No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΠΝΟ: «Η ναυτική εκπαίδευση χρειάζεται αναβάθμιση για να γίνει ελκυστική»

Newsroom από Newsroom
18/12/2024
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ
A A
ΠΝΟ: «Η ναυτική εκπαίδευση χρειάζεται αναβάθμιση για να γίνει ελκυστική»

«Ανθρακας ο Θησαυρός»: Σοβαρές ελλείψεις στη Ναυτική Εκπαίδευση και στις συνθήκες εργασίας των ναυτικών επισημαίνει η ΠΝΟ σε επιστολή της στον υπουργό Ναυτιλίας

Αμέσως μετά την χθεσινή ενημέρωση από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφορικά με την «Υποστήριξη του συστήματος Ναυτικής Εκπαίδευσης των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και τη συναφή ενωσιακή νομοθεσία», η ΠΝΟ ( επισημαίνει μια σειρά από σοβαρά προβλήματα που συνεχίζουν να πλήττουν τη Ναυτική Εκπαίδευση και την επαγγελματική αποκατάσταση των ναυτικών.

«Αν και κατανοούμε τις προσπάθειες του Υπουργείου και των αρμόδιων φορέων για την ενίσχυση του ναυτικού επαγγελματικού πεδίου, εντούτοις τα προβλήματα παραμένουν συστηματικά και απαιτούν άμεση παρέμβαση» επισημαίνει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της.

Η ΠΝΟ διατυπώνει τις ανησυχίες της για τα κενά του υπάρχοντος συστήματος και καλεί σε ουσιαστική αναβάθμιση των υποδομών, της εκπαίδευσης και των εργασιακών συνθηκών.

Ανάγκη εκσυγχρονισμού

Η αξιολόγηση των σπουδαστών στις Α.Ε.Ν. πραγματοποιείται με την υποβολή εγχειριδίων κατευθυνόμενης εκπαίδευσης που προμηθεύονται από τη ΔΕΚΝ (Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ναυτικών). Τα εγχειρίδια κατατίθενται στις σχολές μετά το πέρας των εκπαιδευτικών ταξιδιών και εξετάζονται από τους καθηγητές.

Παρόλο που αυτή η διαδικασία φαίνεται να καλύπτει μια βασική εκπαιδευτική ανάγκη, τίθεται το ζήτημα αν οι σπουδαστές εκπαιδεύονται με σύγχρονα εργαλεία, κατάλληλα για τις τεχνολογικές εξελίξεις της ναυτιλίας.

Η τεχνολογική πρόοδος των πλοίων και οι αυξανόμενες απαιτήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας δεν έχουν αντικατοπτριστεί πλήρως στην εκπαίδευση των νέων ναυτικών.

Απαρχαιωμένες υλικοτεχνικές υποδομές

Η πιο ανησυχητική παράμετρος αφορά την έλλειψη εκσυγχρονισμού των υλικοτεχνικών υποδομών. Η εκπαίδευση των ναυτικών πρέπει να γίνεται σε σύγχρονα εργαστήρια και ναυτικά μέσα, ώστε οι σπουδαστές να είναι πλήρως προετοιμασμένοι για τις απαιτήσεις της σύγχρονης ναυτιλίας. Ωστόσο, τα εργαστήρια των Α.Ε.Ν. παραμένουν απαρχαιωμένα και δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης τεχνολογίας. Χρειάζονται άμεσες αναβαθμίσεις ώστε οι ναυτικοί να εκπαιδεύονται με όρους που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν στις εξελίξεις του κλάδου.

Σοβαρά ζητήματα στην υπηρεσία ναυτικών μητρώων

Η ΠΝΟ έχει αναδείξει και το σοβαρό πρόβλημα που εντοπίζεται στην Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων. Παρά το γεγονός ότι οι σπουδαστές αποφοίτησης των Α.Ε.Ν. θεωρητικά είναι ενταγμένοι στο σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι υπηρεσίες που προσφέρονται μετά την αποφοίτηση, όπως η έκδοση πιστοποιητικών και η καταχώρηση στα ναυτικά μητρώα, παραμένουν προβληματικές. Η καθυστέρηση και η αδυναμία του συστήματος να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των νέων ναυτικών δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Ναυτικά πτυχία και επαγγελματική αποκατάσταση: Αδικία για τους ναυτικούς

Η εισαγωγή στις Α.Ε.Ν. γίνεται μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων και οι σχολές υπάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ωστόσο, τα πτυχία που απονέμονται αναγνωρίζονται ως ισότιμα με αυτά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτή η αντινομία, σε συνδυασμό με τις προβληματικές εργασιακές συνθήκες, καθιστά το ναυτικό επαγγελματικό πεδίο λιγότερο ελκυστικό για τη νέα γενιά. Τα ναυτικά πτυχία χρειάζονται αναγνώριση διεθνώς, ώστε οι απόφοιτοι να μπορούν να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαχρονικά προβλήματα

«Τα προβλήματα που αναφέρθηκαν δεν είναι καινούρια, ούτε αποκλειστικά υπεύθυνη γι’ αυτά είναι η παρούσα κυβέρνηση. Πρόκειται για διαχρονικά ζητήματα που έχουν συσσωρευτεί με την πάροδο των ετών και καμία κυβέρνηση δεν έχει δώσει οριστική λύση. Παρ’ όλα αυτά, η τρέχουσα κατάσταση απαιτεί άμεση και αποφασιστική δράση, ώστε να μη χαθεί ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στην παγκόσμια αγορά.

Η ΠΝΟ δεν παραιτείται από την προσπάθεια για επίλυση αυτών των προβλημάτων. Η αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, η ενίσχυση των εργασιακών συνθηκών και η αναγνώριση της αξίας των ναυτικών πτυχίων είναι αναγκαίες για την αναζωογόνηση του ναυτικού επαγγέλματος. Η ναυτιλία ήταν και παραμένει το βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας, και οι ναυτικοί είναι εκείνοι που τη στηρίζουν.

Η επένδυση στους νέους ναυτικούς, με την παροχή σύγχρονης εκπαίδευσης και την εξασφάλιση καλύτερων εργασιακών συνθηκών, είναι το κλειδί για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας και της εθνικής οικονομίας» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΠΝΟ.

Διαβάστε επίσης: ΠΝΟ: Δένουν κάβους τα πλοία σήμερα Τετάρτη 20 Νοεμβρίου

Tags: ΠΝΟΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣΧρήστος Στυλιανίδης

ΣχετικάΑρθρα

Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΚΟΣΜΟΣ

Ναυτιλία σε αναταράξεις: Πώς οι γεωπολιτικές αλλαγές φουσκώνουν τους ναύλους

12/10/2025
ΔΕΘ: Σε πέντε θεματικές ημέρες θα συμμετάσχει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πειραιά πάνω από 110 επιχειρηματικά ραντεβού Ελλάδας – Γερμανίας στη ναυτιλία

10/10/2025
Επανεκλογή της Μελίνας Τραυλού στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μελίνα Τραυλού: Αβεβαιότητα για την πορεία απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας

10/10/2025
Κίνα/Σι Τζινπίνγκ: Eπιθυμεί πιο «ενεργή» οικονομική πολιτική για το 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Η Κίνα απαντά στις ΗΠΑ με λιμενικά τέλη στα αμερικανικά πλοία

10/10/2025
Πρέσβης της Κίνας: Από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια κοντέινερ στον κόσμο ο Πειραιάς
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απεργία κήρυξε η ΠΕΝΕΝ: Δεμένα τα πλοία στις 14 Οκτωβρίου

10/10/2025
Παγκόσμια πρωτιά για τη ναυτιλιακή Μαρινάκη: Καθέλκυσε το πρώτο LCO₂ carrier
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εξαγόρασε το 50% της ναυτιλιακής εταιρείας United Offshore Support

07/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Αντίστροφη μέτρηση για επιδοτήσεις με αντάλλαγμα το ενοίκιο

Φοροαπαλλαγή έως 36 μήνες για ιδιοκτήτες που ανοίγουν «κλειστά» σπίτια

10/10/2025
Spitogatos: Σταθερότητα σε αγορές και ενοικιάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη – «Υπόγειες» τάσεις και άνοδος ενοικίων

Σε μικρότερα και παλαιότερα διαμερίσματα στρέφονται οι ενοικιαστές λόγω των υψηλών ενοικίων

09/10/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Βλέπει την τιμή του χρυσού στα 4.200 δολάρια

09/10/2025

Ναυτιλία

Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΚΟΣΜΟΣ

Ναυτιλία σε αναταράξεις: Πώς οι γεωπολιτικές αλλαγές φουσκώνουν τους ναύλους

Την ώρα που η γεωπολιτική αβεβαιότητα σφραγίζει το 2025, η παγκόσμια ναυτιλία κρατά υψηλούς ναύλους. Η νέα έκθεση VesselsValue δείχνει...

από Newsroom
12/10/2025
ΔΕΘ: Σε πέντε θεματικές ημέρες θα συμμετάσχει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πειραιά πάνω από 110 επιχειρηματικά ραντεβού Ελλάδας – Γερμανίας στη ναυτιλία

Πειραιάς: Περισσότερες από 110 επιχειρηματικές συναντήσεις (B2B) μεταξύ 43 ελληνικών και 11 γερμανικών επιχειρήσεων του ναυτιλιακού κλάδου θα πραγματοποιηθούν κατά τη...

από Newsroom
10/10/2025
Επανεκλογή της Μελίνας Τραυλού στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μελίνα Τραυλού: Αβεβαιότητα για την πορεία απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας

Η Μελίνα Τραυλού επισημαίνει ότι το σχέδιο του IMO ενδέχεται να μην είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους...

από Newsroom
10/10/2025
Κίνα/Σι Τζινπίνγκ: Eπιθυμεί πιο «ενεργή» οικονομική πολιτική για το 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Η Κίνα απαντά στις ΗΠΑ με λιμενικά τέλη στα αμερικανικά πλοία

Η Κίνα επέβαλε αντίποινα στα αμερικανικά πλοία που προσεγγίζουν τα κινεζικά λιμάνια, απαντώντας στην απόφαση της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών...

από Newsroom
10/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Mεγάλη υποχώρηση στις διεθνείς τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου
  • Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός: Οι διαιτητές του ντέρμπι
  • Η Ελλάδα πρώτη στην Ε.Ε. σε ώρες εργασίας – Ένας στους δύο χωρίς αμοιβή για τις υπερωρίες

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.