No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΚΟΣΜΟΣ

Στο ναδίρ το εμπόριο λόγω δασμών: Καμία αναχώρηση πλοίων από την Κίνα προς ΗΠΑ

Newsroom από Newsroom
10/05/2025
in ΚΟΣΜΟΣ, ΝΑΥΤΙΛΙΑ
A A
Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία

Το πρωί της Παρασκευής, αξιωματούχοι των λιμανιών της Δυτικής Ακτής δήλωσαν στο CNN ότι παρατήρησαν ένα ανησυχητικό φαινόμενο:

Ξεκίνησαν οι υψηλού επιπέδου συνομιλίες ΗΠΑ–Κίνας στη Γενεύη

Κανένα φορτηγό πλοίο δεν είχε αναχωρήσει από την Κίνα με προορισμό τα δύο μεγάλα λιμάνια της Δυτικής Ακτής κατά τις τελευταίες 12 ώρες. Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί από την εποχή της πανδημίας.

Έξι ημέρες νωρίτερα, 41 πλοία ήταν προγραμματισμένα να αποπλεύσουν από την Κίνα για το σύμπλεγμα του κόλπου του Σαν Πέδρο, που περιλαμβάνει το λιμάνι του Λος Άντζελες και το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια. Την Παρασκευή, ο αριθμός ήταν μηδέν.

Ο εμπορικός πόλεμος που ξεκίνησε ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε τον προηγούμενο μήνα τεράστιους δασμούς στις περισσότερες κινεζικές εισαγωγές. Αυτό οδήγησε σε λιγότερα πλοία στη θάλασσα και μικρότερες ποσότητες φορτίου προς τα αμερικανικά λιμάνια. Για πολλές επιχειρήσεις, πλέον είναι πολύ ακριβό να κάνουν δουλειές με την Κίνα — έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ.

Οι αρχές ανησυχούν όχι μόνο για την απουσία πλοίων που αναχωρούν από την Κίνα, αλλά και για την ταχύτητα με την οποία συνέβη αυτή η πτώση.

«Αυτό είναι λόγος ανησυχίας», δήλωσε ο Μάριο Κορδέρο, διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού του Λονγκ Μπιτς. «Βλέπουμε τώρα αριθμούς ακυρώσεων και καθυστερήσεων που ξεπερνούν εκείνους της πανδημίας».

Τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ βιώνουν απότομες πτώσεις στον όγκο φορτίου. Το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς έχει καταγράψει μείωση 35-40% σε σύγκριση με τους συνήθεις όγκους. Το λιμάνι του Λος Άντζελες παρουσίασε πτώση 31% αυτή την εβδομάδα, ενώ το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ προειδοποιεί επίσης για επιβράδυνση. Την Τετάρτη, το λιμάνι του Σιάτλ ανακοίνωσε ότι δεν είχε κανένα φορτηγό πλοίο στο αγκυροβόλιό του — μια ακόμη ασυνήθιστη κατάσταση που δεν έχει ξανασυμβεί από την εποχή της πανδημίας.

«Αυτό συμβαίνει επειδή απλώς δεν μεταφέρονται καθόλου εμπορεύματα», δήλωσε ο επίτροπος του λιμανιού Ράιαν Κάλκινς στην Kaitlan Collins του CNN.

Σήμερα Σάββατο, εκπρόσωποι των ΗΠΑ και της Κίνας συναντούνε στη Γενεύη για την πρώτη δια ζώσης προσπάθεια αποκλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου. Η πλειονότητα των εμπορευμάτων που αποστέλλονται από την Κίνα στις ΗΠΑ υπόκεινται πλέον σε δασμούς 145%, ενώ οι περισσότερες αμερικανικές εξαγωγές στην Κίνα επιβαρύνονται με δασμούς 125%. Την Παρασκευή, ο Πρόεδρος Τραμπ πρότεινε μείωση των δασμών στο 80%, αλλά δήλωσε ότι οι τελικοί όροι θα καθοριστούν από τον Υπουργό Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ.

Για τους καταναλωτές, που ήδη αντιμετωπίζουν αυξήσεις τιμών και ελλείψεις σε ορισμένα προϊόντα, ο Κορδέρο τονίζει ότι η επίτευξη συμφωνίας είναι επιτακτική.

«Αν δεν αλλάξει γρήγορα η κατάσταση και συνεχιστεί αυτή η αβεβαιότητα, τότε σύντομα θα δούμε άδεια ράφια στα καταστήματα. Οι καταναλωτές θα το νιώσουν έντονα μέσα στις επόμενες 30 ημέρες», είπε χαρακτηριστικά.

Περίπου το 63% των φορτίων που φτάνουν στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς προέρχονται από την Κίνα — το μεγαλύτερο ποσοστό από οποιοδήποτε αμερικανικό λιμάνι. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί από το 72% το 2016, καθώς οι λιανοπωλητές στρέφονται σε άλλες αγορές εξαιτίας των εμπορικών εντάσεων.

Παρά ταύτα, η Κίνα παραμένει βασικός προμηθευτής εισαγωγών στις ΗΠΑ. Η Maersk, η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία παγκοσμίως, δήλωσε στο CNN ότι ο όγκος φορτίου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει μειωθεί κατά 30-40% σε σχέση με το φυσιολογικό.

«Αν δεν αρχίσει η αποκλιμάκωση της κατάστασης με την Κίνα και δεν προχωρήσουν νέες εμπορικές συμφωνίες, τότε μπορεί να δούμε αυτές οι συνέπειες να παγιώνονται και να γίνονται πιο επιβλαβείς», προειδοποίησε ο CEO της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ.

Tags: no-hp-sliderΗΠΑΚΙΝΑ ΔΑΣΜΟΙΠΛΟΙΑ

ΣχετικάΑρθρα

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων Τετάρτη 9 Απριλίου 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Stoxx 600 σε θετικό έδαφος, αλλά η πολιτική θύελλα στις ΗΠΑ «φρενάρει» τον ενθουσιασμό

30/09/2025
Από την Euronext στο CMU: Πού κατευθύνεται η ευρωπαϊκή κεφαλαιαγορά
ΚΟΣΜΟΣ

Euronext ETF Europe: Η νέα πλατφόρμα που ενώνει την Ευρωπαϊκή Αγορά ETFs

30/09/2025
Επιτόκια και πληθωρισμός: Η ΕΚΤ μειώνει, η Fed περιμένει – Γιατί κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες
ΚΟΣΜΟΣ

Fed vs ΕΚΤ: Η μάχη των επιτοκίων και η νέα δυναμική στις αγορές

30/09/2025
Citi: Ο χρυσός σπάει ρεκόρ και διαπραγματεύεται σαν «έργο τέχνης»
ΚΟΣΜΟΣ

Citi: Ο χρυσός σπάει ρεκόρ και διαπραγματεύεται σαν «έργο τέχνης»

30/09/2025
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξήσεις 15% από 1η Μαΐου προαναγγέλουν οι ακτοπλόοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκπτωση έως 50% στα ακτοπλοϊκά για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

30/09/2025
Χτύπημα στο οργανωμένο έγκλημα από Λιμενικό και ΕΥΠ: Το μήνυμα Κικίλια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πλαίσιο δράσης για ισότιμη πρόσβαση ΑμεΑ σε λιμάνια και πλοία

30/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Στρατηγική συμμαχία Accor-Invel-PRODEA για το μέλλον της αλπικής φιλοξενίας

Prodea: Εκτόξευση κερδών +85% στο α΄ εξάμηνο 2025 – Στα €3,16 δισ. η αξία χαρτοφυλακίου

30/09/2025
Γιατί αυξάνονται οι τιμές των διαμερισμάτων

Ακίνητα-«φαντάσματα»: Η γραφειοκρατία κρατά αναξιοποίητα χιλιάδες κληροδοτήματα

30/09/2025
INTRACOM HOLDINGS: Μέρισμα 0,12€/μετοχή και νέα στρατηγική σε real estate, τουρισμό και ασφάλειες

Ο χάρτης των mega projects του ομίλου Κόκκαλη που αλλάζουν το αθηναϊκό real estate

30/09/2025

Ναυτιλία

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξήσεις 15% από 1η Μαΐου προαναγγέλουν οι ακτοπλόοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκπτωση έως 50% στα ακτοπλοϊκά για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Διευκολύνσεις σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να μεταβούν στις θέσεις τους στα νησιά, με πρωτοβουλία των Υπουργείων Παιδείας και Ναυτιλίας   Η...

από Newsroom
30/09/2025
Χτύπημα στο οργανωμένο έγκλημα από Λιμενικό και ΕΥΠ: Το μήνυμα Κικίλια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πλαίσιο δράσης για ισότιμη πρόσβαση ΑμεΑ σε λιμάνια και πλοία

Το υπουργείο Ναυτιλίας και η ΕΣΑμεΑ προχωρούν σε πλαίσιο δράσης για ισότιμη πρόσβαση ΑμεΑ σε λιμάνια και πλοία   Με...

από Newsroom
30/09/2025
Reuters: Οι Χούθι απειλούν τον Ελληνικό Εμπορικό Στόλο- «Ετοιμαστείτε να δεχθείτε επίθεση»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επίθεση σε φορτηγό πλοίο στα ανοιχτά της Υεμένης – Σώοι οι 19 ναυτικοί

Ένταση επικρατεί ξανά στον Κόλπο του Άντεν, όπου τη Δευτέρα δέχθηκε επίθεση το ολλανδικό φορτηγό πλοίο MV Minervagracht, με αποτέλεσμα...

από Newsroom
30/09/2025
ΟΛΠ: Κορυφαίο επιβατικό λιμάνι το 2024 ο Πειραιάς
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο ΟΛΠ ισχυρότερος από ποτέ: Εκρηκτική άνοδος εσόδων και κερδών το α’ εξάμηνο 2025

ΟΛΠ ΑΕ: Άνοδος εσόδων 14,7% και κερδών 15,3% στο α’ εξάμηνο 2025, με μηδενισμό δανεισμού και ισχυρές επενδύσεις   Η ΟΛΠ...

από Newsroom
29/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Prodea: Εκτόξευση κερδών +85% στο α΄ εξάμηνο 2025 – Στα €3,16 δισ. η αξία χαρτοφυλακίου
  • Παράταση «ανάσα» για 5.000 αγρότες: Λύση ΟΠΕΚΕΠΕ για τις δηλώσεις ΑΤΑΚ
  • Stoxx 600 σε θετικό έδαφος, αλλά η πολιτική θύελλα στις ΗΠΑ «φρενάρει» τον ενθουσιασμό

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.