No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η ελληνική ακτοπλοΐα σε σταυροδρόμι: Λεφτά υπάρχουν, αλλά ο μηχανισμός απουσιάζει

Newsroom από Newsroom
21/09/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Επανεξέταση των ακτοπλοϊκών τιμολογίων και διερεύνηση του ανταγωνισμού

APE-MPE

Η πράσινη μετάβαση της ελληνικής ακτοπλοΐας παραμένει σε κρίσιμη καμπή: Διαθέσιμα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αλλά χωρίς μηχανισμό διάθεσης

 

Η «πράσινη μετάβαση» της ελληνικής ακτοπλοΐας βρίσκεται σε ένα οριακό σημείο, με τους εμπλεκόμενους φορείς να αναγνωρίζουν ότι τα κονδύλια υπάρχουν, αλλά παραμένουν εγκλωβισμένα χωρίς τον απαραίτητο μηχανισμό διάθεσης. Παρά τις ευρωπαϊκές δεσμεύσεις και την ύπαρξη χρηματοδοτικών εργαλείων, η αγορά εξακολουθεί να περιμένει το πρώτο ουσιαστικό βήμα που θα μετατρέψει τις εξαγγελίες σε πράξη.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ναυτιλίας, Γιώργος Ξηραδάκης, υπογράμμισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η καθυστέρηση στη χάραξη συγκεκριμένης στρατηγικής κρατά κλειδωμένους τους διαθέσιμους πόρους, ενώ η αγορά έχει «κουραστεί» από αλλεπάλληλες ανακοινώσεις. Όπως σημείωσε, προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στις μικρομεσαίες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, τα λεγόμενα «μοναβάπορα», ώστε να μην τεθούν εκτός ανταγωνισμού, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να δοθεί ώθηση στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.

300 εκατ. ευρώ «παρκαρισμένα» – Ο εκσυγχρονισμός του στόλου σε αναμονή

Μέχρι σήμερα, έχει ανακοινωθεί ένα πακέτο ενίσχυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Εκσυγχρονισμού, το οποίο χρηματοδοτείται από τα έσοδα του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS). Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει να επιστρέφει μέρος αυτών των εσόδων στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, που από το 2024 εντάχθηκε στο ETS. Συμπληρωματικά, προβλέπεται χρηματοδοτική στήριξη έως 700 εκατ. ευρώ μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με τη μορφή εγγυήσεων και χαμηλότοκων δανείων. Επιπλέον, το ΕΣΠΑ 2021-2027 έχει ήδη δεσμεύσει 80 εκατ. ευρώ ειδικά για πράσινες παρεμβάσεις στην ακτοπλοΐα.

Μοναβάπορα και ναυπηγεία: οι μεγάλοι χαμένοι της αδράνειας

Η πρόκληση είναι διπλή. Να στηριχθούν οι μικρομεσαίοι παίκτες που αντιμετωπίζουν άμεσο κίνδυνο αποκλεισμού, και ταυτόχρονα να επιταχυνθεί η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέες ναυπηγήσεις, μετασκευές και ενεργειακές αναβαθμίσεις. Το Ταμείο Ανάκαμψης (RRF), μέχρι στιγμής, περιορίζεται σε μελέτες χωρίς απτά αποτελέσματα, ενώ τα 80 εκατ. ευρώ που προορίζονται για άγονες γραμμές μέσω ΣΔΙΤ δεν έχουν ενεργοποιηθεί.

Το μέλλον σε ηλεκτρικά πλοία, αλλά η τεχνολογία «λείπει»

Η μετάβαση σε πλοία μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα, όπως τα ηλεκτρικά, παραμένει μακρινός στόχος, αφού η τεχνολογία δεν έχει ακόμη φτάσει στο επίπεδο που απαιτεί ο κλάδος. Το άμεσο ζητούμενο, όπως υπογραμμίζουν οι φορείς της αγοράς, είναι η ενεργοποίηση των υπαρχόντων κεφαλαίων μέσω ενός λειτουργικού μηχανισμού. Διαφορετικά, η «πράσινη μετάβαση» κινδυνεύει να μετατραπεί από αναπτυξιακή ευκαιρία σε χαμένη υπόθεση για την ακτοπλοΐα και τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας.

Διαβάστε επίσης: Η ελληνική ακτοπλοΐα σε τροχιά ανανέωσης – Η ανάλυση της XRTC Business Consultants

Tags: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

ΣχετικάΑρθρα

Ενεργειακές διασυνδέσεις: Δισεκατομμύρια σε οφέλη για Ελλάδα και Ευρώπη
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύσκολο εξάμηνο για τον ΑΔΜΗΕ: Ισχυρή πτώση κερδών και EBITDA

25/09/2025
Intralot: Σταθερή στο Χρηματιστήριο Αθηνών με 34,35% στην PE SUB Holdings
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διπλό ομόλογο Intralot: Η «έκρηξη» ζήτησης μετέτρεψε τα 850 σε 900 εκατ. ευρώ

25/09/2025
Growthfund: Νέος CEO στην ΑΕΔΙΚ ο Δρ. Αθανάσιος Μπίκας – Το στοίχημα για τη Διώρυγα Κορίνθου
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Growthfund: Νέος CEO στην ΑΕΔΙΚ ο Δρ. Αθανάσιος Μπίκας – Το στοίχημα για τη Διώρυγα Κορίνθου

25/09/2025
Το ΕΒΕΠ προειδοποιεί: Κίνδυνος για τον ρόλο του Πειραιά στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Energy Industrial Reset: Το σχέδιο για να σωθεί η ελληνική βιομηχανία από το ενεργειακό βάρος

25/09/2025
EUR/USD: Η πτώση συνεχίζεται εν μέσω ανησυχιών για δασμούς και επιτόκια
ΚΟΣΜΟΣ

Ευρώ-Δολάριο: Η ισοτιμία που «φλερτάρει» με τα υψηλά εβδομάδας

25/09/2025
Μάχη με τον χρόνο για το Ταμείο Ανάκαμψης: Οι κρίσιμοι σταθμοί και το στοίχημα των 36 δισ. ευρώ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προϋπολογισμός 2025: Πλεόνασμα 1,96 δισ. ευρώ – Οι φόροι που «ξελάσπωσαν» το κράτος

25/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ακριβό μου ακίνητο»/ Η αγορά κατοικίας όνειρο απατηλό: Πού θα πάνε οι τιμές -Θα μείνουν στα ύψη;

Επιστροφή ενοικίου: Εκπνέει η προθεσμία – Δεν χρειάζεται ο κωδικός 081 για την πίστωση

24/09/2025
Ξενοδοχειακή έκρηξη στην Αθήνα: Ισραηλινοί και ελληνικοί όμιλοι «σαρώνουν» τα νεοκλασικά

Ξενοδοχειακή έκρηξη στην Αθήνα: Ισραηλινοί και ελληνικοί όμιλοι «σαρώνουν» τα νεοκλασικά

24/09/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Oι πόλεις με τον μεγαλύτερο κίνδυνο φούσκας στα ακίνητα

23/09/2025

Ναυτιλία

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Στο πλαίσιο του συνεδρίου της Capital Link στο Λονδίνο, ο γ.γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ),...

από Newsroom
24/09/2025
Πειραιάς, Κίνα και Ευρώπη στο limit up: Εκτόξευση διακίνησης στα terminals της Cosco
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

PCT: Υποτροφίες σε 5 πρωτοετείς φοιτητές στους δήμους Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Το Πρόγραμμα Υποτροφιών 2025, συνολικού ύψους 20.000 ευρώ, για νεοεισαχθέντες φοιτητές από τους δήμους Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας, προκήρυξε η PCT...

από Newsroom
23/09/2025
PPF: Αναζητά τεχνικό σύμβουλο για λιμενικά έργα 14,28 εκατ. ευρώ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Υπουργείο Ναυτιλίας: 585 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση των λιμανιών

Η κυβέρνηση προωθεί ένα φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης των λιμανιών, με προϋπολογισμό 585 εκατομμύρια ευρώ, με σκοπό να τα καταστήσει κέντρα...

από Newsroom
23/09/2025
Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Shortsea Ναυτιλία: Ο αθέατος γίγαντας που κινεί την ελληνική οικονομία

Μελέτη του ΙΟΒΕ για τη shortsea ναυτιλία αποκαλύπτει τη στρατηγική σημασία της για την Ελλάδα, με συνεισφορά 914 εκατ. ευρώ...

από Newsroom
22/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Δύσκολο εξάμηνο για τον ΑΔΜΗΕ: Ισχυρή πτώση κερδών και EBITDA
  • Η Ευρώπη διχασμένη για την Παλαιστίνη: Μήνυμα πίεσης στο Ισραήλ, αλλά και ισχυρές αντιστάσεις
  • Διπλό ομόλογο Intralot: Η «έκρηξη» ζήτησης μετέτρεψε τα 850 σε 900 εκατ. ευρώ

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.