No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

ΒΟΑΚ: Τα επόμενα βήματα για τη μεγάλη παραχώρηση αξίας 1,75 δισ. ευρώ

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
23/10/2023
in ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
A A
ΒΟΑΚ: Τα επόμενα βήματα για τη μεγάλη παραχώρηση αξίας 1,75 δισ. ευρώ

Στιγμιότυπο από το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ-ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Οι προσφυγές των δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου και τα 427 εκτα. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης

 

Στην τελική φάση οδεύει, με αστερίσκους, ο διαγωνισμός των 1,75 δισ. ευρώ για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να κατοχυρωθεί η ημερομηνία – σταθμός της σχεδόν εξαετούς διαγωνιστικής διαδικασίας για το βασικό έργο παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο. Η αποκάλυψη των οικονομικών προσφορών θα αναδείξει το σχήμα που θα τερματίσει πρώτο, μεταξύ των τριών διεκδικητών: ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, Άβαξ – Egis Project – Meridiam και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το μεγάλο έργο είναι πάντως αντιμέτωπο με νέες καθυστερήσεις, δια της δικαστικής οδού. Δύο δήμοι, Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, ζητώντας μερική υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ σε ορισμένα έστω τμήματα της νέας χάραξης, με το επιχείρημα ότι «διχοτομούν» τον αστικό ιστό. Εφόσον γίνουν δεκτές, τότε θα πρέπει να επανεκτιμηθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου, γεγονός που θα επιφέρει μεγάλες καθυστερήσεις.

Οποιαδήποτε τέτοια εξέλιξη θα απαιτήσει εκ νέου υποβολή τεχνικών και οικονομικών προσφορών από τα τρία σχήματα. Ως προς το κόστος, όπως έχει εκτιμήσει ο Δήμος Ηρακλείου, για την μερική έστω υπογειοποίηση αυτό θα ανέλθει στα 100-120 εκατ. ευρώ. Δεδομένου ότι ο στόχος είναι η πολύφερνη σύμβαση παραχώρησης να υπογραφεί εντός του 2024 -εφόσον δεν υπάρξουν και νεότερες προσφυγές-, ώστε τα κατασκευαστικά έργα να ξεκινήσουν το 2025, μια τέτοια καθυστέρηση απειλεί να στείλει τα έργα το 2026.

 

Το «καμπανάκι» του Ταμείου Ανάκαμψης

Πέρα από τα ζητήματα ασφαλείας που επιτείνονται καθώς η Κρήτη, που δέχεται και εκατομμύρια τουριστών, δεν διαθέτει έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, προειδοποιητικό «καμπανάκι» χτυπά και για τους πόρους που έχουν εξασφαλισθεί για το έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως ξεκαθάρισε πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Νικόλαος Ταχιάος, δεν υπάρχει καμία ανησυχία για τη χρηματοδότηση τόσο του δημόσιου σκέλους όσο και του ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ.

Πρόκειται για τα τμήματα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ, και «Χερσόνησος – Νεάπολη» με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Intrakat. Από τα συνολικά 427 εκατ. ευρώ, που θα εισφέρει το Ταμείο Ανάκαμψης στο σύνολο του ΒΟΑΚ στα δύο έργα κατευθύνονται 227 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά, όμως, στην παραχώρηση, για την οποία θα διατεθούν 200 εκατ. ευρώ από το RRF, που αντιστοιχούν στην κατασκευή του 15% του φυσικού αντικειμένου του έργου. Μπορεί επί του παρόντος από τα αρμόδια χείλη να εκφράζεται αισιοδοξία ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα εξαιτίας των σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων του Ταμείου Ανάκαμψης, η πολυπλοκότητα μίας σύμβασης παραχώρησης μπορεί να φέρει καθυστερήσεις.

τμήμα του ΒΟΑΚ ΑΠΕ

Ο χάρτης του νέου αυτοκινητόδρομου

Ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της Κρήτης θα εκτείνεται στην πλήρη ανάπτυξή του σε 300 χλμ., ενώνοντας από τα δυτικά το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τα ανατολικά στη Σητεία. Στο μεγαλύτερο κομμάτι από τα Χανιά ως το Ηράκλειο τα 106,6 χλμ. θα είναι νέος δρόμος και περίπου 41,3 χλμ. οι παρακάμψεις των μεγάλων πόλεων. Επίσης, περιλαμβάνει την κατασκευή 21 σηράγγων συνολικού μήκους περί τα 31,5 χλμ. και 18 σηράγγων ανοικτής εκσκαφής (cut & cover) συνολικού μήκους περί τα 9,6 χλμ.

Οι νέες συνθήκες που διαμορφώνει η κλιματική αλλαγή, καθώς και τα όλο και συχνότερα ακραία καιρικά φαινόμενα, οδήγησαν στην πρόβλεψη συμπληρωματικών έργων για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του νέου αυτοκινητόδρομου. Ειδικότερα, μετά τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα των τελευταίων ετών στην Κρήτη, δόθηκε βάρος στην υδραυλική θεώρηση και την αντιπλημμυρική προστασία του ΒΟΑΚ. Για αυτό και θα υλοποιηθούν μία σειρά έργων, μεταξύ των οποίων γέφυρες και κιβωτοειδείς οχετοί για την απρόσκοπτη ροή των επιφανειακών υδάτων που διασταυρώνει ο οδικός άξονας, δίκτυο αποστράγγισης ομβρίων, υπόγειο δίκτυο αποχέτευσης, έργα διαχείρισης υδάτων και στερεομεταφοράς (λεκάνες ηρεμίας, ανάσχεσης/συγκράτησης φερτών, αναβαθμοί κ.λπ.) για την μείωση της πλημμυρικής αιχμής, έργα διευθέτησης υφισταμένων υδατορευμάτων και υδραυλικών τάφρων.

Προβλέπονται, επίσης, πρόσθετα έργα, εκτός ορίων του έργου, προκειμένου να θωρακιστεί απέναντι σε ακραία φαινόμενα και τις συνέπειές τους, αλλά και να αποτραπούν οι συνακόλουθες περιβαλλοντικές ζημιές.

Με την απόφαση τροποποίησης της ΑΕΠΟ, ενσωματώθηκαν στο έργο και τα επιμέρους υποτμήματα των παρακάμψεων Χανίων, μήκους 7,71 χλμ., Ρεθύμνου, μήκους 7 χλμ., Ηρακλείου, μήκους 25,45 χλμ., καθώς και η οδική σύνδεση με το ΠΑΓΝΗ και το ΙΤΕ, συνολικού μήκους 1,2 χλμ. Ως προς τις παρακάμψεις, προβλέπονται μια σειρά μέτρων και περιορισμών για την πρόληψη, ελαχιστοποίηση, επανόρθωση των δυνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Tags: ΒΟΑΚ

ΣχετικάΑρθρα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Κατά 1 δισ. ευρώ μεγάλωσε το αποτύπωμά της στις υποδομές το τελευταίο τρίμηνο
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Σε διπλάσια λειτουργική κερδοφορία ως το 2028 στοχεύει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

12/06/2025
ΤΕΕ: «Έξυπνες» γέφυρες, σήραγγες και διαβάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Οδικά και σιδηροδρομικά έργα, διασυνδέσεις νησιών και FTTH: Ο πλήρης χάρτης υποδομών

09/06/2025
Θεσσαλονίκη: Πώς θα γιορταστεί η 26η και 28η Οκτωβρίου
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Ξεκινά ο διαγωνισμός για το νέο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης: Έργο 350 εκατ. ευρώ με ΣΔΙΤ

06/06/2025
Βήμα αναδιάρθρωσης στη Metlen με έμφαση στη μεταλλευτική και τη βιομηχανία
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Metlen: Στόχος η ενίσχυση του αποτυπώματος σε κατασκευές – παραχωρήσεις

04/06/2025
Το ψηφιακό «σκάνερ» των τεχνικών έργων αναλαμβάνουν οι Netcompany – Intrasoft S.A. & MODUS Α.Ε.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα για τον ΝΟΚ: Αναλυτικός οδηγός για ΕΣΠΙΑΠ και άδειες

04/06/2025
Όμιλος AKTOR: Αποκτά το δεύτερο μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος AKTOR: Σε πλήρη εξέλιξη το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ της Μεσσηνίας

02/06/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Νέα μέτρα για ένα πιο συμπεριληπτικό «Σπίτι μου ΙΙ»:  Διευρύνεται η συμμετοχή ΑμεΑ

Νέα μέτρα για ένα πιο συμπεριληπτικό «Σπίτι μου ΙΙ»: Διευρύνεται η συμμετοχή ΑμεΑ

11/06/2025
ΠΟΜΙΔΑ: «Η φορολογία στα ακίνητα, βασική αιτία της κρίσης στέγης»

ΠΟΜΙΔΑ – Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Το ενοίκιο των 800 ευρώ να χορηγείται μόνο σε συνεπείς μισθωτές

11/06/2025
Ρεκόρ έκδοσης πιστοποιητικών από το Κτηματολόγιο: Τέλος στις ουρές

Ψηφιακή επανάσταση στα ακίνητα: Γονικές παροχές και κληρονομιές σε 24 ώρες

10/06/2025

Ναυτιλία

Dry Bulk Leaders: Το παγκόσμιο Top-10 σε αριθμούς και στρατηγικές
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Dry Bulk Leaders: Το παγκόσμιο Top-10 σε αριθμούς και στρατηγικές

Οι 10 μεγαλύτεροι ηγέτες της ναυτιλίας ξηρού φορτίου παγκοσμίως. Ποιοι ελέγχουν το παγκόσμιο εμπόριο και ποια η ελληνική δυναμική  ...

από Newsroom
12/06/2025
Το Minerva Kalymnos στην Ινδονησία: Ενισχύεται η γεωστρατηγική παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας στο LNG
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το Minerva Kalymnos στην Ινδονησία: Ενισχύεται η γεωστρατηγική παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας στο LNG

Από το Bitung της Ινδονησίας, το LNG carrier Minerva Kalymnos αποτυπώνει τον ρόλο της Ελλάδας στην παγκόσμια ενεργειακή εφοδιαστική  ...

από Ιωάννα Μουτσανά
12/06/2025
DryDel: Συνεχίζει το επενδυτικό ράλι στα ιαπωνικά ναυπηγεία: Νέο Ultramax με «πράσινο» αποτύπωμα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DryDel: Συνεχίζει το επενδυτικό ράλι στα ιαπωνικά ναυπηγεία: Νέο Ultramax με «πράσινο» αποτύπωμα

Η DryDel επενδύει στο μέλλον με νέο 64.000 DWT Ultramax bulk carrier από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Imabari. Παράδοση το 2028...

από Ιωάννα Μουτσανά
12/06/2025
Ναυτιλιακή Σύνοδος στην Αθήνα: Πράσινη μετάβαση με ρεαλισμό ζητά η Ελλάδα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλιακή Σύνοδος στην Αθήνα: Πράσινη μετάβαση με ρεαλισμό ζητά η Ελλάδα

Ο Βασίλης Κικίλιας καλεί την Ε.Ε. να στηρίξει την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου και ανακοινώνει νέο νομοσχέδιο για τη ναυτική...

από Newsroom
11/06/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Dry Bulk Leaders: Το παγκόσμιο Top-10 σε αριθμούς και στρατηγικές
  • Μυστικές διαβουλεύσεις ΗΠΑ-Ισραήλ με φόντο τα πυρηνικά του Ιράν
  • Η AST SpaceMobile εκτοξεύεται καθώς Τραμπ και Μασκ συγκρούονται: Τι αλλάζει στο διαστημικό παιχνίδι

Kατηγορίες

  • REAL ESTATE
  • Uncategorized
  • Viral
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • Γενικός Γραμματέας
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • Κυβέρνηση
  • Με πρόσκληση μόνο!
  • ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
  • Ναρκωτικά
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΡΕΣΤΙΖ
  • Σαντορίνη
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2024 FinanceNews.gr by Viewmax Media.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2024 FinanceNews.gr by Viewmax Media.