Σε εξέλιξη η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τα ΕΛΤΑ και την αναστολή λειτουργίας καταστημάτων
Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής με αντικείμενο τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και, ειδικότερα, την αναστολή λειτουργίας καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη τη χώρα. Η συζήτηση αρχίζει σε ιδιαίτερα φορτισμένο πολιτικό κλίμα, καθώς το ζήτημα αγγίζει την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, κυρίως σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές.
Τα μέλη της ενημέρωσης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο διευθυντής σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Ιωάννης Παπαχρήστου, καθώς και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Μάριος Καλογεράς – Τέμπος, ο οποίος ασκεί προσωρινά καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου.
Η κυβερνητική πλευρά καλείται να δώσει σαφείς απαντήσεις για το εύρος των καταστημάτων που έχουν αναστέλλει τη λειτουργία τους, τα κριτήρια των ασφαλιστικών μέτρων, αλλά και το πώς θα διαπιστωθεί η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία σε περιοχές όπου τα ΕΛΤΑ αποτελούν τη μοναδική φυσική παρουσία του. Δημοσίου.
Παρέμβαση της αντιπολίτευσης και πολιτική αντιπαράθεση
Στη συνεδρίαση παρίστανται από την αντιπολίτευση ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλος και ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης. Οι παρεμβάσεις τους πρέπει να επικεντρωθούν στις κοινωνικές και ξιακές του κλεισίματος των καταστημάτων, αλλά και στο πόσο η επιλογή αυτή θα γίνει με τον ρόλο των ΕΛΤΑ ως οργανισμούς κοινής ωφέλειας.
Η αντιπολίτευση έχει κατ’ επανάληψη κατηγορήσει την κυβέρνηση ότι προχωρά σε αποδυνάμωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, χωρίς επαρκές σχέδιο αντικατάστασης ή ενίσχυση εναλλακτικών δομών εξυπηρέτησης.
Η θέση της κυβέρνησης για «αναγκαία μεταρρύθμιση»
Η κυβέρνηση επιμένει ότι η αναστολή λειτουργίας καταστημάτων εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ, χαρακτηρίζοντας τις αλλαγές «αναγκαία μεταρρύθμιση». Όπως υποστηρίζει, στόχος είναι η οικονομική βιωσιμότητα του οργανισμού και η προσαρμογή του στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής και της μείωσης της παραδοσιακής αλληλογραφίας.
Ωστόσο, το ερώτημα που κυριαρχεί στη συζήτηση είναι εάν η μετάβαση μπορεί να γίνει χωρίς να πληγεί η ισότιμη πρόσβαση των πολιτών σε βασικές υπηρεσίες.







Μ.Η.Τ. 242183