Yπουργείο Ναυτιλίας: Και άλλη… Ελλάδα θέλουν οι εταιρείες κρουαζιέρας – Τι ζήτησαν από τον υπουργό Ναυτιλίας
Τη δυνατότητα ανάδειξης νέων προορισμών κρουαζιέρας στην Ελλάδα δεδομένου πως το 57% του συγκεκριμένου τουρισμού συγκεντρώνεται σε Πειραιά, Σαντορίνη και Μύκονο συζητήσαν εκπρόσωποι της διοίκησης της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.
Εκπροσωπούμενη από τη Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη, και τη Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), συναντήθηκε στις 25 Ιουλίου με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η CLIA επιβεβαίωσε το έντονο ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας να εμπλουτίσουν τα δρομολόγιά τους με επιπλέον ελληνικούς προορισμούς.
Συζητήθηκε, επίσης, η βελτίωση και αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των λιμενικών υπηρεσιών και επισημάνθηκε ότι οι δραστηριότητες homeporting αποτελούν μεγάλη οικονομική ευκαιρία για τη χώρα, καθώς περίπου το 70% των πλοίων που καταπλέουν φέτος σε ελληνικά λιμάνια πραγματοποιούν homeporting.
Η συζήτηση έθιξε επίσης, τη σημασία του κλάδου της κρουαζιέρας για την ευρωπαϊκή ναυπηγική δραστηριότητα –με περίπου 80% της αξίας του βιβλίου παραγγελιών των ευρωπαϊκών ναυπηγείων να προέρχεται από κρουαζιερόπλοια. Η πρόσφατη αναζωογόνηση των ελληνικών ναυπηγείων αντιπροσωπεύει μια θετική ευκαιρία για την ελληνική οικονομία, με πιθανές επιχειρηματικές ευκαιρίες που περιλαμβάνουν τη μετασκευή, τη συντήρηση και την ανακαίνιση κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα.
Εστιάζοντας στην απαλλαγή του τομέα της κρουαζιέρας από τον άνθρακα, η CLIA ενημέρωσε την ηγεσία του Υπουργείου ότι έχει αναθέσει την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «A Cruise Investment Plan», που θα προσδιορίζει τις ανάγκες σε λιμενικές υποδομές και εναλλακτικά καύσιμα για την επίτευξη των στόχων του κλάδου για απανθρακοποίηση, και η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025.
Η CLIA τόνισε ακόμα την ανάγκη μιας προσεκτικά μελετημένης περιόδου προσαρμογής στην αύξηση των λιμενικών τελών στα ελληνικά λιμάνια, ενώ ζήτησε την άμεση αναθεώρηση της εθνικής νομοθεσίας σχετικά με τις λεμβουχικές εργασίες.
Η εφαρμογή του κανονισμού της Ε.Ε. για τη θέσπιση συστήματος εισόδου/εξόδου (EES) για την καταχώριση δεδομένων υπηκόων τρίτων χωρών που διέρχονται τα εξωτερικά σύνορα των κρατών μελών, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ φέτος τον Νοέμβριο, συζητήθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης των εκπροσώπων της CLIA με τη Διεύθυνση Προστασίας Συνόρων του ελληνικού Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Η Ελλάδα προορισμός μείζονος σημασίας
«Η Ελλάδα είναι ένας προορισμός κρουαζιέρας μείζονος σημασίας στην Ευρώπη και επιθυμούμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την ελληνική κυβέρνηση για να προστατεύσουμε τη μοναδικότητα της χώρας. Συγκεκριμένα, αναδείξαμε για πρώτη φορά αυτήν την ανάγκη ήδη από πέρσι, όταν παρουσιάσαμε το Σχέδιο Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα, το οποίο στοχεύει στην αμοιβαία επωφελή αντιμετώπιση των τρεχουσών προκλήσεων και ευκαιριών για τον κλάδο», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent.
ΟΛΠ : Το Λιμάνι του Πειραιά κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας στη Μεσόγειο
Η Μαρία Δεληγιάννη από την πλευρά της πρόσθεσε: «Το τελευταίο διάστημα, η ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα έχει συγκεντρώσει μεγάλη προσοχή, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα νησιά της Σαντορίνης και της Μυκόνου. Ενημερώσαμε τον Υπουργό σχετικά με την ενεργό δέσμευσή μας στη συνεργασία με τις τοπικές αρχές για την ενίσχυση των υπεύθυνων πρακτικών του τουρισμού κρουαζιέρας και την ανάπτυξη στρατηγικών βιώσιμου τουρισμού σε αυτά τα νησιά. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει τη δέσμευση των εταιρειών μελών της CLIA να διατηρήσουν το ημερήσιο ανώτατο όριο 8.000 επισκεπτών κρουαζιέρας στη Σαντορίνη, καθώς και τη δημιουργία συστήματος κρατήσεων θέσεων ελλιμενισμού (berth management system) στη Μύκονο, το οποίο αποτελεί προτεραιότητα για όλα τα λιμάνια που αντιμετωπίζουν υψηλά επίπεδα κίνησης κρουαζιέρας.
Κώστας Κανάκης