Το Yangwang U9 Xtreme γράφει ιστορία – Το ηλεκτρικό supercar που έσπασε τα 496 χλμ/ώρα και ξεπέρασε τη Bugatti
Το Yangwang U9 Xtreme, το νέο hypercar της BYD, έγινε το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο και το πρώτο ηλεκτρικό που καταρρίπτει το φράγμα των 7 λεπτών στο Nürburgring. Η Κίνα δείχνει πως δεν αρκείται πλέον στην παραγωγή μαζικών ηλεκτρικών, αλλά διεκδικεί και την κορυφή στην απόλυτη ταχύτητα.
Από την ταχύτητα ρεκόρ στο Papenburg
Μόλις έναν μήνα μετά το ρεκόρ ταχύτητας των 496,22 χλμ/ώρα στην πίστα ATP Papenburg της Γερμανίας, η Yangwang επιβεβαίωσε ότι το U9 Xtreme έγραψε νέο κεφάλαιο στην ιστορία των ηλεκτρικών supercar. Η επίδοση ξεπέρασε εκείνη της Bugatti Chiron Super Sport 300+, που είχε φτάσει τα 490,48 χλμ/ώρα, καθιστώντας το U9 Xtreme το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον πλανήτη.
Η BYD, μητρική εταιρεία της Yangwang, αξιοποίησε την εμπειρία της στην τεχνολογία ηλεκτροκίνησης και δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την καθαρή ισχύ με την ακρίβεια της μηχανικής. Το U9 Xtreme βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα e⁴, με σύστημα τετρακίνησης και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν συνολικά πάνω από 3.000 ίππους.
Ρεκόρ και στο Nürburgring
Η επιτυχία δεν σταμάτησε εκεί. Στις 22 Αυγούστου 2025, το U9 Xtreme ολοκλήρωσε έναν γύρο στο Nürburgring Nordschleife, τη διάσημη «Πράσινη Κόλαση» της Γερμανίας, σε χρόνο 6 λεπτών και 59,157 δευτερολέπτων. Ήταν το πρώτο ηλεκτρικό supercar που κατέβηκε κάτω από το όριο των 7 λεπτών, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ της κατηγορίας.
Πίσω από το τιμόνι βρέθηκε δοκιμαστής της ομάδας της Yangwang, που εργάζεται εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο πάνω σε ειδικές ρυθμίσεις ανάρτησης, ελέγχου πρόσφυσης και αεροδυναμικής. Το αποτέλεσμα επιβεβαίωσε ότι η BYD μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι σε ονόματα όπως η Porsche, η Rimac και φυσικά η Bugatti.
A new legend is born at the Nürburgring.
After becoming the world’s fastest production car, the YANGWANG U9 Xtreme (U9X) returns to make history once again, conquering the Nordschleife in a record time of 6:59.157, and becoming the fastest electric hypercar ever to lap the… pic.twitter.com/fbPA2esy9g
— BYD (@BYDCompany) October 21, 2025
Το U9 Xtreme διαθέτει αμάξωμα από ανθρακονήματα, προηγμένο σύστημα ενεργής ανάρτησης DiSus-X, εξελιγμένη ψύξη μπαταριών και αεροδυναμικά βοηθήματα που θυμίζουν καθαρόαιμο αγωνιστικό. Παρά το βάρος του που ξεπερνά τα 2,4 τόνους, η συνολική ισχύς, η κατανομή ροπής ανά τροχό και το 1.200 Volt σύστημα φόρτισης του επιτρέπουν να επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ/ώρα σε περίπου 1,9 δευτερόλεπτα.
Η BYD τονίζει ότι δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο-βιτρίνα, αλλά για ένα δείγμα της τεχνολογικής ωριμότητας των κινεζικών ηλεκτρικών. Η πλατφόρμα e⁴ θα χρησιμοποιηθεί και σε μελλοντικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων, τόσο της Yangwang όσο και άλλων θυγατρικών του ομίλου.
Περιορισμένη παραγωγή, παγκόσμια απήχηση
Το U9 Xtreme θα παραχθεί σε μόλις 30 μονάδες, με τιμή που αναμένεται να ξεπεράσει τα 600.000 δολάρια. Ήδη συλλέκτες και επενδυτές αυτοκινήτων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, θεωρώντας το ένα από τα πιο εμβληματικά ηλεκτρικά οχήματα της εποχής. Η βασική έκδοση του U9, που κυκλοφορεί στην Κίνα από το καλοκαίρι του 2025, κοστίζει περίπου 236.000 δολάρια, όμως η Xtreme φέρει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε ισχύ, υλικά και λογισμικό ελέγχου.
Νέα εποχή για τα ηλεκτρικά hypercars
Το επίτευγμα του U9 Xtreme δείχνει καθαρά τη νέα κατεύθυνση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα ηλεκτρικά δεν είναι πλέον απλώς οχήματα οικολογίας ή αστικής μετακίνησης, αλλά πλήρως ώριμες τεχνολογικές πλατφόρμες που συναγωνίζονται και ξεπερνούν τα καλύτερα supercars με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Κίνα, με την BYD στην πρώτη γραμμή, αποδεικνύει ότι έχει τη δυνατότητα να ηγηθεί ακόμη και σε τομείς όπου μέχρι σήμερα κυριαρχούσαν ευρωπαϊκοί και ιαπωνικοί κατασκευαστές. Το Yangwang U9 Xtreme δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο-θαύμα. Είναι το σύμβολο μιας νέας εποχής, όπου η ταχύτητα, η τεχνολογία και η ηλεκτρική ισχύς συνυπάρχουν χωρίς συμβιβασμούς.