Οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες αλλάζουν την αγορά παγωτού – Πώς αντιδρούν καταναλωτές και επαγγελματίες
Η παραδοσιακή καλοκαιρινή «ανάσα δροσιάς» μετατρέπεται φέτος σε ακριβό σπορ. Με τη μπάλα παγωτού να «φλερτάρει» τα 3 ευρώ, το αγαπημένο γλυκό μικρών και μεγάλων αποδεικνύει ότι ούτε οι εποχικές απολαύσεις μένουν ανεπηρέαστες από το κύμα ακρίβειας.
Ζαχαροπλάστες και καταστηματάρχες κάνουν λόγο για εκτόξευση των τιμών στις πρώτες ύλες, με τη σοκολάτα να πρωταγωνιστεί στις αυξήσεις, αγγίζοντας – σύμφωνα με στοιχεία που μεταδόθηκαν από το Mega – άνοδο έως και 80%.
Οι επιχειρήσεις ζορίζονται – Οι καταναλωτές μετρούν τα… γραμμάρια
Όπως εξηγεί ο ζαχαροπλάστης κ. Στρατής, παρά το κύμα ανατιμήσεων, προς το παρόν διατηρεί την τιμή της μπάλας στα 2 ευρώ, αν και παραδέχεται ότι δεν γνωρίζει για πόσο καιρό ακόμη θα μπορεί να απορροφά τα αυξημένα κόστη ενέργειας και υλικών.
Η κατάσταση επηρεάζει και τα περίπτερα. Οι ιδιοκτήτες τους επισημαίνουν πως ο κόσμος εξακολουθεί μεν να αγοράζει παγωτό, αλλά σε μικρότερες ποσότητες. Παράλληλα, αποκαλύπτουν πως αρκετές εταιρείες έχουν μειώσει τα γραμμάρια των συσκευασιών, προσπαθώντας έτσι να συγκρατήσουν την τελική τιμή στα ράφια.
Τα συσκευασμένα παγωτά, πάντως, πωλούνται φέτος κατά 30 έως 50 λεπτά ακριβότερα από πέρυσι, ενώ το «παραδοσιακό παγωτό» στο χωνάκι μπορεί να κοστίσει σε ένα ζευγάρι ακόμα και 12 ευρώ για δύο μερίδες.
Πύραυλοι τιμών, όχι γεύσεων
Τα χωνάκια, τα ξυλάκια, τα οικογενειακά παγωτά και οι άλλοτε φθηνές γλυκές απολαύσεις του καλοκαιριού ακολουθούν ανοδική τροχιά, δημιουργώντας ένα νέο σκηνικό στην αγορά. Οι επαγγελματίες του κλάδου προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στο κόστος και τη ζήτηση, χωρίς να θυσιάσουν την ποιότητα.
Σε κάθε περίπτωση, το φετινό παγωτό δεν είναι απλώς γλυκό – είναι και ακριβό. Και το δίλημμα για τον καταναλωτή είναι πλέον: μία μπάλα ή… δύο καφέδες;
Διαβάστε επίσης: Eurostat/Πανάκριβο το ελληνικό παγωτό: Είμαστε τρίτοι στην Ευρώπη στις τιμές