No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΟΛΘ: Το επιχειρηματικό «πόκερ» συνεχίζεται – Το μέλλον της δημόσιας πρότασης

Newsroom από Newsroom
15/02/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
ΟΛΘ: Το επιχειρηματικό «πόκερ» συνεχίζεται – Το μέλλον της δημόσιας πρότασης

Σαββίδης vs. Ντρέιφους: Η μετοχική μάχη για το Λιμάνι Θεσσαλονίκης συνεχίζεται – Την ερχόμενη Πέμπτη εκπνέει η προαιρετική δημόσια πρόταση

Η προαιρετική δημόσια πρόταση για το 21% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) βρίσκεται στην τελική ευθεία, με την προθεσμία να λήγει την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου. Η πρόταση έχει κατατεθεί από την Leonidsport, το επενδυτικό όχημα της Μαργκαρίτα Ολέγκοβνα Λουί Ντρέιφους, ωστόσο οι εξελίξεις δείχνουν ότι η έκβασή της παραμένει αβέβαιη.

Ο βασικός μέτοχος του ΟΛΘ, Ιβάν Σαββίδης, φαίνεται να αποκρούει την πρόταση, με την τιμή της μετοχής να παραμένει σταθερά πάνω από το επίπεδο των 27 ευρώ που προσφέρει η Leonidsport. Η αγορά αντέδρασε σκεπτικά, με την μετοχή να αγγίζει ακόμα και τα 29 ευρώ, διατηρώντας ισχυρό ανάχωμα στην επιτυχία της πρότασης.

Μέχρι στιγμής, η Leonidsport έχει συγκεντρώσει μόλις το 2,58% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ, γεγονός που αποδυναμώνει την προσπάθειά της να αποκτήσει ουσιαστικό έλεγχο. Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι αν η επιχειρηματίας θα εγκαταλείψει τη μάχη ή αν ετοιμάζει κάποια νέα κίνηση.

Το ενδεχόμενο παράτασης και η αναζήτηση «χρυσής τομής»

Στο παρασκήνιο, δεν αποκλείεται η Leonidsport να ζητήσει παράταση της προθεσμίας για 2 έως 4 εβδομάδες, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία της κεφαλαιαγοράς.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ένδειξη αναζήτησης συμβιβαστικής λύσης ή προετοιμασίας μιας νέας προσφοράς, που θα μπορούσε να βρει περισσότερο έδαφος στην αγορά.

Αντίθετα, εάν η Ντρέιφους δεν κινηθεί άμεσα, η προσπάθειά της θα μείνει στάσιμη, αφήνοντάς την με μια μικρή και μη ουσιαστική συμμετοχή στον ΟΛΘ.

Ο Σαββίδης και η τακτική εξουδετέρωσης της πρότασης

Από την πλευρά του, ο Ιβάν Σαββίδης, μέσω της κυπριακής Belterra, προχώρησε σε εξαγορές μετοχών, ενισχύοντας τη θέση του στον ΟΛΘ. Μετά τη δημόσια πρόταση, απέκτησε 38.900 μετοχές δαπανώντας 1,1 εκατ. ευρώ, κίνηση που υποδηλώνει ξεκάθαρη διάθεση να μπλοκάρει την προσπάθεια της Ντρέιφους.

Συνολικά, η άμεση συμμετοχή του Σαββίδη ανέρχεται στο 5,81%, ενώ παράλληλα διατηρεί τον έλεγχο του 66,67% της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT), που με τη σειρά της κατέχει το 67% του ΟΛΘ.

Η SEGT αποτελεί κοινοπραξία μεταξύ του Σαββίδη (66,67%) και της Terminal Link (33,33%), όπου συμμετέχουν οι γαλλικές και κινεζικές δυνάμεις:

  • CMA CGM (51%)
  • China Merchants Port (49%)

Αν και οι σχέσεις των δύο πλευρών δεν φαίνονται αρμονικές, η γαλλοκινεζική κοινοπραξία δεν μπορεί να πουλήσει το ποσοστό της χωρίς την έγκριση του Σαββίδη, γεγονός που ενισχύει τη θέση του ως απόλυτου ρυθμιστή των εξελίξεων.

Η επόμενη μέρα για τη μετοχή του ΟΛΘ

Εάν η Ντρέιφους αποσύρει το ενδιαφέρον της, ενδέχεται να υπάρξει έντονη πίεση στην τιμή της μετοχής. Η απουσία σημαντικού αγοραστή θα μπορούσε να οδηγήσει τη μετοχή σε πτώση, επαναφέροντάς τη στα επίπεδα των 21,33 ευρώ, που ήταν ο μέσος όρος πριν τη δημόσια πρόταση.

Ωστόσο, εάν η επιχειρηματίας επιμείνει, ενδέχεται να επανέλθει με διαφορετική πρόταση, πιθανώς συζητώντας μια νέα μετοχική συμφωνία με τον Σαββίδη ή τη SEGT.

Η χρηματοδότηση των επενδύσεων και το μεγάλο πρότζεκτ του ΟΛΘ

Το επικαιροποιημένο Master Plan του ΟΛΘ, που εγκρίθηκε πρόσφατα με Προεδρικό Διάταγμα, επιβάλλει στην εταιρεία να υλοποιήσει επενδύσεις 180-200 εκατ. ευρώ.

Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης θα κατευθυνθεί στην επέκταση του 6ου Προβλήτα, ένα έργο-ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο ΟΛΘ διαθέτει 100 εκατ. ευρώ σε ρευστό, ωστόσο η τραπεζική χρηματοδότηση θεωρείται δύσκολη, δεδομένου ότι οι τράπεζες είναι επιφυλακτικές απέναντι σε επιχειρήσεις που ελέγχει ο Σαββίδης.

Αυτό δημιουργεί ένα πεδίο διαπραγματεύσεων, καθώς η Leonidsport θα μπορούσε να επαναφέρει στο τραπέζι μια πρόταση συνεργασίας, προσφέροντας «φρέσκο» κεφάλαιο για τις επενδύσεις.

Το κόστος συμμετοχής του Σαββίδη και οι πιθανές εκπλήξεις

Το καθαρό κόστος συμμετοχής του Σαββίδη στον ΟΛΘ υπολογίζεται μεταξύ 27,8 και 28 ευρώ ανά μετοχή, γεγονός που σημαίνει ότι για να αποδεχθεί μια πρόταση πώλησης, θα πρέπει να έχει ένα ικανοποιητικό premium.

Πιθανά σενάρια περιλαμβάνουν:

  • Ενδεχόμενη πώληση μετοχών από τη SEGT (γαλλοκινεζική κοινοπραξία).
  • Στρατηγική συνεργασία με την Ντρέιφους για τη χρηματοδότηση των νέων έργων.
  • Συνέχιση της διαπάλης, με τον Σαββίδη να αυξάνει το ποσοστό του και να απομακρύνει την Leonidsport από το μετοχικό σχήμα.

Η μετοχική αναμέτρηση συνεχίζεται

Η δημόσια πρόταση για τον ΟΛΘ πλησιάζει στη λήξη της, χωρίς ωστόσο να έχει συγκεντρώσει την απαιτούμενη ανταπόκριση.

Ο Ιβάν Σαββίδης έχει καταφέρει να ανακόψει την επιρροή της Ντρέιφους, αλλά το μέλλον της συμφωνίας παραμένει αβέβαιο.

Το επόμενο βήμα θα κριθεί από την απόφαση της Leonidsport:

  • Θα επιμείνει με νέα πρόταση ή θα αποσυρθεί, προκαλώντας αναταράξεις στη μετοχή;
  • Θα βρεθεί συμβιβαστική λύση ή η μετοχική αναμέτρηση θα συνεχιστεί στο παρασκήνιο;

Σε κάθε περίπτωση, το θρίλερ του ΟΛΘ φαίνεται πως έχει ακόμα αρκετά επεισόδια μπροστά του.

Διαβάστε επίσης: ΟΛΘ: Αγοράζει μετοχές η Belterra του Ιβάν Σαββίδη

Tags: LeonidsPortΙΒΑΝ ΣΑΒΒΙΔΗΣΟΛΘ Α.Ε.

ΣχετικάΑρθρα

Ποια είναι η χώρα με τα περισσότερα νησιά - Η θέση της Ελλάδας
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

North Evia Pass 2025: Υποβλήθηκαν 85.804 αιτήσεις

20/11/2025
Η τιμή του πετρελαίου βυθίζεται: Αγορές ελπίζουν σε ειρήνη Ρωσίας-Ουκρανίας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Ινδία – Reliance Industries: Διακόπτει νωρίτερα τις εισαγωγές ρωσικού αργού

20/11/2025
Ράλι στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια: Οι ευρωαγορές πανηγυρίζουν τη συμφωνία ΗΠΑ-Κίνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Nvidia δίνει ώθηση στις ευρωαγορές – Κέρδη εν μέσω αβεβαιότητας

20/11/2025
Ακραία μεταβλητότητα στα crypto: Τα tokens που αντιστέκονται στην πίεση της αγοράς
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Bitcoin: Χάνει το όριο των 87.000 δολαρίων

20/11/2025
Motor Oil: Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030 – Οι τρεις πυλώνες
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Motor Oil: Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030 – Οι τρεις πυλώνες

20/11/2025
Νέο κεφαλαιακό boost €300 εκατ. για την CrediaBank μέσα από συνθετική τιτλοποίηση
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

CrediaBank: Ισχυρά αποτελέσματα εννεάμηνου 2025 με σημαντική αύξηση οργανικών εσόδων και διαχείριση κόστους

20/11/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

ΑΑΔΕ/ΕΝΦΙΑ: Καταφθάνουν τα «ραβασάκια» – Σε 12 δόσεις η πληρωμή

Διεύρυνση εισοδηματικών κριτηρίων και παράταση για το «Σπίτι μου ΙΙ»

19/11/2025
Μιχαηλίδου από Λονδίνο: Η Ελλάδα στην πρωτοπορία της διεθνούς συνεργασίας για την αποϊδρυματοποίηση

Τρεις κρίσιμες παρεμβάσεις για στέγη, ΑμεΑ και παιδική προστασία – Τι σημαίνει για χιλιάδες νοικοκυριά

18/11/2025
ΑΑΔΕ/ΕΝΦΙΑ: Καταφθάνουν τα «ραβασάκια» – Σε 12 δόσεις η πληρωμή

«Σπίτι μου 2»: Παράταση έως 31 Μαΐου 2026

17/11/2025

Ναυτιλία

ΕΕ: Υψηλά ελλείμματα έως το 2029 βλέπει το ΔΝΤ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΟΛΘ Α.Ε.: Υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση του Προβλήτα 6 – Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης

Η ΟΛΘ Α.Ε. και η «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 6) Κ/Ξ» συνυπέγραψαν σήμερα, Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025, τη...

από Newsroom
19/11/2025
Τα γιγάντια πλοία επιστρέφουν – Ο Πειραιάς ξαναγράφει τη ναυτιλιακή ιστορία
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H Κίνα καταγγέλλει παρεμβατισμό των ΗΠΑ για το Λιμάνι του Πειραιά – ΥΠΕΞ υπερασπίζεται τις συμφωνίες

Η Πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια για τις δηλώσεις της νέας Αμερικανίδας Πρέσβειρας, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, σχετικά με...

από Newsroom
19/11/2025
Ολοκληρώθηκε η άσκηση «ΓΡΙΠΟΣ 2/25» του Πολεμικού Ναυτικού ανοιχτά της Κρήτης
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ολοκληρώθηκε η άσκηση «ΓΡΙΠΟΣ 2/25» του Πολεμικού Ναυτικού ανοιχτά της Κρήτης

Άσκηση με την ονομασία «ΓΡΙΠΟΣ 2/25» της Διοίκησης Ναρκοπολέμου του Πολεμικού Ναυτικού πραγματοποιήθηκε στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης από 10...

από Newsroom
19/11/2025
Όλο το σχέδιο για το νέο λιμάνι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στη Βουλή η τροπολογία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Όλο το σχέδιο για το νέο λιμάνι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στη Βουλή η τροπολογία

Η τροπολογία για το νέο λιμάνι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας κατατέθηκε στη Βουλή - Οι νέες αμυντικές και ενεργειακές δραστηριότητες που...

από Newsroom
19/11/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Κλήρωση Τζόκερ: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί
  • ΗΠΑ: Το ειρηνευτικό σχέδιο «καλό» για Ρωσία και Ουκρανία
  • North Evia Pass 2025: Υποβλήθηκαν 85.804 αιτήσεις

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.