος Δήμας, οι μελέτες τόσο της ΥΠΑ όσο και της Cyrrus «καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο Λόφος 24 είναι ο μόνος που συγκεντρώνει τα επιχειρησιακά και τεχνικά χαρακτηριστικά καταλληλόλητας, και ως εκ τούτου, αποτελεί μοναδική θέση για την εγκατάσταση του κύριου συστήματος επιτήρησης για την ασφαλή λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης».
Κατόπιν αυτών, το ΚΑΣ έδωσε το «πράσινο φως» στην προμελέτη προστασίας του μνημείου και την 1η Αυγούστου 2025, η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων ενέκρινε την προμελέτη εγκατάστασης ραδιοβοηθημάτων ως αναπόσπαστο μέρος του εν λόγω σημαντικότατου έργου υποδομής, η οποία και υπεβλήθη από το αρμόδιο υπουργείο ως η μόνη τεχνικά εφικτή λύση για την ολοκλήρωση και ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου, καθώς και την προστασία, συντήρηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων.

Συμπληρωματικές εργασίες από τον ανάδοχο

Παράλληλα, έθεσε ως όρους να συνεχιστεί η υπολειπόμενη ανασκαφική διερεύνηση από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου, να περιοριστεί η χρήση ακρυλικών μέσων και να διερευνηθεί εξαντλητικά η δυνατότητα χρήσης ανόργανων υλικών και ειδικότερα σταθεροποιημένου εδαφικού υλικού, καθώς και να εκπονηθεί οριστική μελέτη για την προστασία του μνημείου και την αποκατάσταση του φυσικού τοπίου. Ακόμη, θα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη διαχείρισης των ομβρίων υδάτων στην περιοχή του μνημείου, να επανασχεδιαστεί η πλατφόρμα θέασης και ενδεχόμενης κυκλοφορίας επισκεπτών, έτσι ώστε να παρέχεται η ευχέρεια συνολικής θέασης για το ευρύ κοινό και να επανεξεταστεί, σε επόμενη φάση, η κάλυψη του μνημείου με στέγαστρο.
Προσδιορίζοντας το κόστος των απαραίτητων εργασιών σε 18,48 εκατ. ευρώ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε ότι αυτές θα εκτελεστούν βάσει της σύμβασης παραχώρησης, που έχει υπογραφεί με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR, ως συμπληρωματικές εργασίες. Έτσι, ο κατασκευαστής αναλαμβάνει τη διαμόρφωση του χώρου ταπείνωσης του Λόφου 24 για την εγκατάσταση των συστημάτων αεροναυτιλίας, του περιβάλλοντος χώρου, καθώς και της παρακολούθησης, προστασίας, στερέωσης, διάσωσης και προσβασιμότητας του μνημειακού αρχιτεκτονικού συγκροτήματος.

Αντιδράσεων συνέχεια

Πάντως οι αντιδράσεις τοπικών φορέων, αλλά και αρχαιολόγων συνεχίζονται. Κατά την παρουσίαση της μελέτης για τη θέση του ραντάρ, παρουσία του υφυπουργού Υποδομών, κ. Νίκου Ταχιάου στο Ηράκλειο, εκφράστηκαν αντιδράσεις από εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ενώ την περασμένη Κυριακή,ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, με τη στήριξη του Δήμου Μινώα Πεδιάδας, παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα την ταυτότητα του μνημείου.
«Απαιτούμε το μοναδικό σε μέγεθος, σχήμα, αρχιτεκτονική σύλληψη και εκτέλεση, μνημείο της Παπούρας να προστατευθεί, να συντηρηθεί, να αναδειχθεί σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο και να μην υπονομευθεί με κανένα τρόπο η ακεραιότητά του, ο περιβάλλων χώρος του καθώς και η μελλοντική επισκεψιμότητα του με εγκαταστάσεις, όπως είναι τα ραντάρ και οι πύργοι ελέγχου», ήταν η σχετική δήλωση του ΣΕΑ.
Από την πλευρά του, το ΥΠΠΟ στην απάντηση προς τη Βουλή, την οποία υπογράφει η υπουργός κυρία Λίνα Μενδώνη, καταλήγει πως «η τελική λύση διασφαλίζει τόσο την ολοκληρωμένη προστασία και ανάδειξη του μνημείου όσο και την ασφάλεια των πτήσεων του νέου αεροδρομίου Καστελλίου. Το μόνο έγκλημα που διαπράττεται είναι η διαρκής προβολή ιδεοληψιών και μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, οι οποίες λειτουργούν τοξικά για την κοινωνία».

Tags: ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΙΚΑΣΜΕΝΔΩΝΗΤΑΧΙΑΟΣΥΠΑΥΠΠΟΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ

ΣχετικάΑρθρα

Υπερταμείο: Οι επιδόσεις ρεκόρ για το 2023 και το χτίσιμο του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

«Ελ. Βενιζέλος»: Διψήφια άνοδος σε διεθνείς αφίξεις και ρεκόρ πτήσεων – ΗΠΑ και Ισραήλ πρωταγωνιστές

23/10/2025
«Καμπανάκι» ΕΛΣΤΑΤ για τον Τύπο: Νέα πτώση σε εφημερίδες και περιοδικά το 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025

23/10/2025
Οι ευρωεκλογές έχουν σημασία μόνο όταν ξέρουμε τι διακυβεύεται
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Metron Analysis: Διαφορά 15,9% για τη ΝΔ από το ΠΑΣΟΚ

22/10/2025
Ηλιακοί Θερμοσίφωνες: Το «καυτό» μυστικό του ΙΟΒΕ για οικονομία και πράσινη ανάπτυξη
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τριμηνιαία έκθεση ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία διατηρεί αντοχές, παρά τις πιέσεις

22/10/2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Βουλή: Υπερψηφίστηκε η τροπολογία για τον «Άγνωστο Στρατιώτη»

22/10/2025
Τελεσίγραφο Τραμπ στη Χαμάς μέχρι την Κυριακή: «Υπογράψτε ειρήνη ή θα ζήσετε την κόλαση»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σκωτία vs Λονδίνο: Ποιος θα πληρώσει το ακριβό καλοκαίρι του Τραμπ;

22/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Κτηματαγορά/Ακίνητα στο εξωτερικό: Οι Έλληνες επένδυσαν 1,7 δισ. ευρώ το 2023

Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers

22/10/2025
ΤτΕ: Ανοδικά τα επιτόκια για τα νέα δάνεια τον Ιούλιο

ΤτΕ: Οι τιμές κατοικιών και τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται

22/10/2025
Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

22/10/2025

Ναυτιλία

Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Έλληνες καθηγητές του ΜΙΤ ηγούνται του πρώτου εγχειριδίου πυρηνικής ασφάλειας πλοίων

Το MIT Maritime Consortium υπό την ηγεσία ελλήνων καθηγητών παρουσίασε το πρώτο δημόσιο εγχειρίδιο ασφάλειας για εμπορικά πυρηνοκίνητα πλοία  ...

από Newsroom
22/10/2025
Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι το πιο βιώσιμο καύσιμο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνικό βέτο στο COP30 – Στο επίκεντρο το Net Zero Framework της ναυτιλίας

Αγκάθι η συμφωνία Net Zero Framework που «πάγωσε» μετά από αμερικανικές πιέσεις – Εμπλοκή Μητσοτάκη στη διαχείριση της κρίσης Η...

από Newsroom
21/10/2025
Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες

Το Υπερταμείο επιταχύνει την αξιοποίηση των ελληνικών μαρινών με επενδύσεις σε ένα ενιαίο δίκτυο σύγχρονων υποδομών   Η Ελλάδα ετοιμάζεται...

από Newsroom
21/10/2025
ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο

Η ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ. € στα Ναυπηγεία της Σύρου και θέτει τις βάσεις για μία νέα εποχή...

από Newsroom
20/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Τέλος εποχής για το ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρώπη: Η Σλοβακία έδωσε το «πράσινο φως»
  • Οι ευρωπαϊκές αγορές ανακάμπτουν: Πετρέλαιο και τράπεζες οδηγούν την άνοδο
  • Νέα χαμηλά για το ασήμι: Οι επενδυτές ψάχνουν σήματα σταθεροποίησης

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.