No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις «πράσινων» πλοίων – Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Newsroom από Newsroom
15/02/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Εμπορευματοκιβώτια: Αύξηση του στόλου 11%, με ρεκόρ 15ετίας

Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στις ναυπηγήσεις οικολογικών πλοίων, συμβάλλοντας ενεργά στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και την προσαρμογή της στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ.

LNG στα containerships υιοθετούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα αλλά και με εγκαταστάσεις καθαρισμού οξειδίων του θείου ( SOX scrubber-fiteed fleet).

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών το 43% του ελληνόκτητου στόλου παγκοσμίως είναι εξοπλισμένο με νέες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας στην πορεία προς την πράσινη μετάβαση ενώ την ίδια ώρα το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου είναι 39%.

Το 7,3% του ελληνόκτητου στόλου έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διπλά καύσιμα με LNG ενώ το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου είναι 6,4%.

Επίσης το 66% των ελληνόκτητων δεξαμενοπλοίων που πρόκειται να παραδοθούν (orderbook)θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού των οξειδίων του θείου ενώ το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου είναι στο 57%

-Οι ναυπηγήσεις-

Αυτή τη στιγμή τα υπό ναυπήγηση ελληνόκτητα πλοία με νέες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα, ανέρχονται σε 589, χωρητικότητας πάνω από 56 εκατ. τόνους που αποτελεί το 17% του παγκόσμιου orderbook.

Στην Κίνα ναυπηγούνται 387 πλοία χωρητικότητας 38 εκατ. DWT που αποτελούν το 67,55% του συνόλου των ελληνικών ναυπηγήσεων και το 17,47% του συνόλου των ναυπηγήσεων στην Κίνα σε DWT.

Στην Νότιο Κορέα ναυπηγούνται 139 ελληνόκτητα πλοία χωρητικότητας 13 εκατ. DWT που αποτελούν το 21,13% του συνόλου των ελληνικών ναυπηγήσεων και το 21,13% του συνόλου των ναυπηγήσεων στην Κορέα σε DWT.

Επίσης στην Ιαπωνία ναυπηγούνται 45 ελληνόκτητα πλοία χωρητικότητας 4 εκατ. DWT που αποτελούν το 6,74% των ελληνικών ναυπηγήσεων και το 10,52% του συνόλου των ναυπηγήσεων στην Ιαπωνία σε DWT.

Όπως μάλιστα ανέφερε η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού κατά τη γενική συνέλευση της Ένωσης στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, μέσα σε έναν χρόνο, η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων αυξήθηκε κατά 65%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου orderbook.

-Οι παραγγελίες με εναλλακτικά καύσιμα-

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «Green Technology Tracker» της Clarksons Research που καταγράφει την πρόοδο της υιοθέτησης εναλλακτικών καυσίμων και των επενδύσεων σε τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο, για το 2024, έχουμε αναφερθεί 820 παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 62,2 εκατ. GT που περιλαμβάνουν δυνατότητες εναλλακτικών καυσίμων (727 παραγγελίες χωρητικότητας 52,1 εκατ. GT εξαιρουμένων των LNG Carriers), ένα επίπεδο ρεκόρ επενδύσεων.

Υπήρξε μια επιστροφή στην κυριαρχία της τεχνολογίας διπλού καυσίμου LNG (που αντιπροσωπεύει το 70% της χωρητικότητας με εναλλακτικά καύσιμα που παραγγέλθηκαν εξαιρουμένων των LNG Carriers, από 43% το 2023, με τη μεθανόλη να μειώνεται στο 14% του μεριδίου από 30%).

Συνολικά, έχουμε αναφερθεί παραγγελίες για πλοία ικανά να χρησιμοποιούν είτε Yγροποιημένο Φυσικό Αέριο ΥΦΑ (390 παραγγελίες, 297 εξαιρουμένων των LNG Carriers), μεθανόλη (118 παραγγελίες), αμμωνία (25 παραγγελίες), υγραέριο (72 παραγγελίες) ή υδρογόνο (12 παραγγελίες).

Σε όλους τους τύπους καυσίμων, η αμμωνία και η μεθανόλη κατέχουν εξέχουσα θέση ως επιλογές «έτοιμων» εναλλακτικών καυσίμων (αμμωνία: 130 παραγγελίες, μεθανόλη: 320).

Με το επιβεβαιωμένο βιβλίο παραγγελιών (50% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών είναι σήμερα με εναλλακτικά καύσιμα) και τις προβλεπόμενες επενδύσεις τα επόμενα χρόνια, η clarskons προβλέπει ότι πάνω από το ένα πέμπτο της συνολικής χωρητικότητας του στόλου θα είναι ικανό για εναλλακτικά καύσιμα μέχρι το 2030.

Σημαντικές Τεχνολογίες Εξοικονόμησης Ενέργειας (ESTs) έχουν τοποθετηθεί σε πάνω από 10.360 πλοία, που αντιστοιχούν σε περισσότερο από 37% της χωρητικότητας του στόλου.

Οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και η διαθεσιμότητα «πράσινων» καυσίμων συνεχίζουν να υστερούν, με το Green Technology Tracker να αναφέρει λεπτομερώς ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 276 λιμάνια με δεξαμενισμό LNG και 275 με σύνδεση ρεύματος ξηράς σε λειτουργία ή προγραμματισμένη, ενώ 35 λιμάνια με διαθέσιμο και προγραμματισμένο δεξαμενισμό μεθανόλης.

-Οι διαπραγματεύσεις στον ΙΜΟ-

Η πορεία των διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό ενός μελλοντικού μηχανισμού τιμολόγησης στην πορεία προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο συνάντησης που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο Λονδίνο με το Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ Αρσένιο Ντομίνγκεζ.

Σημειώνεται ότι οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις για τον καθορισμό του μελλοντικού μηχανισμού τιμολόγησης θα εξεταστούν στην MEPC 83 τον Απρίλιο και μέχρι την προγραμματισμένη έγκριση του μέτρου τον Οκτώβριο του 2025.

Στον ΙΜΟ συνδιαλέγονται 176 κράτη, τα οποία καλούνται να συμφωνήσουν στη λήψη αποφάσεων έχοντας διαφορετικά και αντικρουόμενα συμφέροντα.

Είναι κατανοητό, λοιπόν, το μέγεθος της δυσκολίας του εγχειρήματος.

Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο, με 50 κράτη, που εκπροσωπούν περίπου τα 2/3 της παγκόσμιας χωρητικότητας, έχει ήδη καταθέσει πρόταση που μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της επιδιωκόμενης οικουμενικής συμφωνίας στις προσεχείς κρίσιμες διαπραγματεύσεις στον ΙΜΟ.

Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και Eνωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)προτείνουν από κοινού κείμενο για τον μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για τη διεθνή ναυτιλία

“Βρισκόμαστε, για πρώτη φορά, κοντά στο ενδεχόμενο μιας διεθνούς λύσης. Υπάρχει σύγκλιση μεταξύ 50 Κρατών Μελών του ΙΜΟ, για πρόταση υιοθέτησης ενός ανεξάρτητου οικονομικού μέτρου, που θα βασίζεται σε μηχανισμό τύπου συνεισφοράς. Δηλαδή, ένα levy στο καύσιμο, έχοντας αποφύγει άλλες προτάσεις, που ακολουθούσαν το πρότυπο του Ευρωπαϊκού ETS.

Η πρόταση αυτή εξυπηρετεί τον στόχο μας να διασφαλιστεί, με διάταξη παγκόσμιας εφαρμογής, ότι όλα τα κόστη συμμόρφωσης θα μετακυλήσουν στον commercial operator” ανέφερε πρόσφατα η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού.

Η νέα κοινή πρόταση αποσκοπεί στην επίτευξη του στόχου των καθαρών μηδενικών εκπομπών μέσω της μείωσης του χάσματος των τιμών και της παροχής κινήτρων για την υιοθέτηση ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικών η σχεδόν μηδενικών εκπομπών.

Εάν οι κατάλληλοι για τον σκοπό αυτό κανονισμοί εγκριθούν από τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2025, ο μηχανισμός τιμολόγησης των ναυτιλιακών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ παγκοσμίως στις αρχές του 2027

Tags: ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣΙΜΟ

ΣχετικάΑρθρα

Κτηματαγορά/Ακίνητα στο εξωτερικό: Οι Έλληνες επένδυσαν 1,7 δισ. ευρώ το 2023
REAL ESTATE

Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers

22/10/2025
Ηλιακοί Θερμοσίφωνες: Το «καυτό» μυστικό του ΙΟΒΕ για οικονομία και πράσινη ανάπτυξη
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τριμηνιαία έκθεση ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία διατηρεί αντοχές, παρά τις πιέσεις

22/10/2025
Άλμα στις ευρωπαϊκές μετοχές: Αγορές σε τροχιά ανόδου ενόψει αποφάσεων της ΕΚΤ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια σε υποχώρηση – Οι εταιρικές ανακοινώσεις πιέζουν τις μετοχές πολυτελείας

22/10/2025
Οικονομία/Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει: Αναμένεται να προετοιμάσουν τις αγορές για μείωση των επιτοκίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λαγκάρντ: Η Ευρώπη χρειάζεται 1,2 τρισ. ευρώ ετησίως για την πράσινη μετάβαση και ενοποίηση κεφαλαιαγορών

22/10/2025
Κρυπτονομίσματα/ Στο φορολογικό απυρόβλητο: Καταργήθηκε η ομάδα εργασίας που θα εξέταζε το ζήτημα της φορολογίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρυπτονομίσματα σε άνοδο: Η Kraken προετοιμάζεται για το αμερικανικό χρηματιστήριο

22/10/2025
Απόλυτη ικανοποίηση στην ΑΑΔΕ για την κατακόρυφη μείωση στο κενό ΦΠΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ – Πιτσιλής σε εξεταστική: «10 εκατ. ευρώ σε φοροδιαφυγή» – Τρία στα τέσσερα ΚΥΔ παρανομούν

22/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Κτηματαγορά/Ακίνητα στο εξωτερικό: Οι Έλληνες επένδυσαν 1,7 δισ. ευρώ το 2023

Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers

22/10/2025
ΤτΕ: Ανοδικά τα επιτόκια για τα νέα δάνεια τον Ιούλιο

ΤτΕ: Οι τιμές κατοικιών και τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται

22/10/2025
Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

22/10/2025

Ναυτιλία

Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Έλληνες καθηγητές του ΜΙΤ ηγούνται του πρώτου εγχειριδίου πυρηνικής ασφάλειας πλοίων

Το MIT Maritime Consortium υπό την ηγεσία ελλήνων καθηγητών παρουσίασε το πρώτο δημόσιο εγχειρίδιο ασφάλειας για εμπορικά πυρηνοκίνητα πλοία  ...

από Newsroom
22/10/2025
Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι το πιο βιώσιμο καύσιμο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνικό βέτο στο COP30 – Στο επίκεντρο το Net Zero Framework της ναυτιλίας

Αγκάθι η συμφωνία Net Zero Framework που «πάγωσε» μετά από αμερικανικές πιέσεις – Εμπλοκή Μητσοτάκη στη διαχείριση της κρίσης Η...

από Newsroom
21/10/2025
Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες

Το Υπερταμείο επιταχύνει την αξιοποίηση των ελληνικών μαρινών με επενδύσεις σε ένα ενιαίο δίκτυο σύγχρονων υποδομών   Η Ελλάδα ετοιμάζεται...

από Newsroom
21/10/2025
ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο

Η ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ. € στα Ναυπηγεία της Σύρου και θέτει τις βάσεις για μία νέα εποχή...

από Newsroom
20/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Διπλωματική «αναθέρμανση» ΗΠΑ-Κίνας: Κατ’ ιδίαν συνάντηση Τραμπ-Σι στο περιθώριο της APEC
  • Ποιον βουλευτή αποφεύγουν στην Βουλή, το περίεργο άρθρο για την Καρυστιανού, τι ετοιμάζει το «στρατόπεδο» Τσίπρα
  • Η Ευρώπη των «360 μοιρών»: «Αμυντική ομπρέλα» για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ προτείνει ο Μητσοτάκης

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.