Δημόσιες Υπηρεσίες: Έρχεται «βαθμολόγηση» σε επίπεδο… γειτονιάς – Από τον Οκτώβριο και QR αξιολόγηση για ΚΕΠ, ΔΟΥ, νοσοκομεία
Από την ερχόμενη εβδομάδα, το κράτος… παίρνει απουσίες. Και τις σημειώνουν οι πολίτες. Ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος ανακοίνωσε ότι τίθεται σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους χρήστες τους: τους πολίτες.
Η διαδικασία ξεκινά –καλώς εχόντων των πραγμάτων– την Τρίτη ή την Τετάρτη και αφορά περίπου 5 εκατομμύρια εγγεγραμμένους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Η αξιολόγηση θα γίνεται με βαθμό από το 1 έως το 10, ενώ οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν και παρατηρήσεις – μία γενική και μία πιο στοχευμένη πρόταση για απλοποίηση των διαδικασιών.
Τι αξιολογείται και πώς
Οι ερωτήσεις (περίπου 40-50) αφορούν υπηρεσίες όπως:
-
ΕΦΚΑ, ΑΑΔΕ, ΔΥΠΑ, gov.gr
-
Ψηφιακά εργαλεία, όπως η Υπεύθυνη Δήλωση
-
Δημοτικές και περιφερειακές αρμοδιότητες (καθαριότητα, πράσινο, παιδικές χαρές κ.ά.)
Η πρόσβαση στην πλατφόρμα θα γίνεται μέσω του gov.gr με χρήση κωδικών, ώστε να διασφαλίζεται η μοναδικότητα κάθε απάντησης. Η συμμετοχή θα είναι ανώνυμη αλλά μετρήσιμη – τα δεδομένα θα συγκεντρώνονται, θα επεξεργάζονται και θα δημοσιοποιούνται σε ανοικτή μορφή, ακόμη και ανά ταχυδρομικό κώδικα.
Η έρευνα θα διενεργείται δύο φορές τον χρόνο (Απρίλιο–Μάιο και Οκτώβριο–Νοέμβριο), με ανοιχτή πλατφόρμα για περίπου δύο εβδομάδες. «Θα είναι σαν μια μεγάλη δημοσκόπηση καθημερινότητας», σημείωσε ο Θ. Λιβάνιος.
Τι σημαίνει η χαμηλή βαθμολογία
Το υπουργείο, οι φορείς και οι ΟΤΑ θα έχουν στη διάθεσή τους ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που θα τους βοηθούν να εστιάσουν εκεί όπου καταγράφονται προβλήματα. «Αν η καθαριότητα παίρνει 5,3 και μετά 5,7, σημαίνει πως έγινε πρόοδος. Αν μένει στάσιμη ή πέφτει, κάτι δεν πάει καλά», εξήγησε ο υπουργός.
Και τρίτη μορφή αξιολόγησης από το φθινόπωρο
Πέρα από την εσωτερική αξιολόγηση των υπαλλήλων και τη νέα αξιολόγηση από τους πολίτες, το φθινόπωρο αναμένεται και η έναρξη μιας τρίτης αξιολόγησης, με πιο στοχευμένο χαρακτήρα: οι πολίτες που εξυπηρετούνται από συγκεκριμένες τοπικές υπηρεσίες (όπως ΚΕΠ, ΔΟΥ, νοσοκομεία) θα μπορούν να αξιολογούν την εμπειρία τους μέσω QR code που θα λαμβάνουν επιτόπου.
«Το ζητούμενο είναι να εντοπίζονται οι εστίες προβλήματος και να βελτιώνονται με στοχευμένες παρεμβάσεις. Η αξιολόγηση γίνεται χρήσιμο εργαλείο διακυβέρνησης», κατέληξε ο κ. Λιβάνιος.
Διαβάστε επίσης: Το 32% των δημοσίων υπαλλήλων πέρασε από αξιολόγηση: Τι έδειξαν τα στοιχεία