No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος

Newsroom από Newsroom
20/04/2024
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ
A A
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου.

Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το 2030.

Πρόσφατα, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης αναφερόμενος στο θέμα της ακτοπλοΐας και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές, ανέφερε ότι σε πρώτη φάση η χώρα μας έχει εξασφαλίσει μέσω του ΕΣΠΑ μεταφορών ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα για τις άγονες γραμμές γύρω στα 80 εκατ. ευρώ με δυνατότητα εκταμίευσης και επιπλέον χρημάτων στην πορεία αλλά με την προϋπόθεση να υπάρχει συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ ο δήμαρχος της Σκύρου, Κυριάκος Αντωνόπουλος η μελέτη που έχει αυτή τη στιγμή ο δήμος και είχε εκπονηθεί από την προηγούμενη διοίκηση, προβλέπει όλες τις πιθανές επιλογές που θα μπορούσαν να προκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και να χρηματοδοτηθούν από το σχετικό πρόγραμμα, προκειμένου να “χτιστεί” ένα πράσινο πλοίο σε ελληνικό ναυπηγείο για τη γραμμή Σκύρος-Κύμη Ευβοίας.

Το “πράσινο” πλοίο που προβλέπεται να κατασκευαστεί σε ελληνικό ναυπηγείο μπορεί να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικό, είτε υβριδικό, δηλαδή να συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με μηχανή εναλλακτικού καυσίμου χαμηλών εκπομπών άνθρακα (σσ υδρογόνο, αμμωνία μεθανόλη).

“Εκτιμώ ότι η δεύτερη επιλογή που αφορά το υβριδικό πλοίο δηλαδή τη χρήση μπαταριών με μηχανή εναλλακτικού καυσίμου είναι η καταλληλότερη καθώς όταν μιλάμε για μεγάλα πλοία το θέμα είναι ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο στα μικρά νησιά να βρεθούν οι κατάλληλες ποσότητες ρεύματος για την ηλεκτροφόρτιση στην ηλεκτροκίνηση του πλοίου”, τονίζει.

Υπογραμμίζει ότι τα λιμάνια στα περισσότερα μικρά νησιά είναι ενσωματωμένα στον αστικό ιστό και οι κοινόχρηστες ζώνες είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσουν συστήματα ανανεώσιμων πηγών, στα μεγέθη που απαιτεί η ηλεκτροφόρτιση ενός πλοίου γι αυτό θεωρεί ότι η υβριδική πλεύση είναι η καταλληλότερη για την ακτοπλοΐα.

Ο δήμαρχος της Σκύρου επισημαίνει ότι στην ακτοπλοϊκή γραμμή της Σκύρου με την Κύμη δραστηριοποιείται ήδη αυτή τη στιγμή το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο “Αχιλλέας” που ανήκει σε μια πολυμετοχική εταιρεία λαϊκής βάσης, στη “Σκύρος Ναυτική Εταιρεία” μια από τις ελάχιστες εταιρείες λαϊκής βάσης που έχουν απομείνει να δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νερά με βασικό μέτοχο και το δήμο σε ποσοστό 27%

Τονίζει ότι το υπόλοιπο 6,5% ανήκει στην περιφέρεια Στερεά Ελλάδας που είχε συμπράξει καταβάλλοντας χρήματα όταν αγοράστηκε το πλοίο το 2003 και μετασκευάστηκε το 2004,ενώ ένα 2,5% έχει η μονή μεγίστης Λαύρας που έχει επίσης συμφέροντα στο νησί, αλλά υπάρχουν και 5 με 6 ιδιώτες που κατέχουν έως 2 % καθώς στα φυσικά πρόσωπα δεν επιτρέπεται περισσότερο. Το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο μοιράζεται μεταξύ των 2.200 ακόμα μικρομετόχων της εταιρείας που είναι κάτοικοι της Σκύρου.

Ο κ. Αντωνόπουλος αναφέρει ότι το πλοίο λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία στη συγκεκριμένη γραμμή που είναι επιδοτούμενη για εννέα μήνες το χρόνο με περίπου 700.000 ευρώ από το υπουργείο Ναυτιλίας ενώ δεν έχει δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα έως σήμερα.

Πρόκειται επισημαίνει για το μοναδικό πλοίο που μπορεί και εξυπηρετεί το νησί όλο το χρόνο από τότε που συστάθηκε η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία το 1980.

Το «Αχιλλέας» αντικατέστησε το προηγούμενο πλοίο «Λυκομήδης»(1987-2005) που με την σειρά του είχε αντικαταστήσει το «Ανεμόεσσα» (1980-1987)

Ο δήμαρχος του νησιού τόνισε ότι από τότε τα πλοία αυτά εξυπηρετούσαν τη γραμμή Κύμης-Σκύρου με εξαίρεση ένα διάστημα το προηγούμενα 10 χρόνια που εξυπηρετούσαν και τη γραμμή Κύμης-Αλοννήσου-Σκοπέλου περί του 2,5 με 3 μήνες το καλοκαίρι.

“Το “Αχιλλέας” εξυπηρετεί τη γραμμή Σκύρος- Κύμη και τα δρομολόγια επιλέγονται ως τακτικά και ως έκτακτα ενώ όταν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες όπως οι εορτές το πλοίο εκτελεί και δύο και τρία δρομολόγια καθημερινά” δηλώνει ο ίδιος προσθέτοντας ότι η χωρητικότητα του συγκεκριμένου πλοίου είναι 750 επιβάτες και 155 ΙΧ.

-Σύντομα σταθμός ηλεκτροφόρτισης στο λιμάνι-

Ο δήμαρχος του νησιού επισημαίνει επίσης ότι τον επόμενο μήνα στο λιμάνι θα κατασκευαστεί ο πρώτος σταθμός ηλεκτροφόρτισης οχημάτων, που με βάσει το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα έχει τη δυνατότητα να είναι εγκατεστημένος σε σταθμό καυσίμου.

“Η εγκατάσταση ηλεκτροφόρτισης δεν θα απαιτήσει περισσότερο από 20 με 25 ημέρες και εκτιμώ ότι πριν την έναρξη του καλοκαιριού θα είναι έτοιμος καθώς έχουν βγει όλες οι αδειοδοτήσεις και έχουν ληφθεί οι φορτιστές και τα υλικά ενώ αναμένουμε τα συνεργεία της coral που έχει αναλάβει το έργο” αναφέρει.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο νησί προχωρά και στην ίδρυση και λειτουργία αδειοδοτημένου υδατοδρομίου και σύντομα αναμένεται να δοθεί η τελική έγκριση.

Το νησί της Σκύρου φημίζεται για την πλούσια λαϊκή του παράδοση και την ομορφιά του ενώ σε αυτό κατοικούν 3.050 κάτοικοι.

Ο δήμος ήδη είναι σε διερεύνηση με διάφορους φορείς για την υλοποίηση μια ενεργειακής κοινότητας που θα είναι επ’ ωφελεία όλων, ενώ αναφορικά με το κομμάτι της διαχείρισης των απορριμμάτων προσπαθεί να αντιμετωπίσει ολιστικά το ζήτημα με τη χρήση ανακύκλωσης, ώστε το υπόλειμμα να είναι ελάχιστο και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον.

Tags: ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΣχετικάΑρθρα

Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Έλληνες καθηγητές του ΜΙΤ ηγούνται του πρώτου εγχειριδίου πυρηνικής ασφάλειας πλοίων

22/10/2025
Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι το πιο βιώσιμο καύσιμο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνικό βέτο στο COP30 – Στο επίκεντρο το Net Zero Framework της ναυτιλίας

21/10/2025
Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες

21/10/2025
ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο

20/10/2025
Σταθερή ανάπτυξη για τη Navios Partners: Κέρδη 367,3 εκατ. δολάρια το 2024
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Navios Partners: Επενδύσεις σε νεότευκτα και πωλήσεις παλαιών πλοίων

19/10/2025
Επιστροφή του τρόμου στα περάσματα του Σουέζ: Νέο ναυτικό χτύπημα ανοιχτά της Υεμένης
ΚΟΣΜΟΣ

Επιστροφή του τρόμου στα περάσματα του Σουέζ: Νέο ναυτικό χτύπημα ανοιχτά της Υεμένης

18/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Κτηματαγορά/Ακίνητα στο εξωτερικό: Οι Έλληνες επένδυσαν 1,7 δισ. ευρώ το 2023

Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers

22/10/2025
ΤτΕ: Ανοδικά τα επιτόκια για τα νέα δάνεια τον Ιούλιο

ΤτΕ: Οι τιμές κατοικιών και τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται

22/10/2025
Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

22/10/2025

Ναυτιλία

Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Έλληνες καθηγητές του ΜΙΤ ηγούνται του πρώτου εγχειριδίου πυρηνικής ασφάλειας πλοίων

Το MIT Maritime Consortium υπό την ηγεσία ελλήνων καθηγητών παρουσίασε το πρώτο δημόσιο εγχειρίδιο ασφάλειας για εμπορικά πυρηνοκίνητα πλοία  ...

από Newsroom
22/10/2025
Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι το πιο βιώσιμο καύσιμο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνικό βέτο στο COP30 – Στο επίκεντρο το Net Zero Framework της ναυτιλίας

Αγκάθι η συμφωνία Net Zero Framework που «πάγωσε» μετά από αμερικανικές πιέσεις – Εμπλοκή Μητσοτάκη στη διαχείριση της κρίσης Η...

από Newsroom
21/10/2025
Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες

Το Υπερταμείο επιταχύνει την αξιοποίηση των ελληνικών μαρινών με επενδύσεις σε ένα ενιαίο δίκτυο σύγχρονων υποδομών   Η Ελλάδα ετοιμάζεται...

από Newsroom
21/10/2025
ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο

Η ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ. € στα Ναυπηγεία της Σύρου και θέτει τις βάσεις για μία νέα εποχή...

από Newsroom
20/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Τέλος εποχής για το ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρώπη: Η Σλοβακία έδωσε το «πράσινο φως»
  • Οι ευρωπαϊκές αγορές ανακάμπτουν: Πετρέλαιο και τράπεζες οδηγούν την άνοδο
  • Νέα χαμηλά για το ασήμι: Οι επενδυτές ψάχνουν σήματα σταθεροποίησης

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.