No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική Κυβέρνηση

Χωρίς κεφάλαια οι μικρές ακτοπλοϊκές: Η κυβέρνηση ετοιμάζει «σωσίβιο» με νέο Ταμείο

Newsroom από Newsroom
06/09/2025
in Κυβέρνηση, ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Χωρίς κεφάλαια οι μικρές ακτοπλοϊκές: Η κυβέρνηση ετοιμάζει «σωσίβιο» με νέο Ταμείο

Η ελληνική ακτοπλοΐα αλλάζει με σχέδιο για ειδικό Ταμείο που θα δώσει «ανάσα» στις μικρές εταιρείες και νέες παροχές στις άγονες γραμμές

 

Η κυβέρνηση να ενεργοποιεί επενδύσεις που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ για τον πράσινο εκσυγχρονισμό του στόλου και την αναβάθμιση των υπηρεσιών στις άγονες γραμμές. Πρόκειται για ένα σχέδιο που συνδυάζει ευρωπαϊκούς πόρους, χαμηλότοκα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και ιδιωτικές επενδύσεις, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO₂, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη στήριξη της νησιωτικότητας.

Ο «πράσινος» εκσυγχρονισμός του στόλου

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι παρεμβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: νέες ναυπηγήσεις, ενεργειακές αναβαθμίσεις υφιστάμενων πλοίων και μεγάλες μετασκευές. Από το συνολικό πακέτο, τα 300 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από δημόσια στήριξη μέσω του Ταμείου Εκσυγχρονισμού, το οποίο τροφοδοτείται από τα έσοδα του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS). Τα χρήματα αυτά θα συγκεντρώνονται σταδιακά έως το 2032, ενώ ενδιάμεσα θα υπάρχει στήριξη από την ΕΤΕπ με χαμηλότοκα δάνεια έως 700 εκατ. ευρώ.

Η συνδυαστική αξιοποίηση επιχορηγήσεων και δανεισμού δημιουργεί τη βάση για την κινητοποίηση πρόσθετων ευρωπαϊκών και ιδιωτικών κεφαλαίων, ενισχύοντας παράλληλα τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας. Η επιτυχία του προγράμματος θεωρείται καθοριστική, καθώς η μέση ηλικία των ακτοπλοϊκών πλοίων ξεπερνά τα 25 έτη και απαιτείται εκ βάθρων ανανέωση για συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τις μικρές και μονοβάπορες εταιρείες παραμένει η πρόσβαση στη χρηματοδότηση. Χωρίς ισχυρές εγγυήσεις ή συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, δυσκολεύονται να αντλήσουν δάνεια για νέες επενδύσεις. Έτσι, η αγορά ζητά τη δημιουργία νέου ειδικού Ταμείου με σαφείς κανόνες και κριτήρια, ώστε όλες οι εταιρείες να έχουν πρόσβαση σε κεφάλαια, με έμφαση στην κάλυψη ιδίων πόρων που σήμερα αποτελούν τροχοπέδη.

Νέα εποχή στις άγονες γραμμές

Παράλληλα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε για πρώτη φορά σε τετραετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, συνολικού ύψους 668 εκατ. ευρώ, για την κάλυψη άγονων γραμμών. Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έχει ήδη γνωμοδοτήσει θετικά, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, υπέγραψε την τελική απόφαση.

Οι νέες συμβάσεις εξασφαλίζουν σταθερά και αξιόπιστα δρομολόγια για τους νησιώτες, αλλά και πρόσθετες κοινωνικές παροχές:

  • Δωρεάν μετακινήσεις δύο φορές τον μήνα για νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς και ΑμεΑ άνω του 67%, μαζί με συνοδό και όχημα.

  • Έκπτωση 50% για τρίτεκνες οικογένειες και συνταξιούχους του ΝΑΤ.

  • Δωρεάν εισιτήρια για ερασιτέχνες αθλητές.

  • Δωρεάν μετακινήσεις για στελέχη του Λιμενικού Σώματος.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη νέα γραμμή ro-ro Κερατσίνι – Μεστά – Σίγρι – Αλεξανδρούπολη, διάρκειας τριών ετών, που προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά 70 νταλικών εβδομαδιαίως με προορισμό τον Έβρο. Το μέτρο αυτό, που υιοθετεί τη λογική των πολυτροπικών μεταφορών, αποσκοπεί τόσο στη μείωση του κόστους για επιχειρήσεις και κοινωνία, όσο και στην ανασυγκρότηση της περιοχής μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2023.

Με την πολυετή διάρκεια των συμβάσεων, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αποκτούν προβλεψιμότητα και οικονομική ασφάλεια, γεγονός που τις διευκολύνει να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις και να διεκδικήσουν τραπεζική χρηματοδότηση. Σήμερα, περίπου 24 μικρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως σε άγονες και ενδονησιωτικές γραμμές δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν κεφάλαια λόγω χαμηλής κεφαλαιακής επάρκειας και έλλειψης διαφάνειας.

Οφέλη για νησιώτες και εθνική στρατηγική

Ετησίως, το κράτος επιδοτεί 57 πλοία σε 73 γραμμές (22 που συνδέουν νησιά με την ηπειρωτική χώρα και 51 ενδονησιωτικές). Έτσι, διασφαλίζεται ότι ακόμη και τα πιο απομακρυσμένα νησιά διατηρούν τη σύνδεσή τους με τον εθνικό κορμό.

Ο υπουργός Ναυτιλίας έχει τονίσει ότι «η νησιωτικότητα δεν αποτελεί μειονέκτημα, αλλά συγκριτικό πλεονέκτημα», υπογραμμίζοντας πως η κυβερνητική στρατηγική βασίζεται στην ισότιμη πρόσβαση όλων των νησιωτών σε μεταφορές, υγεία και ανάπτυξη.

Tags: άγονες γραμμέςΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

ΣχετικάΑρθρα

Prodea: Προσωρινό καθαρό μέρισμα 0,47 ευρώ ανά μετοχή
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Prodea: Αμετάβλητος ο επενδυτικός σχεδιασμός παρά τη ματαίωση της συμφωνίας με την Άκτωρ

10/09/2025
ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Εν αναμονή των ετήσιων μεγεθών του 2024
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Ισχυρή άνοδος 18,1% στην οργανική κερδοφορία – Στα 134,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο

10/09/2025
Διακοπές με το πρόγραμμα ΟΠΕΚΑ: Ποιοι προλαβαίνουν, μέχρι πότε οι αιτήσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΠΕΚΑ: Καταβάλλονται κοινωνικά επιδόματα έως 600 ευρώ

10/09/2025
Γερμανία: Η αισιοδοξία επιστρέφει στις αγορές εν μέσω πολιτικών εξελίξεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωαγορές: Μεικτά πρόσημα με φόντο τα στοιχεία πληθωρισμού των ΗΠΑ

10/09/2025
Πιερρακάκης: Στη Βόρεια Ελλάδα 5 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ – Νέα έργα και διεθνής αναγνώριση
Κυβέρνηση

ΥπΟικ: Πακέτο φορολογικών και αναπτυξιακών μέτρων για τα ακριτικά νησιά

10/09/2025
Μητσοτάκης: Η Chevron ενισχύει τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Μητσοτάκης: Η Chevron ενισχύει τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας

10/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

ΑΚTOR: Υπερκαλύφθηκε η ΑΜΚ – Το σχέδιο για επενδύσεις 2 δισ. σε δράση

Aktor- Prodea: Ναυάγησε συμφωνία ακινήτων 600 εκατ. ευρώ -Τι ζύγισε ο Αλ. Εξάρχου

10/09/2025
Crowdfunding: Νέα εποχή στο real estate – Μικροί και μεγάλοι επενδυτές μπαίνουν σε μια αγορά δισεκατομμυρίων

Crowdfunding: Νέα εποχή στο real estate – Μικροί και μεγάλοι επενδυτές μπαίνουν σε μια αγορά δισεκατομμυρίων

09/09/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Τιμές στα ακίνητα: Η Αθήνα στην κορυφή της «κούρσας»

08/09/2025

Ναυτιλία

«Ανοιχτοί λογαριασμοί» με την Εφορία: Ποιες υποχρεώσεις πρέπει να κλείσετε μέχρι το τέλος του έτους
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο «μικροσκόπιο» της ΑΑΔΕ οι συναλλαγές με φορολογικούς παραδείσους

Υπό αυστηρό έλεγχο τίθενται οι ελληνικές επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με εταιρείες εγκατεστημένες σε 42 χώρες οι οποίες εφαρμόζουν εξαιρετικά χαμηλούς...

από Newsroom
09/09/2025
Ρεκόρ κερδών για τη Dynagas LNG: Συμβόλαια 1 δισ. δολαρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απογείωση για Dynagas LNG: Διπλάσια κέρδη, σταθερές ναυλώσεις και επενδυτική ασφάλεια

Η Dynagas LNG ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 27,3 εκατ. δολαρίων στο α΄ εξάμηνο 2025, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων 0,9 δισ.  ...

από Newsroom
09/09/2025
Eξάμηνη παράταση για τη Διώρυγα Gas από τη ΡΑΑΕΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία: Αμερικανικά τέλη πλήττουν τις νέες παραγγελίες πλοίων

Η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρή κάμψη, με τις νέες παραγγελίες πλοίων να καταγράφουν πτώση 65% τον Αύγουστο του 2025....

από Newsroom
08/09/2025
Μύκονος: Γνωστός καλλιτέχνης και συνέταιροί του στα δίχτυα της ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μύκονος: Ανησυχία για το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας – Κίνδυνος μείωσης αφίξεων

Μύκονος: Η επιβολή αυξημένου τέλους επιβατών κρουαζιέρας ύψους 20 ευρώ ανά άτομο στη Μύκονο και τη Σαντορίνη προκαλεί έντονο προβληματισμό...

από Newsroom
08/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Prodea: Αμετάβλητος ο επενδυτικός σχεδιασμός παρά τη ματαίωση της συμφωνίας με την Άκτωρ
  • ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Ισχυρή άνοδος 18,1% στην οργανική κερδοφορία – Στα 134,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο
  • ΟΠΕΚΑ: Καταβάλλονται κοινωνικά επιδόματα έως 600 ευρώ

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.