No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΚΟΣΜΟΣ

Θαλάσσια «σύγκρουση» ΗΠΑ – Κίνας σε οικονομικό και γεωπολιτικό επίπεδο

Newsroom από Newsroom
15/08/2025
in ΚΟΣΜΟΣ, ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Ο Τραμπ επανακαθορίζει τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας: Από την αντιπαράθεση στη συνεργασία;

Η αντιπαράθεση μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Κίνας εξελίσσεται σε πολλαπλά «μέτωπα», με φόντο τη ναυτιλιακή ισχύ και τα διεθνή οικονομικά συμφέροντα. Τον Οκτώβριο, η κλιμάκωση της έντασης αναμένεται να είναι διπλή: τόσο μέσω επιβολής δασμών σε κινεζικά πλοία στα αμερικανικά λιμάνια όσο και μέσω αμφισβήτησης της πρόσφατης συμφωνίας για το Net Zero Framework στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).

Η κίνηση αυτή των ΗΠΑ δείχνει ότι η «ναυμαχία» δεν περιορίζεται στη θάλασσα, αλλά επεκτείνεται σε διπλωματικό και οικονομικό επίπεδο, θέτοντας υπό αμφισβήτηση μια συμφωνία που είχε καταφέρει να ενώσει την Κίνα και την Ε.Ε. στον στόχο μείωσης των εκπομπών από τη ναυτιλία.

Μάλιστα, οι ΗΠΑ βάζουν ξεκάθαρα στο στόχαστρο την Κίνα, καθώς αναφέρουν ότι η υπάρχουσα συμφωνία (στον ΙΜΟ) θα ωφελήσει τη μεγάλη ασιατική χώρα.

Η ανακοίνωση

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Αμερικανών αξιωματούχων: «Ο πρόεδρος Τραμπ έχει καταστήσει σαφές ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα αποδεχθούν καμία διεθνή περιβαλλοντική συμφωνία που επιβαρύνει αδικαιολόγητα ή άδικα τις ΗΠΑ ή βλάπτει τα συμφέροντα του αμερικανικού λαού».

Τον Οκτώβριο, τα μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) είναι έτοιμα να εξετάσουν την υιοθέτηση του λεγόμενου «Πλαισίου Net Zero», που αποσκοπεί στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον διεθνή ναυτιλιακό τομέα.

Ανεξάρτητα από τους δηλωμένους στόχους του, το προτεινόμενο πλαίσιο αποτελεί ουσιαστικά έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα για τους Αμερικανούς, ο οποίος επιβάλλεται από έναν οργανισμό του ΟΗΕ που δεν λογοδοτεί σε κανέναν.

Αυτά τα πρότυπα καυσίμων θα ωφελήσουν την Κίνα, καθώς απαιτούν τη χρήση ακριβών καυσίμων που δεν είναι διαθέσιμα σε παγκόσμια κλίμακα.

Τα πρότυπα αυτά θα αποκλείουν επίσης τη χρήση αποδεδειγμένων τεχνολογιών που τροφοδοτούν τους στόλους πλοίων, συμπεριλαμβανομένων επιλογών χαμηλότερων εκπομπών στις οποίες η αμερικανική βιομηχανία κατέχει ηγετική θέση, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο και τα βιοκαύσιμα.

Το πλαίσιο συμφωνίας

Σύμφωνα με αυτό το πλαίσιο, τα πλοία θα πρέπει να καταβάλλουν τέλη για τη μη τήρηση των ανέφικτων προτύπων καυσίμων και των στόχων εκπομπών.

Αυτά τα τέλη θα αυξήσουν το κόστος της ενέργειας, των μεταφορών και των κρουαζιερών αναψυχής.

Ακόμη και τα μικρά σκάφη θα επιβαρύνονται με τέλη εκατομμυρίων δολαρίων, αυξάνοντας άμεσα το κόστος για τους Αμερικανούς καταναλωτές.

Η κυβέρνηση Τραμπ απορρίπτει κατηγορηματικά την πρόταση αυτή ενώπιον του ΙΜΟ.

Επιφυλάξεις και από την ΕΕΕ

Για την αρχική συμφωνία του περασμένου Απριλίου στην Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου
Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, και η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα εκφράζει την ανησυχία της.

Χαρακτηριστικά είναι και τα όσα αναφέρει η πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού στην ετήσια έκθεση της Ένωσης.

«Στο διεθνές πεδίο της ενεργειακής μετάβασης, στηρίζουμε διαχρονικά τις εφικτές, παγκόσμιες λύσεις και όχι τα μονομερή και περιφερειακά μέτρα που υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Η νέα συμφωνία για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα μείωσης εκπομπών δεν ικανοποιεί τον κλάδο.

Η διεθνής ναυτιλία ήταν παρούσα καθ’ όλη τη διάρκεια των μακροχρόνιων διαπραγματεύσεων, όμως οι ρεαλιστικές της προτάσεις υιοθετήθηκαν μόνο μερικώς και σε μη ικανοποιητικό βαθμό.

Η τελική συμφωνία, αν και αποτέλεσε καρπό συμβιβασμού, εμφανίζει σημαντικές προκλήσεις ως προς την εφαρμογή της».

Έχει κάνει μάλιστα και ειδική αναφορά στο υγροποιημένο φυσικό αέριο: «Η μη αναγνώριση του ζωτικού ρόλου και η άδικη μεταχείριση των μεταβατικών καυσίμων, όπως το LNG, υπονομεύουν τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί καθώς και τις προσπάθειες του κλάδου για απεξάρτηση από τον άνθρακα».

Tags: ΕΕΗΠΑΚΙΝΑΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΣχετικάΑρθρα

Κτηματαγορά/Ακίνητα στο εξωτερικό: Οι Έλληνες επένδυσαν 1,7 δισ. ευρώ το 2023
REAL ESTATE

Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers

22/10/2025
Ηλιακοί Θερμοσίφωνες: Το «καυτό» μυστικό του ΙΟΒΕ για οικονομία και πράσινη ανάπτυξη
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τριμηνιαία έκθεση ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία διατηρεί αντοχές, παρά τις πιέσεις

22/10/2025
Άλμα στις ευρωπαϊκές μετοχές: Αγορές σε τροχιά ανόδου ενόψει αποφάσεων της ΕΚΤ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια σε υποχώρηση – Οι εταιρικές ανακοινώσεις πιέζουν τις μετοχές πολυτελείας

22/10/2025
Οικονομία/Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει: Αναμένεται να προετοιμάσουν τις αγορές για μείωση των επιτοκίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λαγκάρντ: Η Ευρώπη χρειάζεται 1,2 τρισ. ευρώ ετησίως για την πράσινη μετάβαση και ενοποίηση κεφαλαιαγορών

22/10/2025
Κρυπτονομίσματα/ Στο φορολογικό απυρόβλητο: Καταργήθηκε η ομάδα εργασίας που θα εξέταζε το ζήτημα της φορολογίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρυπτονομίσματα σε άνοδο: Η Kraken προετοιμάζεται για το αμερικανικό χρηματιστήριο

22/10/2025
Απόλυτη ικανοποίηση στην ΑΑΔΕ για την κατακόρυφη μείωση στο κενό ΦΠΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ – Πιτσιλής σε εξεταστική: «10 εκατ. ευρώ σε φοροδιαφυγή» – Τρία στα τέσσερα ΚΥΔ παρανομούν

22/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Κτηματαγορά/Ακίνητα στο εξωτερικό: Οι Έλληνες επένδυσαν 1,7 δισ. ευρώ το 2023

Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers

22/10/2025
ΤτΕ: Ανοδικά τα επιτόκια για τα νέα δάνεια τον Ιούλιο

ΤτΕ: Οι τιμές κατοικιών και τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται

22/10/2025
Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

22/10/2025

Ναυτιλία

Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Έλληνες καθηγητές του ΜΙΤ ηγούνται του πρώτου εγχειριδίου πυρηνικής ασφάλειας πλοίων

Το MIT Maritime Consortium υπό την ηγεσία ελλήνων καθηγητών παρουσίασε το πρώτο δημόσιο εγχειρίδιο ασφάλειας για εμπορικά πυρηνοκίνητα πλοία  ...

από Newsroom
22/10/2025
Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι το πιο βιώσιμο καύσιμο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνικό βέτο στο COP30 – Στο επίκεντρο το Net Zero Framework της ναυτιλίας

Αγκάθι η συμφωνία Net Zero Framework που «πάγωσε» μετά από αμερικανικές πιέσεις – Εμπλοκή Μητσοτάκη στη διαχείριση της κρίσης Η...

από Newsroom
21/10/2025
Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες

Το Υπερταμείο επιταχύνει την αξιοποίηση των ελληνικών μαρινών με επενδύσεις σε ένα ενιαίο δίκτυο σύγχρονων υποδομών   Η Ελλάδα ετοιμάζεται...

από Newsroom
21/10/2025
ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ.€ στα Ναυπηγεία Σύρου: Το πενταετές σχέδιο

Η ONEX επενδύει άνω των 14 εκατ. € στα Ναυπηγεία της Σύρου και θέτει τις βάσεις για μία νέα εποχή...

από Newsroom
20/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers
  • ΚΕΔΕ: Διατήρηση 54 ΔΕΥΑ υπό τον έλεγχο των δήμων και νέο θεσμικό πλαίσιο στον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  • Metron Analysis: Διαφορά 15,9% για τη ΝΔ από το ΠΑΣΟΚ

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.