No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέος Κώδικας Ναυτικού Δικαίου: Η μεγάλη θεσμική τομή από το ESG ως την ασφάλεια των θαλασσών

Newsroom από Newsroom
04/10/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ
A A
Συνάντηση Κικίλια – ΟΛΠ: Ποια έργα ζητά η ελληνική πλευρά και τι απαντά η Cosco

Ο Υπουργός Ναυτιλίας εξήγγειλε την αναμόρφωση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, με στόχο ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο

 

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια του 11ου Διεθνούς Συνεδρίου Ναυτικού Δικαίου τον σχεδιασμό για αναμόρφωση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.

Στην ομιλία του, έκανε ειδική αναφορά στη συμβολή της καθηγήτριας Λίας Αθανασίου, επιβραβεύοντας το έργο της στην αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, και κάλεσε σε παρόμοια συμμετοχή και συνέργεια φορείς της ναυτιλιακής και ακαδημαϊκής κοινότητας.

Σε όλη του την τοποθέτηση, ο Κικίλιας επισήμανε ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο πρέπει να εξελιχθεί για να αντικατοπτρίζει τις σύγχρονες προκλήσεις: την πράσινη μετάβαση, τα κριτήρια ESG, τις γεωπολιτικές εντάσεις, αλλά και την ασφάλεια στις θαλάσσιες οδούς.

Αξιομνημόνευτο ήταν το στοιχείο που παρουσίασε: η Ελλάδα εκπροσωπεί περίπου το 20% της παγκόσμιας ποντοπόρου ναυτιλίας, γεγονός που καθιστά την αναμόρφωση θεμελιώδη για τη διατήρηση του διεθνούς ρόλου της χώρας.

Ο υπουργός τόνισε επίσης ότι η ναυτική παράδοση της Ελλάδας επιβάλλει την ευθύνη για θεσμικές παρεμβάσεις που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και θα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνόκτητου στόλου.

Το υφιστάμενο πλαίσιο

Ο παλαιός Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου έχει θεσπιστεί από το 1973 με το ΝΔ 187/1973 (ΦΕΚ Α’ 261), και έκτοτε έχουν γίνει τροποποιήσεις και κανονιστικές ρυθμίσεις για να εξειδικεύσουν διατάξεις σε επιμέρους ζητήματα.

Η ανάγκη για ανανέωση προκύπτει όχι μόνο από την τεχνολογική και επιχειρησιακή εξέλιξη της ναυτιλίας, αλλά και από την ενσωμάτωση διεθνών πρακτικών και κανόνων (ESG, περιβαλλοντικά κριτήρια, διαχείριση κινδύνων). Η υιοθέτηση πιο σύγχρονων διατάξεων θα μπορούσε να επηρεάσει θέματα όπως η ευθύνη του κράτους, η συνεργασία με ιδιωτικά σκάφη, νομικές διαδικασίες σε περιπτώσεις ναυτικών ατυχφάλιση της θαλάσσιας ασφάλειας, διαφωνίες δικαιοδοσίας και επιθεώρηση πλοίων.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν δημοσιοποιημένες λεπτομέρειες για το ακριβές περιεχόμενο των αλλαγών ή το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Αναμένεται, ωστόσο, ότι τα πορίσματα του συνεδρίου θα λειτουργήσουν ως αποκρυστάλλωση εισηγήσεων και προτάσεων για τη νέα μορφή του κώδικα.

Επιπρόσθετα, ένας νέος Κώδικας θα πρέπει να συγχρονιστεί με διεθνή ναυτικά σύμβολα, ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις εξελίξεις σε σύγχρονες μορφές ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας (π.χ. τεχνολογικά εξελιγμένα σκάφη, έξυπνα συστήματα πλοήγησης, διαχείριση εκπομπών).

Προκλήσεις και προσδοκίες για την ελληνική ναυτιλία

Η αναμόρφωση δεν είναι απλή υπόθεση. Ο κλάδος λειτουργεί σε ένα περιβάλλον υψηλού διεθνούς ανταγωνισμού, συνεχών τεχνολογικών αλλαγών και αυξημένων προσδοκιών για περιβαλλοντική συμμόρφωση.

Ένα σημαντικό στοίχημα είναι να μην υπάρξει νομική ασάφεια ή κενά κατά τη μετάβαση και να υπάρξει σαφής νομοθετική κάλυψη ώστε επιχειρήσεις να γνωρίζουν σε τι πλαίσιο κινούνται.

Επίσης, η συνεργασία των ενδιαφερόμενων μερών (ναυτιλιακές εταιρείες, νομικοί, πανεπιστήμια, φορείς θαλάσσιας ασφάλειας) θα είναι κρίσιμη. Η πρόσκληση του Κικίλια για συμμετοχή στο έργο αυτό καταδεικνύει την πρόθεση για διαβούλευση.

Ακόμη, οι γεωπολιτικές εντάσεις και τα ζητήματα ασφάλειας στις θαλάσσιες οδούς (π.χ. ροές μεταναστών, κρίσεις στην Ανατολική Μεσόγειο) επιτάσσουν ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα ενσωματώνει εργαλεία πρόληψης και αποτροπής.

Η πράσινη μετάβαση είναι άλλος κρίσιμος παράγοντας: η ενσωμάτωση ρυθμίσεων για χαμηλούς ρύπους, χρήση ναυτιλιακών καυσίμων με μικρό ανθρακικό αποτύπωμα και συμμόρφωση με διεθνή πρότυπα ESG απαιτεί νομική υποστήριξη και υποδομές.

Τέλος, η ανταγωνιστικότητα του ελληνόκτητου στόλου θα εξαρτηθεί από το πόσο ο νέος Κώδικας θα μειώνει ρυθμικές καθυστερήσεις, γραφειοκρατία και νομικούς κινδύνους, δηλαδή πόσο «φιλικός» προς επιχειρήσεις θα είναι.

Διαβάστε επίσης: Κικίλιας στην Ουάσιγκτον: Η ελληνική ναυτιλία ως πυλώνας στρατηγικής συνεργασίας με τις ΗΠΑ

Tags: no-hp-sliderΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣΚώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου

ΣχετικάΑρθρα

Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΚΟΣΜΟΣ

Εκρηκτικό ράλι στα ναύλα: Ο εμπορικός πόλεμος περνά από τα προϊόντα στα πλοία

04/10/2025
Έτοιμος ο ΟΛΠ για την πασχαλινή έξοδο: Νέες υποδομές και ενισχυμένα μέτρα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σάλος στο λιμάνι: Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει «αλαζονεία» Κικίλια για ανεπιβεβαίωτο περιστατικό

04/10/2025
Το «Piri Reis» στο Αιγαίο: Η Άγκυρα προχωρά σε έρευνες περιορισμένης κλίμακας – Η Αθήνα κρατά την ψυχραιμία της
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το «Piri Reis» στο Αιγαίο: Η Άγκυρα προχωρά σε έρευνες περιορισμένης κλίμακας – Η Αθήνα κρατά την ψυχραιμία της

04/10/2025
Costamare: «Σπάει» στα δύο και βάζει πλώρη για νέο χρηματιστηριακό στοίχημα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Costamare αλλάζει ταχύτητα με Cargill, μετά την αποχώρηση και του τελευταίου Oldendorff

03/10/2025
Πολεμικό Ναυτικό: Ανοίγει η συζήτηση για 4η φρεγάτα Belharra
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Βουλή: Ψηφίζεται η απόκτηση 4ης Belharra

03/10/2025
Χτύπημα στο οργανωμένο έγκλημα από Λιμενικό και ΕΥΠ: Το μήνυμα Κικίλια
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέο πλαίσιο για τις άγονες γραμμές: Αυξημένη χρηματοδότηση για νεότευκτα πλοία και 4ετείς συμβάσεις

02/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Lamda Development: Επιταχύνει για τις οικιστικές αναπτύξεις στο Ελληνικό

Sold Out το Ελληνικό: 17.000 αγοραστές από 110 χώρες «σαρώνουν» Riviera Tower, East Village και Skyline Havens

03/10/2025
ΣτΕ: Απόφαση σταθμός για τα στεγαστικά δάνεια

Η μάχη των τραπεζών για τα στεγαστικά: Το 2025 «σπάει το φράγμα» των €2 δισ.

02/10/2025
East Village: 150 νέες πολυτελείς κατοικίες στη νέα γειτονιά του Ελληνικού

East Village: 150 νέες πολυτελείς κατοικίες στη νέα γειτονιά του Ελληνικού

02/10/2025

Ναυτιλία

Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΚΟΣΜΟΣ

Εκρηκτικό ράλι στα ναύλα: Ο εμπορικός πόλεμος περνά από τα προϊόντα στα πλοία

Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας μεταφέρεται στη ναυτιλία, αυξάνοντας τα ναύλα και απειλώντας την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα   Η παγκόσμια ναυτιλία...

από Newsroom
04/10/2025
Έτοιμος ο ΟΛΠ για την πασχαλινή έξοδο: Νέες υποδομές και ενισχυμένα μέτρα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σάλος στο λιμάνι: Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει «αλαζονεία» Κικίλια για ανεπιβεβαίωτο περιστατικό

Καταγγελία της ΠΕΝΕΝ ότι ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας σταμάτησε την εκφόρτωση στο πλοίο Festos Pallas προκαλεί αντιδράσεις   Έντονη...

από Newsroom
04/10/2025
Συνάντηση Κικίλια – ΟΛΠ: Ποια έργα ζητά η ελληνική πλευρά και τι απαντά η Cosco
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέος Κώδικας Ναυτικού Δικαίου: Η μεγάλη θεσμική τομή από το ESG ως την ασφάλεια των θαλασσών

Ο Υπουργός Ναυτιλίας εξήγγειλε την αναμόρφωση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, με στόχο ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο   Ο Υπουργός...

από Newsroom
04/10/2025
Το «Piri Reis» στο Αιγαίο: Η Άγκυρα προχωρά σε έρευνες περιορισμένης κλίμακας – Η Αθήνα κρατά την ψυχραιμία της
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το «Piri Reis» στο Αιγαίο: Η Άγκυρα προχωρά σε έρευνες περιορισμένης κλίμακας – Η Αθήνα κρατά την ψυχραιμία της

Το «Piri Reis» στο Αιγαίο: Παρά τις 22 δεσμευμένες περιοχές από την Τουρκία, η ελληνική πλευρά υπογραμμίζει ότι η κατάσταση είναι...

από Newsroom
04/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Διεθνή κεφάλαια και wellness resorts αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Αθήνας
  • Επιστροφή ενοικίου 2025: Λήγει η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών
  • Ο«Δείκτης κραγιόν» στα κόκκινα: Η ελληνική αγορά καλλυντικών αγγίζει τα €1,714 δισ.

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.