Την επόμενη Δευτέρα η υποβολή των προσφορών στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό. Ποιοι οι υποψήφιοι «μνηστήρες».
Την ερχόμενη Δευτέρα 17 Ιουλίου πρόκειται να πραγματοποιηθεί η κατάθεση των προσφορών για την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού. Ήδη την περασμένη εβδομάδα έκλεισε το VDR ενώ έχει ολοκληρωθεί και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι εταιρείες που κατεβαίνουν στο διαγωνισμό μπορούν να κάνουν αλλαγές στο μετοχικό σχήμα τους.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ αναμένονται προσφορές που θα φθάσουν τα 2,4 δις. ευρώ ενώ από τους 8 έως σήμερα υποψηφίους, εκτιμάται ότι τελικά θα προκύψουν 7 προσφορές.
Ποιοι οι 8 μνηστήρες
Τα σχήματα που έχουν έως σήμερα δείξει ενδιαφέρον για την 25η παραχώρηση είναι τα εξής: ABERTIS INFRASTRUCTURAS, GRUPPO FININC – INC SpA, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESSIONS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – MOBILITY PARTNER, BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL – RUBICONE BIDCO – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΒΑΞ -, MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS – FINCOP INFRASTRUCTURE και VAUBAN – DIF – EGIS.
Τα επόμενα βήματα
Στα επόμενα βήματα εντάσσεται το άνοιγμα των προσφορών και η αξιολόγησή τους με στόχο την ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή, εξεύρεση χρηματοδότησης της νέας σύμβασης από την πλευρά του προτιμητέου επενδυτή, έλεγχος και έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τέλος η υπογραφή της σύμβασης και κύρωσή της από την Ελληνική Βουλή. Υπενθυμίζεται πως η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024 που μπορεί να θεωρηθεί και ως το τελικό ορόσημο για την ολοκλήρωση των παραπάνω.
Ποια τα έσοδα
Από την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού τα έσοδα πρόκειται να ξεπεράσαν τα 2 δισ. ευρώ με τις καλές επιδόσεις σε επίπεδα του αυτοκινητόδρομου να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι ενδεικτικό ότι η αύξηση έχει ξεπεράσει 10% από τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ οι νέες επεκτάσεις που σχεδιάζονται θα φέρουν και νέα δεδομένα.