No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βέττας /ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία δεν είναι τελειωμένη υπόθεση

Newsroom από Newsroom
10/09/2024
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Βέττας /ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία δεν είναι τελειωμένη υπόθεση

Βέττας /ΙΟΒΕ: Ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), Νίκος Βέττας, διατύπωσε σήμερα από τη Θεσσαλονίκη, την εκτίμηση ότι «η ελληνική οικονομία έχει ένα μικρό παράθυρο ευκαιρίας μπροστά της», εφόσον επιδιώξει μεγαλύτερη παραγωγή και περισσότερες επενδύσεις σε τομείς που ενσωματώνουν νέα τεχνολογία και άρα επιτρέπουν την ανάπτυξη καινοτομίας».

Όπως είπε, αν δεν υπάρξει σταθερή στόχευση για την ελληνική οικονομία, τότε «τα κληρονομημένα προβλήματα θα μας προλάβουν». Μιλώντας σε εκδήλωση του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου στην 88η ΔΕΘ, ο κ. Βέττας επισήμανε ακόμα ότι «η ελληνική οικονομία δεν είναι σε καμία περίπτωση τελειωμένη υπόθεση» και ότι οι προοπτικές της είναι τεράστιες, εφόσον εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες.

Σε ερώτημα αν είναι γενικά αισιόδοξος για την προοπτική της, απάντησε: «αισιόδοξος δεν σημαίνει ότι δεν βλέπουμε ότι τα επόμενα χρόνια δεν μπορούν να είναι εύκολα τόσο για γεωπολιτικούς λόγους, όσο και γιατί αν δεν επιτευχθεί η αναγκαία αλλαγή στην οικονομία, θα μείνουμε πίσω. Χρειάζεται να κάνουμε τώρα ό,τι δεν κάναμε τις προηγούμενες δεκαετίες. Να αλλάξουν τα κίνητρα, ώστε το επιχειρείν να είναι πραγματικό επιχειρείν. Η αλλαγή των κινήτρων μπορεί να απελευθερώσει δυνάμεις μέσα στη χώρα».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, με τίτλο «Προσδοκίες από τις ελληνογερμανικές οικονομικές σχέσεις», ο κ. Βέττας σημείωσε επίσης πως τόσο η Γερμανία, όσο και η Ελλάδα αντιμετωπίζουν σήμερα προκλήσεις στο μέτωπο της οικονομίας. Η μεν Γερμανία δεν έχει πλέον πρόσβαση σε φθηνή ενέργεια, όπως πριν από δύο δεκαετίες, κι αυτό δημιουργεί μεγάλα ερωτήματα σε σχέση με το κατά πόσο θα μπορέσει να συντηρήσει την ενεργοβόρο βιομηχανία της και ποια θα είναι η σχέση της με τη Ρωσία. Ειδικά η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μπροστά της σχεδόν υπαρξιακές προκλήσεις, σε μια περίοδο που η Κίνα παράγει σωρηδόν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δημιουργεί φόβους ότι θα μπορούσε να υποκαταστήσει την «καρδιά» της γερμανικής βιομηχανίας. Εφόσον η Κίνα πάρει το «πάνω χέρι», αυτό πιθανότατα θα επηρεάσει και άλλες βιομηχανίες εντός Γερμανίας, αλλά και συνολικά στην ΕΕ.

Η Ελλάδα πάλι, σημείωσε ο κ. Βέττας, αναπτύσσεται μεν, αλλά εκκινεί από πολύ πιο χαμηλή βάση, ενώ χρειάζεται να αναλάβει σημαντική δράση. Υπενθυμίζοντας μάλιστα εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ, ο κ. Βέττας επισήμανε ότι ακόμα και για να επιτευχθεί μεγέθυνση της οικονομίας κατά 2% φέτος, θα πρέπει οι επενδύσεις να τρέξουν με ρυθμό 10% σε πραγματικούς όρους, όχι μόνο το 2024, αλλά και τα επόμενα χρόνια.

«Δεν έχει δε, σημασία μόνο να παράγεις και να εργάζεσαι, αλλά ό,τι φτιάχνεις να είναι υψηλής αξίας και να προσπαθείς να καινοτομείς» τόνισε και υπενθύμισε ότι οι (αναπόσβεστες) γερμανικές επενδύσεις στην Ελλάδα ανέρχονται σε 7,7 δισ. ευρώ. Παράλληλα, η Ελλάδα εισάγει προϊόντα αξίας περίπου 8,5 δισ. ευρώ από τη Γερμανία και εξάγει 3,3 δισ., με αποτέλεσμα να έχει ελλειμματικό εμπορικό ισοζύγιο. Το έλλειμμα ωστόσο, σε έναν βαθμό αντισταθμίζεται από τις υψηλές ελληνικές εξαγωγές υπηρεσιών προς τη Γερμανία, ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ.

Ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ σημείωσε ακόμα πως στη σημερινή συγκυρία δεν είναι σκόπιμο να μιλάμε για ελληνικές ή γερμανικές, αλλά για ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, καθώς η συνέργεια σε επίπεδο ΕΕ είναι απαραίτητη, ενώ πρόσθεσε: «Η κρίση χρέους έφερε τον Βορρά και τον Νότο της Ευρώπης αντίπαλους. Για να σηκωθεί όλη η Ευρώπη ψηλά, χρειάζεται να δούμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να επενδύσουμε όλοι σε αυτά. Το να μην κλειστεί η Γερμανία στο καβούκι της είναι μείζον για την Ευρώπη, όπως και να το είναι ανοιχτή η ελληνική οικονομία είναι επίσης όρος για την ανάπτυξη».

Τομείς όπου ανακύπτουν ευκαιρίες συνεργασίας

Σε πολύ καλή στιγμή βρίσκονται σήμερα οι σχέσεις Ελλάδας- Γερμανίας, με ευκαιρίες συνεργασίας να ανακύπτουν στους τομείς της τεχνολογίας, της αγροδιατροφής και των δομικών υλικών, αλλά και στο μέτωπο των μικρών εξαγορών και συγχωνεύσεων, όπως είπε η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), επιχειρηματίας Λουκία Σαράντη, σύμφωνα με την οποία τα πράγματα μπορούν να πάνε ακόμα καλύτερα.

Η κα Σαράντη σημείωσε ακόμα ότι κοινά προβλήματα των δύο χωρών είναι η φυγή της βιομηχανίας προς τις ΗΠΑ, αλλά και το υψηλό κόστος της πράσινης μετάβασης, που συνδέεται και με την ενέργεια. «Η Ελλάδα έχει από τα ακριβότερα (ηλεκτρικά) ρεύματα και η βιομηχανία έχει βρεθεί κοντά στο όριο του να μην είναι βιώσιμη» υπογράμμισε, ενώ ιδιαίτερη μνεία έκανε και στην έλλειψη υποδομών στα βορειοελλαδικά λιμάνια: «τα λιμάνια είναι κυρίως για το επιβατικό κοινό και ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, εκτός από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που είναι καλά οργανωμένο και αν γίνει και η έκτη προβλήτα θα μπορούμε να μιλάμε για πολύ σοβαρό εμπορικό λιμάνι, η υποδομή στη Θράκη είναι υποτυπώδης, ουσιαστικά δεν υπάρχουν υποδομές για την εξυπηρέτηση της διακίνησης πρώτων υλών και εξαγωγών. Σε Θράκη και Ήπειρο χρειάζεται να γίνει κάτι, γιατί χωρίς τα λιμάνια και τον εμπορικό σιδηρόδρομο, δεν μπορεί να υπάρξει βιομηχανική ανάπτυξη» τόνισε η κα Σαράντη.

Ιδιαίτερα γόνιμο είναι το έδαφος για τη συνεργασία Ελλάδας-Γερμανίας και στο μέλλον, σύμφωνα με τον υφυπουργό Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Κώστα Γκιουλέκα.

Πρόσθεσε ότι στα 100 χρόνια της λειτουργίας του, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο έχει συμβάλει στη συνεργασία εταιρειών των δύο χωρών και στο να φτάσουν οι διμερείς σχέσεις σε πολύ υψηλό επίπεδο συνεργασίας, κάτι που αποδεικνύεται και από την πολιτική εκπροσώπηση της Γερμανίας στη φετινή 88η ΔΕΘ σε υψηλό επίπεδο, με τη παρουσία του αντικαγκελάριου Ρόμπερτ Χάμπεκ. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ.Γκιουλέκας στη δυνατότητα ελληνογερμανικών συνεργασιών σε τομείς όπως η ναυτιλία, όπου η Ελλάδα είναι κραταιά σε στόλο και η Γερμανία έχει αναπτύξει σημαντική τεχνολογία. Συμπλήρωσε ότι η εγγύτητα της Βόρειας Ελλάδας στις μεγάλες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αποτελεί το μεγάλο συγκριτικό της πλεονέκτημα, ενώ τη χαρακτήρισε πύλη εισόδου όχι μόνο για τις χώρες της περιοχής, αλλά και από την Ανατολή προς τη Δύση και την ΕΕ των 27 κρατών-μελών. Κατά τον κ.Γκιουλέκα στόχος είναι η Βόρεια Ελλάδα να γίνει διαμετακομιστικό κέντρο «κι ο επιδιωκόμενος αυτός στόχος δεν είναι απλά οραματικός, αλλά ερίζεται στην πραγματικότητα».

Tags: ΒΕΤΤΑΣΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΙΟΒΕ

ΣχετικάΑρθρα

Λάρι Έλισον: Ποιος είναι ο επιχειρηματίας που έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λάρι Έλισον: Ο άνθρωπος που κινεί τα νήματα της τεχνολογίας, των media και της πολιτικής

12/10/2025
ΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες πληρώνουμε περισσότερα, καταναλώνουμε λιγότερα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Μείωση τιμών 0,76% στα σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο

12/10/2025
Η UBS βλέπει Ανάπτυξη 2,8% και Χρέος κάτω από το 140% το 2026
ΚΟΣΜΟΣ

UBS: Τεχνητή νοημοσύνη και χρυσός — Τα δύο ρεύματα που επανακαθορίζουν το επενδυτικό τοπίο

12/10/2025
Ασφυκτική προθεσμία για τα ασανσέρ: Πιστοποίηση ή πρόστιμο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λήγει η προθεσμία για το Μητρώο απογραφής ανελκυστήρων

12/10/2025
Ταχύτερες και διαφανείς πιστοποιήσεις για την ελληνική βιομηχανία
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θεοδωρικάκος εξαγγέλλει νέα καθεστώτα μέσω Αναπτυξιακού: Ποιοι έλεγχοι συγχωνεύονται

11/10/2025
Ρουμπινί: «Η Ελλάδα όχι μόνο επέστρεψε αλλά θα τρέχει διπλάσια από την Ευρωζώνη»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρουμπινί: «Η Ελλάδα όχι μόνο επέστρεψε αλλά θα τρέχει διπλάσια από την Ευρωζώνη»

11/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Αντίστροφη μέτρηση για επιδοτήσεις με αντάλλαγμα το ενοίκιο

Φοροαπαλλαγή έως 36 μήνες για ιδιοκτήτες που ανοίγουν «κλειστά» σπίτια

10/10/2025
Spitogatos: Σταθερότητα σε αγορές και ενοικιάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη – «Υπόγειες» τάσεις και άνοδος ενοικίων

Σε μικρότερα και παλαιότερα διαμερίσματα στρέφονται οι ενοικιαστές λόγω των υψηλών ενοικίων

09/10/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Βλέπει την τιμή του χρυσού στα 4.200 δολάρια

09/10/2025

Ναυτιλία

ΔΕΘ: Σε πέντε θεματικές ημέρες θα συμμετάσχει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πειραιά πάνω από 110 επιχειρηματικά ραντεβού Ελλάδας – Γερμανίας στη ναυτιλία

Πειραιάς: Περισσότερες από 110 επιχειρηματικές συναντήσεις (B2B) μεταξύ 43 ελληνικών και 11 γερμανικών επιχειρήσεων του ναυτιλιακού κλάδου θα πραγματοποιηθούν κατά τη...

από Newsroom
10/10/2025
Επανεκλογή της Μελίνας Τραυλού στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μελίνα Τραυλού: Αβεβαιότητα για την πορεία απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας

Η Μελίνα Τραυλού επισημαίνει ότι το σχέδιο του IMO ενδέχεται να μην είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους...

από Newsroom
10/10/2025
Κίνα/Σι Τζινπίνγκ: Eπιθυμεί πιο «ενεργή» οικονομική πολιτική για το 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Η Κίνα απαντά στις ΗΠΑ με λιμενικά τέλη στα αμερικανικά πλοία

Η Κίνα επέβαλε αντίποινα στα αμερικανικά πλοία που προσεγγίζουν τα κινεζικά λιμάνια, απαντώντας στην απόφαση της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών...

από Newsroom
10/10/2025
Πρέσβης της Κίνας: Από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια κοντέινερ στον κόσμο ο Πειραιάς
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απεργία κήρυξε η ΠΕΝΕΝ: Δεμένα τα πλοία στις 14 Οκτωβρίου

Πανελλαδική απεργία: Σην πραγματοποίηση παναττικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την ερχόμενη Τρίτη, 14 Οκτωβρίου, ανακοίνωσε η ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια...

από Newsroom
10/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Λάρι Έλισον: Ο άνθρωπος που κινεί τα νήματα της τεχνολογίας, των media και της πολιτικής
  • ΙΕΛΚΑ: Μείωση τιμών 0,76% στα σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο
  • Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, 12 Οκτωβρίου

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.