No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΗΠΑ/Νέα λιμενικά τέλη: Στο στόχαστρο η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία

Newsroom από Newsroom
27/04/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία

Τα συγκεκριμένα μέτρα ενδέχεται να προκαλέσουν ευρύτερους κραδασμούς στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και τις αμερικανικές εξαγωγές. Τα νέα λιμενικά τέλη που επιβάλλει η Ουάσινγκτον εντάσσονται σε μια ευρύτερη στρατηγική περιορισμού της κινεζικής επιρροής στη διεθνή ναυτιλία.

Ο Τραμπ «απλώνει δίχτυα» σε Παναμά και Σουέζ: Αξιώνει δωρεάν διέλευση για τα αμερικανικά πλοία

Η πρωτοβουλία αγγίζει όχι μόνο τα κινεζικής ιδιοκτησίας ή κατασκευής πλοία, αλλά και άλλους ξένους μεταφορείς, προκαλώντας αναταράξεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Παράλληλα, επιδιώκεται η επανεκκίνηση της αμερικανικής ναυπηγικής δραστηριότητας με μακροπρόθεσμο οικονομικό και γεωπολιτικό αντίκτυπο.

Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική xclusiv shipbrokers ο πυρήνας της πολιτικής βασίζεται στην επιβολή λιμενικών τελών στη ναυτιλία που συνδέεται με την Κίνα.

Όπως αναφέρει ο ναυλομεσίτης, τα κινεζικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης πλοία θα χρεώνονται 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο από τον Οκτώβριο του 2025, με ετήσια κλιμάκωση σε 140 δολάρια έως το 2028.

Για τα κινεζικής κατασκευής πλοία, ανεξαρτήτως ιδιοκτησίας, μια πιο ήπια δομή τελών ξεκινά από 18 δολάρια ανά καθαρό τόνο και αυξάνεται σε 33 δολάρια.

Εναλλακτικά, οι χρεώσεις ανά container ship είναι επίσης μια επιλογή, η οποία κυμαίνεται από 120 έως 250 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι ένα πλοίο φορτωμένο με 15.000 εμπορευματοκιβώτια θα χρεώνεται 1,8 εκατ. δολάρια.

Η πολιτική αποφεύγει την τιμωρία ολόκληρων στόλων με κινεζικής κατασκευής πλοία, επιλέγοντας αντίθετα να χρεώνει ανά πλοίο – που δηλώνει μια διακριτική υποχώρηση από ένα προηγούμενο, πιο επιθετικό σχέδιο.

Σύμφωνα με τα σχέδια του USTR, θα επιβληθούν χωριστά τέλη για τα πλοία που διαχειρίζονται από την Κίνα και τα πλοία που κατασκευάζονται από την Κίνα, τα οποία θα αυξηθούν σταδιακά τα επόμενα χρόνια.

Παρά την επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής κατασκευής και διαχειριζόμενων που συνδέονται με την Κίνα, η πρωτοβουλία της USTR υπό την κυβέρνηση του προέδρου Τραμπ προχωράει παραπέρα, περιλαμβάνοντας και τα ξένα πλοία μεταφοράς οχημάτων ενώ θέτει τις βάσεις για περιορισμούς για τα πλοία μεταφοράς LNG.

-Σε έξι μήνες οι χρεώσεις-

Η USTR δήλωσε ότι θα αρχίσει να χρεώνει λιμενικά τέλη σε 180 ημέρες και ότι θα αυξηθούν σταδιακά τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, τα πλοία που συνδέονται με την Κίνα θα χρεώνονται με τέλη που συνδέονται με το βάρος του φορτίου τους ή τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων επί του πλοίου, και όχι ανάλογα με το πόσα λιμάνια των ΗΠΑ προσεγγίζουν.

Τα τέλη θα υπολογίζονται έως και πέντε φορές το χρόνο και θα μπορούν να απαλλάσσονται εάν ο πλοιοκτήτης παραγγείλει πλοίο που κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ.

Επίσης όλα τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων που δεν έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ θα επιβαρυνθούν επίσης με τέλη που θα αρχίσουν σε 180 ημέρες.

Εάν κάποιο μεταφορέας παραγγείλει ή παραλάβει αμερικανικό πλοίο ισοδύναμης χωρητικότητας μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα είναι επιλέξιμος για επιστροφή τελών. Οι ΗΠΑ θα εισαγάγουν επίσης νέα τέλη για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αν και αυτά δεν θα τεθούν σε ισχύ για τρία χρόνια.

Η USTR έθεσε ένα μακρύ χρονοδιάγραμμα για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Απαιτείται να διακινήσουν το 1% των αμερικανικών εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου με πλοία που έχουν κατασκευαστεί, λειτουργούν και φέρουν σημαία των ΗΠΑ εντός τεσσάρων ετών. Το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί σε 4% έως το 2035 και σε 15% έως το 2047.

Ο USTR πρότεινε επίσης την επιβολή δασμών σε ορισμένους γερανούς πλοίων και στον κινεζικό εξοπλισμό χειρισμού φορτίων.

Ωστόσο, δεν θα επιβάλει τέλη στις εξαγωγές χύδην εμπορευμάτων σε πλοία που φθάνουν στις ΗΠΑ κενά, ούτε σε ταξίδια στις Μεγάλες Λίμνες, στην Καραϊβική και μεταξύ των αμερικανικών εδαφών.

Οι ναυτιλιακοί φορείς στις διαδρομές αυτές είχαν εκφράσει την ανησυχία τους για το τι θα σήμαιναν για το εμπόριο οι αρχικές προτάσεις για τα λιμενικά τέλη.

Σημειώνεται ότι τα κινεζικής κατασκευής πλοία αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των 10 μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο, ενώ άλλες χώρες της ανατολικής Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας, κυριαρχούν επίσης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.

Η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ, που ήταν κυρίαρχη μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, έχει μειωθεί με την πάροδο των ετών και σήμερα αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1% της παγκόσμιας παραγωγής.

Σημειώνεται ότι η HANWHA Shipping, μετά την απόκτηση του ναυπηγείου Philly Shipyard στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, ανακοίνωσε σχέδιο ναυπήγησης των πρώτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αμερικανικής κατασκευής.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε ένα κρίσιμο χρονικό σημείο, με την αμερικανική κυβέρνηση να επιβάλλει δασμούς σε πλοία κινεζικής κατασκευής, γεγονός που ενδέχεται να ενισχύσει τη στρατηγική σημασία της κίνησης αυτής, αλλά και να προβάλλει τις νέες οικονομικές και πολιτικές προοπτικές για τον τομέα της ναυπηγικής στις ΗΠΑ. Η Hanwha Ocean, πρώην Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), αγόρασε τον Ιούνιο του 2024 το ναυπηγείο Philly Shipyard και δήλωσε ότι θα ξεκινήσει το συγκεκριμένο σχέδιο για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου στις ΗΠΑ που έχουν να ναυπηγηθούν από το 1970.

Tags: ΝΑΥΤΙΛΙΑΤΕΛΗΤΡΑΜΠ

ΣχετικάΑρθρα

Η ΕΕ ανακοινώνει νέο ταμείο 2,3 δισ. ευρώ για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Τέλος εποχής για το ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρώπη: Η Σλοβακία έδωσε το «πράσινο φως»

23/10/2025
Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων Τετάρτη 9 Απριλίου 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Οι ευρωπαϊκές αγορές ανακάμπτουν: Πετρέλαιο και τράπεζες οδηγούν την άνοδο

23/10/2025
Νέα χαμηλά για το ασήμι: Οι επενδυτές ψάχνουν σήματα σταθεροποίησης
ΚΟΣΜΟΣ

Νέα χαμηλά για το ασήμι: Οι επενδυτές ψάχνουν σήματα σταθεροποίησης

23/10/2025
Ο Nikkei καλπάζει, το Πεκίνο «σφίγγει γροθιές»: Η Ασία στη μέγγενη του Τραμπ
ΚΟΣΜΟΣ

Επιφυλακτικότητα στις ασιατικές αγορές: Nikkei και Kospi σε πτώση, ανοδικά η Ινδία

23/10/2025
Συντάξεις: Οι «παγίδες» του συστήματος που κοστίζουν στους ασφαλισμένους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντάξεις Νοεμβρίου 2025: Πληρωμές νωρίτερα λόγω 28ης Οκτωβρίου

23/10/2025
Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ καταθέσεις και εισοδήματα Ελλήνων από το εξωτερικό
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φορολογικό «σαφάρι» μέχρι τέλους Δεκεμβρίου: Οι ελεγκτές «σαρώνουν» υποθέσεις του 2019

23/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Κτηματαγορά/Ακίνητα στο εξωτερικό: Οι Έλληνες επένδυσαν 1,7 δισ. ευρώ το 2023

Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers

22/10/2025
ΤτΕ: Ανοδικά τα επιτόκια για τα νέα δάνεια τον Ιούλιο

ΤτΕ: Οι τιμές κατοικιών και τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται

22/10/2025
Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

22/10/2025

Ναυτιλία

Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Έλληνες καθηγητές του ΜΙΤ ηγούνται του πρώτου εγχειριδίου πυρηνικής ασφάλειας πλοίων

Το MIT Maritime Consortium υπό την ηγεσία ελλήνων καθηγητών παρουσίασε το πρώτο δημόσιο εγχειρίδιο ασφάλειας για εμπορικά πυρηνοκίνητα πλοία  ...

από Newsroom
22/10/2025
Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι το πιο βιώσιμο καύσιμο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνικό βέτο στο COP30 – Στο επίκεντρο το Net Zero Framework της ναυτιλίας

Αγκάθι η συμφωνία Net Zero Framework που «πάγωσε» μετά από αμερικανικές πιέσεις – Εμπλοκή Μητσοτάκη στη διαχείριση της κρίσης Η...

από Newsroom
21/10/2025
Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες

Το Υπερταμείο επιταχύνει την αξιοποίηση των ελληνικών μαρινών με επενδύσεις σε ένα ενιαίο δίκτυο σύγχρονων υποδομών   Η Ελλάδα ετοιμάζεται...

από Newsroom
21/10/2025
ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο

Η ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ. € στα Ναυπηγεία της Σύρου και θέτει τις βάσεις για μία νέα εποχή...

από Newsroom
20/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Τέλος εποχής για το ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρώπη: Η Σλοβακία έδωσε το «πράσινο φως»
  • Οι ευρωπαϊκές αγορές ανακάμπτουν: Πετρέλαιο και τράπεζες οδηγούν την άνοδο
  • Νέα χαμηλά για το ασήμι: Οι επενδυτές ψάχνουν σήματα σταθεροποίησης

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.