Άνοδος 4,1% στη διακίνηση containers τον Μάρτιο στο λιμάνι του Πειραιά – Πέρασε το «τεστ» της Ερυθράς Θάλασσας
Ανοδική πορεία ακολουθεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, με τους τερματικούς σταθμούς ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT) να καταγράφουν αύξηση, παρά τις διεθνείς αναταράξεις στην Ερυθρά Θάλασσα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, τον Μάρτιο του 2025 διακινήθηκαν από τις δύο προβλήτες 357.000 TEUs, έναντι 343.000 τον Μάρτιο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 4,1%.
Ράλι τριμήνου για τον Πειραιά – Ξεπέρασε το 1 εκατ. TEUs
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η εικόνα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς στους Σταθμούς ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 1,019 εκατ. TEUs, έναντι 931.000 TEUs την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι – άνοδος της τάξης του 9,4%.
Αξιοσημείωτο είναι πως αυτή η θετική δυναμική καταγράφεται εν μέσω κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με πολλούς ναυτιλιακούς κολοσσούς να παρακάμπτουν την περιοχή, λόγω των συνεχιζόμενων επιθέσεων των Χούθι και της αβεβαιότητας στη ναυσιπλοΐα.
Ναυτιλιακοί πράκτορες συνδέουν τη συγκυριακή αύξηση της κίνησης στον Πειραιά με την εορταστική περίοδο του Πάσχα και τη μετατόπιση φορτίων προς ασφαλέστερες και σταθερές διαδρομές ανεφοδιασμού.
Η Cosco ανεβάζει στροφές παγκοσμίως – Ισχυρά μεγέθη σε Κίνα και Ευρώπη
Η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν περιορίστηκε στον Πειραιά. Συνολικά, στους 35 τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζεται παγκοσμίως η Cosco Shipping Ports, διακινήθηκαν τον Μάρτιο 9,7 εκατ. TEUs, από 9,0 εκατ. τον Μάρτιο του 2024 – άνοδος 7,1%.
-
Στην Κίνα, οι σταθμοί στο Δέλτα του ποταμού Περλ κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση 13,7% σε μηνιαία βάση
-
Στην Ευρώπη, το CSP Zeebrugge και το CSP Ισπανίας σημείωσαν ετήσιες αυξήσεις 13,9% και 5,0%, αντίστοιχα
Σε επίπεδο τριμήνου, η Cosco διακίνησε 27,2 εκατ. TEUs παγκοσμίως, έναντι 25,3 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2024, αυξάνοντας τον συνολικό όγκο κατά 7,6%.
Κατά συνέπεια, ο Πειραιάς καταγράφει ανθεκτική δυναμική εν μέσω παγκόσμιων προκλήσεων, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως κομβικός λιμένα στην Ανατολική Μεσόγειο. Ενώ, η Cosco ενισχύει την παρουσία της διεθνώς, με την Ελλάδα να επωφελείται από τη γεωγραφική και στρατηγική της θέση, την ώρα που η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναδιαμορφώνει τις εμπορικές διαδρομές.
Διαβάστε επίσης: Κίνα: Στο στόχαστρο των ΗΠΑ η Cosco