Νέο συγκοινωνιακό μοντέλο για τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης: Επένδυση 36,3 εκατ. ευρώ για 220 λεωφορεία
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) προκήρυξε τον νέο μεγάλο διαγωνισμό για το συγκοινωνιακό έργο του 2026, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα εποχή στις περιαστικές μετακινήσεις του πολεοδομικού συγκροτήματος. Ο διαγωνισμός αφορά την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών με 220 λεωφορεία, τα οποία θα καλύψουν τις περιαστικές γραμμές της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης για δέκα μήνες (1 Μαρτίου – 31 Δεκεμβρίου 2026), με δυνατότητα παράτασης δύο επιπλέον μηνών.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 36,35 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ και περιλαμβάνει περίπου 18 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, με αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές, νέους όρους εκτέλεσης και υποχρεώσεις για νέα αμαξοστάσια και χρήση πράσινων τεχνολογιών.
Πράσινη κινητικότητα και ποιοτικές μεταφορές
Το έργο φέρει σαφή περιβαλλοντικό προσανατολισμό, καθώς προβλέπεται τουλάχιστον το 40% των λεωφορείων να είναι ηλεκτρικά ή χαμηλών εκπομπών, στοιχείο που εντάσσεται στη στρατηγική βιώσιμης κινητικότητας της πόλης και στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις για μηδενικές εκπομπές έως το 2035.
Πρόκειται για το πρώτο διαγωνιστικό έργο του ΟΣΕΘ με ρητή περιβαλλοντική δέσμευση, που στοχεύει στη μείωση του ενεργειακού κόστους, στην απόσυρση ρυπογόνων οχημάτων και στη βελτίωση της εμπειρίας του επιβάτη με σύγχρονα, ασφαλή και πιο άνετα μέσα.
Η προκήρυξη προβλέπει επίσης καθορισμένα χρονοδιαγράμματα συντήρησης, ενίσχυση των δρομολογίων σε απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και νέα δίκτυα υποστήριξης με σταθμούς φόρτισης και αναβαθμισμένες υποδομές αμαξοστασίων.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, υπογράμμισε πως ο διαγωνισμός αποτελεί συνέχεια του στρατηγικού σχεδίου εκσυγχρονισμού των δημόσιων συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη: «Υπό την εποπτεία του ΟΣΕΘ και με την αμέριστη συμπαράσταση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συνεχίζεται η αναβάθμιση του στόλου στις περιαστικές συγκοινωνίες. Προχωράμε σταθερά για τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης, με νέα καθαρά λεωφορεία, πυκνότερα δρομολόγια και κάλυψη ακόμη περισσότερων περιοχών της ΠΕ Θεσσαλονίκης».
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕΘ, το νέο έργο θα γεφυρώσει τη μεταβατική περίοδο έως την πλήρη ενσωμάτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη διασύνδεση με τα νέα hubs που θα δημιουργηθούν στα δυτικά και ανατολικά προάστια.
Αναβάθμιση του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης
Η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού έρχεται σε μια περίοδο συνολικής αναδιάρθρωσης των μεταφορών στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή, με τον ΟΣΕΘ να προωθεί ολοκληρωμένο σχέδιο συνδυασμένων μετακινήσεων (λεωφορείο, μετρό, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μέσα ήπιας κινητικότητας).
Η υλοποίηση του έργου εκτιμάται ότι θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, μειώνοντας το κυκλοφοριακό αποτύπωμα και ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα των περιφερειακών δήμων με το κέντρο.
Διαβάστε επίσης: Ολοκληρώθηκε ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΟΣΕΘ: Εισιτήριο με QR code και real-time πληροφόρηση