«Ακριβό σπορ» η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως και η αγορά του. Πάντως όσοι απέκτησαν ένας αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις εκτός από την αναζήτηση φορτιστών σε δημόσιους χώρους θα δυσκολευτούν. Όσοι όμως τον εντοπίσουν θα πληρώσουν πανάκριβα την τιμή της KWh παρότι θα αποχωρήσουν ευχαριστημένοι διότι το κόστος είναι πιο χαμηλό σε σχέση με την τιμή της βενζίνης στο πρατήριο καυσίμων της γειτονιάς.
Τα στοιχεία της ΡΑΑΕΥ αποκαλύπτουν ότι η χρέωση των φορτιστών διαμορφώνεται στα 0,45 ευρώ ανά KWh. Πρόκειται για πολλαπλάσια χρέωση σε σχέση με το κόστος ανά KWh των νοικοκυριών που τετραπλασιαζεται.
Η μέση τιμή ανά KWh για τα νοικοκυριά διαμορφώνεται στα 0.10 ευρώ ανά KWh. Δηλαδή τετραπλασιάζεται το κόστος φόρτισης αλλά δεν ενοχλεί κανένα διότι η σύγκριση γίνεται με βάση τις τιμές των υγρών καυσίμων.
Παράδειγμα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία αποθήκευσης 100 KW θα πληρώσει 40 ευρώ και θα είναι σε θέση να διανύσει περίπου 400 χλμ ανάλογα με τη χρήσή οδήγησης. Η μέση κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπολογίζεται σε 20 KWh στα 100 χλμ και το κόστος υπολογίζεται στα 8 ευρώ. Αντίθετα ένα ΙΧ με μηχανή εσωτερικής καύσης βενζίνης καταναλώνει κατά μέσο όρο τα 7 λίτρα στα 100 χλμ το κόστος ανέρχεται σε 13,3 ευρώ Το πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ στα 50 λίτρα για τον οδηγό φτάνει τα 96 ευρώ με την τιμή της βενζίνης στο 1,9 ευρώ το λίτρο.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η σύγκριση κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το κόστος μετακίνησης με έναν βενζινοκινητήρα είναι μη αποδεκτή. Η σύγκριση πρέπει να γίνει με το κόστος της KWh που χρεώνεται ένα νοικοκυριό. Την ίδια στιγμή στέλεχος εταιρείας που επενδύει σε φορτιστές λέει ότι η χρέωση των 0,45 ευρώ ανά KWh ανταποκρίνεται στο κόστος της επένδυσης και αφήνει ένα «μικρό» περιθώριο κέρδους.
Τι είναι το ChargingCost της ΡΑΑΕΥ
To ChargingCost.gr υλοποιήθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Υδάτων και Ενέργειας (ΡΑΑΕΥ), επιδιώκοντας την ενίσχυση εκπλήρωσης του σκοπού της περί παρακολούθησης και εποπτείας της αγοράς ενέργειας και προστασίας των καταναλωτών. Η ηλεκτρονική εφαρμογή chargingcost.gr λειτουργεί ως εργαλείο σύγκρισης των τιμών και των χρεώσεων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων συγκεντρωτικά για την ελληνική επικράτεια και αφορά όλα τα Δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είναι διασυνδεδεμένα με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Νίκος Θεοδωρόπουλος