No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ελληνικός εμπορικός στόλος: Περισσότερα πλοία, λιγότερη χωρητικότητα τον Ιανουάριο

Newsroom από Newsroom
21/03/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Πράσινη στροφή της παγκόσμιας ναυτιλίας: Μεγάλες παραγγελίες και υποδομές στα σκαριά

Αύξηση 1% στον αριθμό πλοίων του ελληνικού εμπορικού στόλου καταγράφηκε τον Ιανουάριο, ενώ η συνολική χωρητικότητα παρουσίασε μείωση 2,3%

 

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο ελληνικός εμπορικός στόλος παρουσίασε αύξηση 1% τον Ιανουάριο 2025 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2024. Η εξέλιξη αυτή καταγράφει μια ανοδική μεταβολή στον αριθμό των πλοίων, μετά τη μικρή μείωση (-0,2%) που είχε σημειωθεί έναν χρόνο νωρίτερα.

Πλέον, η συνολική δύναμη του ελληνικού στόλου ανέρχεται σε 1.837 πλοία, συνεχίζοντας να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους στον κόσμο.

Ωστόσο, η ολική χωρητικότητα των πλοίων (άνω των 100 κόρων) μειώθηκε κατά 2,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, φτάνοντας τους 35.599.749 κόρους. Η πτωτική αυτή τάση ακολουθεί τη μεγαλύτερη μείωση -4,1% που είχε καταγραφεί μεταξύ Ιανουαρίου 2023 και Ιανουαρίου 2024.

Τι δείχνουν οι μεταβολές

Η αύξηση στον αριθμό των πλοίων σε συνδυασμό με τη μείωση στη χωρητικότητα υποδηλώνει μετατόπιση προς μικρότερα πλοία ή απόσυρση μεγαλύτερων σκαφών από τον στόλο.

Συνοπτικά:

  • Αριθμός πλοίων (Ιαν. 2025): 1.837
  • Μεταβολή έναντι Ιαν. 2024: +1%
  • Ολική χωρητικότητα: 35.599.749 κόροι
  • Μεταβολή έναντι Ιαν. 2024: -2,3%

Η εξέλιξη αυτή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μια περίοδο διεθνών προσαρμογών στην εμπορική ναυτιλία, τόσο λόγω της ενεργειακής μετάβασης όσο και των γεωπολιτικών προκλήσεων που επηρεάζουν το παγκόσμιο εμπόριο.

Αύξηση πλοίων σε αργία σε ελληνικούς λιμένες – Ανησυχητικά μεγέθη

Ένα ακόμη στοιχείο που αναδεικνύει τις μεταβολές στη δυναμική του στόλου είναι η αύξηση των εμπορικών πλοίων σε αργία σε ελληνικούς λιμένες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Δεκέμβριο του 2024:

  • Συνολικά 54 εμπορικά πλοία (ολικής χωρητικότητας άνω των 100 κόρων) βρίσκονταν σε κατάσταση αργίας.
  • 28 έφεραν ελληνική σημαία, ενώ 26 είχαν ξένη.

Σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023, ο αριθμός των αργούντων πλοίων αυξήθηκε κατά 45,9%, ενώ η συνολική τους χωρητικότητα σημείωσε άνοδο 55,7%. Αντίθετα, την προηγούμενη χρονιά (2023 προς 2022), είχε καταγραφεί μείωση 28,8% στον αριθμό και 24,5% στη χωρητικότητα.

Αξιοσημείωτη είναι η εκρηκτική αύξηση στα πλοία ελληνικής σημαίας σε αργία:

  • Ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 55,6%, ενώ η συνολική χωρητικότητα εκτοξεύθηκε κατά 529,8%.
  • Αντίστοιχα, έναν χρόνο πριν, οι μεταβολές ήταν πτωτικές (-14,3% στον αριθμό και -5,3% στη χωρητικότητα).

Τα στοιχεία αυτά ενισχύουν την εικόνα ενός στόλου που βρίσκεται εν μέρει σε φάση αναμονής ή αναπροσαρμογής, γεγονός που ενδέχεται να συνδέεται με τη συγκυρία των διεθνών ναυλαγορών, τις τεχνολογικές απαιτήσεις και την ενεργειακή μετάβαση.

Μικρότερα πλοία, νέα πρότυπα και ενεργειακή μετάβαση

Η μείωση της χωρητικότητας παρά την αύξηση του αριθμού πλοίων ερμηνεύεται, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, ως σταδιακή αναδιάρθρωση του στόλου, με έμφαση σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας, μεγαλύτερης αποδοτικότητας ή χαμηλότερου περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Οι εξελίξεις αυτές αντανακλούν την πίεση της πράσινης μετάβασης, καθώς οι διεθνείς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων και την ενεργειακή απόδοση οδηγούν σε απόσυρση παλαιότερων πλοίων ή σε ανανέωση στόλου με βάση νέα πρότυπα.

Αν και η ελληνική ναυτιλία παραμένει ηγετική δύναμη παγκοσμίως, η σύνθεσή της αλλάζει: με έμφαση όχι μόνο στον όγκο, αλλά και στην τεχνολογική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του στόλου. Πρόκειται για τάση που ενδέχεται να συνεχιστεί, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την προσαρμογή στα νέα δεδομένα της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς.

Διαβάστε επίσης: Ελληνική ναυτιλία: Κυρίαρχη δύναμη με 22,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων

Tags: ΕΛΣΤΑΤΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ

ΣχετικάΑρθρα

Αποθήκευση ενέργειας: Έρχεται «έκρηξη» επενδύσεων μέχρι το 2028
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Αποθήκευση ενέργειας: Έως 31 Οκτωβρίου τα αιτήματα για εγκατάσταση μεμονωμένων σταθμών

26/09/2025
Bloomberg: Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 η Metlen στο London Stock Exchange
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωαγορές: Κέρδη παρά την πτώση των μετοχών φαρμάκων

26/09/2025
Χρέη σε Δήμους: Τελευταία ευκαιρία για ρύθμιση, με «κούρεμα»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κοινωφελής Εργασία: Έρχεται νέο πρόγραμμα για 2.182 προσλήψεις σε ΟΤΑ

26/09/2025
ExxonMobil: Εκτιμώμενα αποθέματα φυσικού αερίου 8-9 τρισ. κυβ. πόδια στην κυπριακή ΑΟΖ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

ExxonMobil: Εκτιμώμενα αποθέματα φυσικού αερίου 8-9 τρισ. κυβ. πόδια στην κυπριακή ΑΟΖ

26/09/2025
Η Vivartia βάζει «πάγο» στον Μπάρμπα Στάθη και «ψήνει» ζύμες στα 300 εκ. ευρώ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Vivartia: Αύξηση τζίρου και κερδοφορίας

26/09/2025
BOX NOW: Έφτασε τις 100.000 πράσινες θυρίδες ανά την Ελλάδα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Box Now: Βλέμμα στραμμένο στο εξωτερικό – Νέα σημεία πώλησης και διπλασιασμός πωλήσεων

26/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ακριβό μου ακίνητο»/ Η αγορά κατοικίας όνειρο απατηλό: Πού θα πάνε οι τιμές -Θα μείνουν στα ύψη;

Επιστροφή ενοικίου: Εκπνέει η προθεσμία – Δεν χρειάζεται ο κωδικός 081 για την πίστωση

24/09/2025
Ξενοδοχειακή έκρηξη στην Αθήνα: Ισραηλινοί και ελληνικοί όμιλοι «σαρώνουν» τα νεοκλασικά

Ξενοδοχειακή έκρηξη στην Αθήνα: Ισραηλινοί και ελληνικοί όμιλοι «σαρώνουν» τα νεοκλασικά

24/09/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Oι πόλεις με τον μεγαλύτερο κίνδυνο φούσκας στα ακίνητα

23/09/2025

Ναυτιλία

Ενίσχυση του ελληνικού εμπορικού στόλου: Αυξήθηκε η δύναμή του κατά 0,9%
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούλιο

Αύξηση 0,8% στον αριθμό των πλοίων του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούλιο 2025, με ταυτόχρονη μείωση 2,7% στη χωρητικότητα  ...

από Newsroom
26/09/2025
Ο ΟΛΘ χρωστάει επενδύσεις ύψους 150 εκατ. ευρώ μέχρι τον Μάρτιο του 2028.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΟΛΘ: Διψήφια αύξηση εσόδων και EBITDA στο Α’ εξάμηνο 2025

Σημαντική ενίσχυση των οικονομικών επιδόσεων κατέγραψε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.) κατά το Α’ εξάμηνο του 2025, επιβεβαιώνοντας...

από Newsroom
25/09/2025
Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Στο πλαίσιο του συνεδρίου της Capital Link στο Λονδίνο, ο γ.γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ),...

από Newsroom
24/09/2025
Πειραιάς, Κίνα και Ευρώπη στο limit up: Εκτόξευση διακίνησης στα terminals της Cosco
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

PCT: Υποτροφίες σε 5 πρωτοετείς φοιτητές στους δήμους Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Το Πρόγραμμα Υποτροφιών 2025, συνολικού ύψους 20.000 ευρώ, για νεοεισαχθέντες φοιτητές από τους δήμους Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας, προκήρυξε η PCT...

από Newsroom
23/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Αποθήκευση ενέργειας: Έως 31 Οκτωβρίου τα αιτήματα για εγκατάσταση μεμονωμένων σταθμών
  • Αλεξάντρ Γουάνγκ: Ο δισεκατομμυριούχος που θέλει να «εκπαιδεύσει» τους 13χρονους στο AI coding
  • Ευρωαγορές: Κέρδη παρά την πτώση των μετοχών φαρμάκων

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.