No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έσπασε όλα τα ρεκόρ το τίμημα 3,27 δισ. για την Αττική Οδό-Κυρίαρχη στις παραχωρήσεις η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
08/09/2023
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
A A
Πλησιάζει η στιγμή για την Αττική Οδό. Ποιοι οι υποψήφιοι «μνηστήρες».

Κυρίαρχη στις παραχωρήσεις η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τι οδήγησε σε προσφορά ρεκόρ και πώς θα χρηματοδοτηθεί η επένδυση

 

Όλα τα μηνύματα των τελευταίων μηνών συνηγορούσαν ότι η Αττική Οδός είναι μια τεράστια επενδυτική ευκαιρία. Το τίμημα ρεκόρ, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, που αποκάλυψε εχθές η αποσφράγιση της προσφοράς της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεπέρασε όμως και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις. Πρόκειται για την ιστορικά υψηλότερη επίδοση του ΤΑΙΠΕΔ, που βλέπει ένα μόνο asset να ξεπερνά τα προϋπολογισθέντα έσοδα του 2023 ύψους σχεδόν 2 δισ. ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το προσφερόμενο τίμημα για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού αντιστοιχεί στο 39,8% των εσόδων που έχει καταγράψει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων από την ίδρυσή του το 2011. Το δεύτερο πια υψηλότερο τίμημα ανέρχεται στα 1,49 δισ. ευρώ και αναμένεται να καταβληθεί εντός του έτους για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και πάλι από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που στέφεται έτσι κυρίαρχος των παραχωρήσεων.

Η δεύτερη στη σειρά προσφορά από την κοινοπραξία VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESSIONS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – MOBILITY PARTNER ανήλθε σε 3,106 δισ. ευρώ. Ακολούθησαν προσφορές κάτω των 3 δισ. με τη χαμηλότερη στα 2,05 δισ. ευρώ από την κοινοπραξία BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL – RUBICONE MIDCO  –INTRAKAT. Η διαφορά των 164 εκατ. ευρώ μεταξύ των πρώτων δύο προσφορών δεν άφησε περιθώρια για δεύτερο γύρο βελτιωμένων προσφορών, με τον πήχη σε διαφορά ως 5% από το υψηλότερο τίμημα. Εντός των επομένων ημερών θα γίνει ο ενδελεχής έλεγχος των χρηματοδοτικών λεπτομερειών της πρότασης.

 

Ο πιο κερδοφόρος αυτοκινητόδρομος

Βεβαίως, το τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον δεν είναι τυχαίο, αφού πρόκειται για τον πλέον κερδοφόρο αυτοκινητόδρομο της χώρας. Κατά την τελευταία δεκαπενταετία, έχει καταγράψει έσοδα από διόδια που προσεγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 701,7 εκατ. ευρώ.

Χαρακτηριστική της δυναμικής του αυτοκινητόδρομου είναι η ταχεία ανάκαμψη από το χτύπημα της πανδημίας. Μέσα στο 2022, η άρση των απαγορευτικών μέτρων κυκλοφορίας συνεισέφερε στην αύξηση κυκλοφορίας κατά 12,5% συγκριτικά με το 2021 και 0,3% σε σχέση με το 2019. Ακόμα, όμως, και το 2020, που η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 23,85% εξαιτίας των lockdowns, οι εισπράξεις ανήλθαν σε 151,56 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου το 2022, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, έφθασαν τα 197,29 εκατ. ευρώ έναντι  176,7 εκατ. ευρώ το 2021. Ενώ οι προοπτικές για το μέλλον παρουσιάζονται ευοίωνες. Αναμένεται ότι τα έσοδα της εταιρείας για το 2023 θα υπερβούν κατά 3% αυτά του 2022.

Πρόκειται για τον μοναδικό αστικό αυτοκινητόδρομο της χώρας, μήκους 70 χλμ., ο οποίος συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Με τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού να είναι ψηλά στην ατζέντα, προκειμένου να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά η πρωτεύουσα, οι προοπτικές ενίσχυσης της κερδοφορίας της είναι ιδιαίτερα θετικές. Παράλληλα, μια σειρά σημαντικών επενδύσεων, όπως το Ελληνικό και το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, δημιουργούν θετικό περιβάλλον.

 

Διπλασιάζει το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με την ανάληψη της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα διπλασιάσει σε αξία το ήδη διευρυμένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων που διαθέτει, γεγονός που ενισχύει τις σταθερές, προβλέψιμες και υψηλές ταμειακές ροές σε μακροχρόνια βάση. Όπως υπογραμμίζουν κύκλοι της εταιρείας, η συμμετοχή της ήταν η μόνη αυτόνομη εκ των έξι συνολικά διαγωνιστικών σχημάτων, αφού ο ελληνικός όμιλος υποδομών επέλεξε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του χωρίς να συμμετάσχει σε κοινοπραξία με κάποια άλλη εταιρεία ή διεθνές fund, «καταδεικνύοντας την τεχνική και οικονομική αυτάρκεια που διαθέτει έχοντας αναπτύξει πλέον το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο». Αποκλειστικός χρηματοοικονομικός της σύμβουλος για τη συναλλαγή ήταν η Mediobanca S.p.A.

 

Η χρηματοδότηση

Ως προς τη χρηματοδότηση του τεράστιου πρότζεκτ, πηγές του ομίλου σχολιάζουν πως «διαθέτει την κεφαλαιακή διάρθρωση και ισχυρά περιουσιακά στοιχεία, τα οποία παρέχουν μακροχρόνιες υψηλές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές από διαφοροποιημένες δραστηριότητες, με έντονη δυναμική, για τη χρηματοδότηση με ίδια και δανειακά κεφάλαια σε όλα τα έργα τα οποία αναπτύσσει».

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν στα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα του Ομίλου (χωρίς να υπολογίζονται επιπλέον γραμμές ρευστότητας -credit lines-) που ανήλθαν τον Μάρτιο του 2023 σε 1,6 δισ. ευρώ, ενώ χαρακτηρίζουν τις υφιστάμενες επενδύσεις με ισχυρές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές ως «capital multipliers». Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει πάνω από 6 δισ. ευρώ σε μερίσματα από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο συμμετοχών της σε έργα παραχωρήσεων.

Επιπρόσθετα, όπως σημειώνουν, αναμένεται σημαντική οργανική κερδοφορία και ελεύθερες ταμειακές ροές από τις άλλες δραστηριότητες του Ομίλου, καθώς και  σημαντική υπεραξία από την εκτέλεση του επενδυτικού προγράμματος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Tags: ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

ΣχετικάΑρθρα

Έρευνα EY: Η κυβερνοασφάλεια αποδίδει $36 εκατ. ανά έργο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

5 κινήσεις-ασπίδα για επιχειρήσεις απέναντι στο ransomware: 6 στις 10 επιθέσεις ξεκινούν από ένα απλό email

26/10/2025
Πόσοι τόνοι ψάρια χωράνε στις ελληνικές θάλασσες; Το ΣτΕ αποφασίζει
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ιχθυοκαλλιέργειες: Θεσμικός «λαβύρινθος» 14 ετών μπλοκάρει τις επενδύσεις του κλάδου

26/10/2025
Αναπτυξιακή επανάσταση: Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπαίνει στις ΜμΕ με νέο καθεστώς
ΕΛΛΑΔΑ

Επενδυτικό πακέτο Θεοδωρικάκου για τον κλάδο της γούνας ύψους 21 εκατ.€

26/10/2025
Η μπίρα «ξεθύμανε» το 2025: Πτώση πωλήσεων έως 4%, συγκρατημένες προσδοκίες για το 2026
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η μπίρα «ξεθύμανε» το 2025: Πτώση πωλήσεων έως 4%, συγκρατημένες προσδοκίες για το 2026

26/10/2025
Στις 1.550 μονάδες ο Γενικός Δείκτης – Μικρές διακυμάνσεις στην αγορά
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Οι «ήσυχες δυνάμεις» που ξεχρεώνουν και ισχυροποιούνται

26/10/2025
Γιατί τα γράμματα δεν είναι σε αλφαβητική σειρά στο πληκτρολόγιο;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ελλάδα χάνει τους ειδικούς – Η αγορά απορροφά μόνο ανειδίκευτους

25/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναστήσει 900.000 «κλειστά» σπίτια με ισχυρά φορολογικά κίνητρα

26/10/2025
526.154 Κενές κατοικίες στην Αττική – Ποια η εικόνα σε 51 Δήμους της Αττικής και 12 Δήμους της Περιφέρειας

Ακίνητα: Νέο πρόγραμμα για την ανακαίνιση κλειστών κατοικιών – Σύνδεση επιδότησης με τριετή μίσθωση

25/10/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Μεταβιβάσεις ακινήτων και χρημάτων από γονείς σε παιδιά: Ο φορολογικός οδηγός

25/10/2025

Ναυτιλία

Νέα προσθήκη στη DryDel: Παρέλαβε το νεότευκτο M/V Capri Island
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DryDel Shipping: Επαναπροσέγγιση με την Κίνα, ανανέωση δεσμών με την Ιαπωνία

Η DryDel Shipping ενισχύει την παρουσία της στα ναυτιλιακά φόρουμ - Η στρατηγική που «χτίζει» για πράσινα πλοία και έξυπνη...

από Newsroom
26/10/2025
Επανεξέταση των ακτοπλοϊκών τιμολογίων και διερεύνηση του ανταγωνισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ελληνική ακτοπλοΐα σε σταυροδρόμι: Περιβαλλοντικές υποχρεώσεις και υψηλό κόστος πιέζουν τα δρομολόγια

Με αυξημένο λειτουργικό κόστος, ενεργειακές πιέσεις και εποχικότητα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, ενώ η κυβέρνηση προωθεί μέτρα για...

από Newsroom
25/10/2025
ΑΑΔΕ/«Χαράτσι» σε βάρκες και σκάφη αναψυχής: Πότε πρέπει να πληρωθεί ο φόρος
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΑΔΕ – Φορολογία πλοίων: Παράταση και οδηγίες ψηφιακής υποβολής

Το Υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσαν παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας...

από Newsroom
24/10/2025
Diana Shipping: Υποχώρηση κερδών το 2024 – Αρνητικό Q4 με $1,3 εκατ. ζημιές
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Diana Shipping: Αυξημένα έσοδα από νέες ναυλώσεις

Η Diana Shipping ενισχύει τη ναυλομεσιτική της δραστηριότητα, εξασφαλίζοντας δύο νέες συμφωνίες με υψηλότερα ημερήσια έσοδα για τα πλοία Semirio...

από Newsroom
24/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Νέα ανακάλυψη στο ελαιόλαδο υπόσχεται προστασία για καρδιά και εγκέφαλο
  • 5 κινήσεις-ασπίδα για επιχειρήσεις απέναντι στο ransomware: 6 στις 10 επιθέσεις ξεκινούν από ένα απλό email
  • Συμφωνίες Τραμπ για κρίσιμα ορυκτά: Η Ασία απαντά στον κινεζικό έλεγχο

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.