AEGEAN στη Volotea: Με επιπλέον 25 εκατ. ευρώ στον δεύτερο κύκλο αύξησης μετοχικού κεφαλαίου – Από κοινού ανάπτυξη δικτύου σε Κρήτη και Ρόδο
Στην ενίσχυση του αποτυπώματός της στην αγορά της Νότιας Ευρώπης, απέναντι στον όλο και αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους μεγάλους αερομεταφορείς, στοχεύει η AEGEAN με την επένδυση στη Volotea που μπορεί να φτάσει ως και τα 50 εκατ. ευρώ. Όπως ανακοινώθηκε, εχθές, ο ελληνικός αερομεταφορέας, συμμετέχει με 25 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ισπανικής low cost εταιρείας, μαζί με τους υφιστάμενους μετόχους που εισφέρουν αντίστοιχα κεφάλαια.
Aegean/προσφορά: Ταξιδέψτε στο εξωτερικό με έως 50% έκπτωση
Η επένδυση γίνεται μέσω ομολογιακού δανείου, το οποίο εφόσον μετατραπεί σε μετοχές αντιστοιχεί σε συμμετοχή 13% στη Volotea, με προοπτική μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025 να αυξηθεί σε 21%. Βάσει των προβλέψεων της συμφωνίας, υπάρχει δυνατότητα για δεύτερο κύκλο αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και πάλι από κοινού με τους υφιστάμενους μετόχους, για ακόμη 50 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας έτσι συνολικά τα κεφάλαια της αναπτυσσόμενης αεροπορικής εταιρείας κατά 100 εκατ. ευρώ.
Όπως είπε, εχθές, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, ο πρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, προσβλέπει σε απόδοση της επένδυσης σε βάθος 3-5 ετών. «Δεν θα κάναμε όμως την επένδυση μόνο για την επένδυση, ακόμα και αν μας αρέσει η Volotea ως εταιρεία, εάν δεν υπήρχε η στρατηγική και εμπορική συνεργασία στην οποία και έχουμε αφιερώσει πολύ περισσότερο χρόνο», υπογράμμισε.
Με τη στρατηγική αυτή συνεργασία, η AEGEAN ενισχύει την παρουσία και την εξωστρέφειά της σε μεγάλες αγορές της Νότιας Ευρώπης, όπως είναι η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία, δεδομένου ότι το 92% της δραστηριότητας της Volotea εστιάζει στις συγκεκριμένες αγορές. Τα επιμέρους χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού μοντέλου της Volotea, είναι αυτά στα οποία επενδύει η AEGEAN, στοχεύοντας στη συμπληρωματικότητα και τις συνέργειες μεταξύ των δύο.
Για επέλεξε τη Volotea
Πρόκειται για μία εταιρεία χαμηλού κόστους, η εξειδικευμένη στρατηγική της οποίας εστιάζει κυρίως σε εποχιακές, μικρότερες διαδρομές και αγορές αναψυχής, που ως επί το πλείστον δεν διαθέτουν άλλες συνδέσεις, άρα δραστηριοποιείται αποκλειστικά. Ακολουθεί, δηλαδή, ένα μοντέλο «υψηλής εποχικότητας», που υποστηρίζεται από χρήση mid-life αεροσκαφών (Airbus 320/319), χαμηλότερου κεφαλαιακού κόστους. Έτσι, δημιουργεί δυνατότητα κερδοφορίας με λιγότερες ώρες χρήσης/πτήσεων σε ετήσια βάση.
Η εταιρεία πέρασε φέτος το ορόσημο των 60 εκατ. επιβατών από την ίδρυσή της το 2011. Πετάει σε 110 αεροδρόμια και διαθέτει έδρα σε 21 μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις: Αστούριας, Αθήνα, Μπάρι (νέο για το 2024), Μπιλμπάο, Μπορντό, Βρέστη (νέο για το 2024), Κάλιαρι, Φλωρεντία, Αμβούργο, Λιλ, Λυών, Λούρδη, Μασσαλία, Νάντη, Νάπολη, Όλμπια, Παλέρμο, Στρασβούργο, Τουλούζη, Βενετία και Βερόνα.
Φέτος, θα εκτελεί σχεδόν 450 δρομολόγια, που σε ποσοστό πάνω από 50% είναι αποκλειστικά, θα προσφέρει μεταξύ 12,5 και 13 εκατομμυρίων θέσεων, μία αύξηση δηλαδή 12% έως 16% έναντι του 2023 και θα πραγματοποιήσει περίπου 80.000 πτήσεις.
Δεδομένου ότι εστιάζει κατά κύριο λόγο στις αγορές Ιταλίας, Γαλλίας, Ισπανίας που καλύπτουν το 92% της δραστηριότητάς της, τα βασικά της κέντρα είναι διαφορετικά από της AEGEAN. Άρα μεταξύ των δύο εταιρειών, που συνεργάζονται με πτήσεις κοινού κωδικού ήδη από το 2021, μπορεί να αναπτυχθεί συμπληρωματικότητα.
«Έχουμε διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα και προϊοντική φιλοσοφία, αλλά σε μεγάλο βαθμό λειτουργούμε συμπληρωματικά με την ίδια πελατοκεντρική φιλοσοφία», επισήμανε ο κ. Βασιλάκης, εκφράζοντας την πίστη της AEGEAN στη στρατηγική και τις αναπτυξιακές προοπτικές της Volotea. Για ένα οικονομικό ορόσημο για τη Volotea, που επετεύχθη χάρη στους υφιστάμενους μετόχους και την AEGEAN, έκανε λόγο ο κ. Carlos Muñoz, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ισπανικής εταιρείας.
Οι εμπορικές πτυχές
Πέρα όμως από το χρηματοοικονομικό σκέλος της συμφωνίας, υπάρχει και το εμπορικό. Οι δύο εταιρείες θα προσφέρουν και θα προωθούν στο δίκτυο πωλήσεών τους, το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών τους, διατηρώντας διακριτές ιστοσελίδες και τα κανάλια διανομής τους. Έτσι, θα διευκολύνουν τους επιβάτες να επιλέξουν τον προορισμό της αρεσκείας τους από τα δίκτυα και των δύο εταιρειών. Έτσι, από εκεί που σήμερα μοιράζονται ένα 10% των διαδρομών τους, αυτό το ποσοστό θα επεκταθεί.
Παράλληλα, θα ενισχύσουν τη διεθνή τους δραστηριότητα, συνδέοντας τοπικές αγορές, με αφετηρία τα αεροδρόμια Ηρακλείου, Χανίων και Ρόδου για τα δύο πρώτα χρόνια με διεθνείς προορισμούς. Εν συνεχεία, στο πλαίσιο της πενταετούς συμφωνίας, θα επεκταθεί αυτή η συνέργεια και σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια.
Με την από κοινού ανάπτυξη δικτύου, εκτιμάται πως οι δύο αερομεταφορείς θα διευρύνουν τα μερίδια αγοράς τους σε περιοχές που διαθέτουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, αλλά χωρίς συνέργειες δεν θα αποκτήσουν την ίδια δυναμική.
«Στοχεύουμε στη μεγαλύτερη διασύνδεση περιφερειακών προορισμών της χώρας μας με προορισμούς σε όλη την Ευρώπη», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, κ. Δημήτρης Γερογιάννης. Οι δύο πλευρές θα διερευνήσουν και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης μέρους των αναγκών της Volotea για χρήση εξομοιωτών πτήσεων, αλλά και υπηρεσιών συντήρησης μέρους των αεροσκαφών της στο νέο εκπαιδευτικό κέντρο και τη νέα τεχνική βάση της AEGEAN.
Πανευρωπαϊκή τάση
Με αυτή τη συμφωνία, η AEGEAN επιχειρεί να ακολουθήσει την τάση των στρατηγικών συμμετοχών, συνεργασιών, εξαγορών και ενοποιήσεων που καταγράφεται στην αεροπορική αγορά της Ευρώπης, ιδιαιτέρως μετά τον Covid. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όλες οι μεγάλες ή full service αεροπορικές εταιρείες να έχουν δημιουργήσει ή εξαγοράσει, είτε να συνεργάζονται με εταιρείες χαμηλού κόστους.
Αυτή η στρατηγική συνεργασία έφερε αυτή την τάση στα «μέτρα», οικονομικά και επιχειρησιακά, των δύο εταιρειών. Στόχος είναι η δημιουργία οικονομίων κλίμακας, αλλά και «ελάχιστου μεγέθους», ιδιαίτερα για τη διανομή (distribution), καθώς και η διαφοροποίηση του προσφερόμενου προϊόντος.