Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων κινεζικών ηλεκτρικών στην Ευρώπη αυξάνονται. Το μεγάλο crash test στη δευτερογενή αγορά
Η ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αρχίζει σταδιακά να υποδέχεται περισσότερα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα, σε μια τάση που αντικατοπτρίζει την εξάπλωση των νέων εμπορικών σημάτων. Παρά το μικρό ακόμη μερίδιο αγοράς, λιγότερο από 1% στη Γερμανία, οι πωλήσεις έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2022, δείχνοντας μια δυναμική που δεν περνά απαρατήρητη.
Η MG, υπό την κινεζική SAIC, κατέχει την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις, ενώ άλλες εταιρείες όπως οι BYD, NIO, Polestar, DFSK και Maxus προσπαθούν να κερδίσουν έδαφος. Οι τιμές τους παραμένουν ελκυστικές: ένα MG4 μπορεί να αγοραστεί μεταχειρισμένο με περίπου 24.900 ευρώ, χαμηλότερα από τον μέσο όρο των 27.753 ευρώ που καταγράφει η πλατφόρμα Autoscout24.
Ωστόσο, η χαμηλή τιμή δεν αρκεί για γρήγορη απορρόφηση. Τα κινεζικά ηλεκτρικά χρειάζονται κατά μέσο όρο 127 ημέρες για να πουληθούν, έναντι σημαντικά μικρότερου χρόνου για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η έλλειψη εμπιστοσύνης στη μακροζωία των μοντέλων, η περιορισμένη αναγνωρισιμότητα των brands, καθώς και οι υποδομές φόρτισης και η τεχνική υποστήριξη παίζουν καταλυτικό ρόλο.
Η υποτίμηση είναι επίσης αξιοσημείωτη. Το MG5 έχασε σχεδόν 20% της αξίας του μέσα σε έναν χρόνο, δείχνοντας ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό. Παρ’ όλα αυτά, η αναγνωρισιμότητά τους αυξάνεται και οι ειδικοί της αγοράς προβλέπουν ότι σύντομα η ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά, οδηγώντας σε άνοδο τιμών στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παρακολουθεί στενά αυτή την εξέλιξη, καθώς η κινεζική παρουσία δεν περιορίζεται πλέον μόνο στις πωλήσεις νέων μοντέλων αλλά εισέρχεται δυναμικά και στη δευτερογενή αγορά, αναδιαμορφώνοντας τους όρους ανταγωνισμού.