No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Logistics/«Θριάσιο 2»: Hellenic Train, Damco των 561 εκατ.

Newsroom από Newsroom
04/09/2024
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Logistics/«Θριάσιο 2»: Hellenic Train, Damco των 561 εκατ.

Logistics/«Θριάσιο 2»: Εξετάζεται στις 8 Οκτωβρίου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ο διαγωνισμός  για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής του Θριασίου Πεδίου, πλην όμως, είναι σαφές ότι πάνω από την επένδυση υπάρχουν εκκρεμότητες και «σύννεφα» και θα πρέπει να ληφθούν μέτρα από το ανάδοχο σχήμα Hellenic – DAMCO, αν αυτό τελικά θέλει να προχωρήσει το project.

Logistics/Θεσσαλονίκη: Ανεβαίνει ως κόμβος και επενδυτικός προορισμός

Είναι η πρώτη φορά που εισήγηση προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού κάνει λόγο ανοιχτά για περιορισμό της λειτουργίας του ανταγωνισμού, ως εκ τούτου, η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού καλείται σε μερικές εβδομάδες από τώρα, στις 8 Οκτωβρίου, να συνεδριάσει για το θέμα, αν και δεν αναμένεται απαραίτητα κάποια απόφαση την ίδια μέρα. Ωστόσο, γενικότερα προτείνεται η έγκριση του deal από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, υπό την προϋπόθεση της ανάληψης κατάλληλης και επαρκούς δέσμης δεσμεύσεων (διορθωτικά μέτρα) που θα προταθούν από τη γνωστοποιούσα επιχείρηση και που θα άρουν τα πιθανολογούμενα προβλήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την συγκέντρωση.

COSCO: Κινεζική πρόταση για τα logistics στον Πειραιά

Κατ’ αρχάς, να θυμίσουμε ότι το αντικείμενο του έργου αφορά στη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθειας εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής του Θριασίου Πεδίου (γνωστό ως Θριάσιο ΙΙ). Το κοινό σχήμα των Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E., μέλος του ιταλικού Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group – Όμιλος FSI) και DAMCO (ανήκει στον Όμιλο Κοπελούζου), είχε επικρατήσει σε διαγωνισμό (σύμβαση παραχώρησης αξίας σχεδόν 560 εκατ. ευρώ) με στόχο να αναπτύξει σε έκταση 1.400 στρεμμάτων (κυριότητας ΟΣΕ) ένα μεγάλο logistic park. Το Θριάσιο ΙΙ προορίζονταν να αποτελέσει έναν τερματικό σταθμό εμπορευμάτων στην Ελλάδα με μοναδικά χαρακτηριστικά, ο οποίος θα εξυπηρετεί το διτροπικό μοντέλο μεταφοράς (οδική/σιδηροδρομική μεταφορά) εμπορευμάτων και αναμένεται να συμβάλλει στην αύξηση του συνολικού όγκου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, δεδομένου ότι η ανάπτυξη των διτροπικών μεταφορών και δη εκείνων που περιλαμβάνουν σιδηροδρομική μεταφορά παρουσιάζει έντονα στοιχεία οικονομικής ωφέλειας, αλλά και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

Τα προβλήματα και οι όροι

Ωστόσο, η δεσπόζουσα, κατά την Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.), θέση της Hellenic Train φαίνεται να προκαλεί ερωτηματικά για την ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού. Προ ολίγων μηνών η συνεργασία των Hellenic Train και Damco μπήκε στο «μικροσκόπιο» της Ε.Α. που εκτιμούσε, με απλά λόγια, ότι η ΗellenicΤrain έχει πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς στην αγορά παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού και μέσω αυτής της συναλλαγής αποκτά πολύ υψηλό μερίδιο στην αγορά παροχής υπηρεσιών διαχείρισης και εκμετάλλευσης διτροπικού (οδικού/σιδηροδρομικού) τερματικού σταθμού εμπορευμάτων και συνεπώς εγείρονται προβληματισμοί για αντι-ανταγωνιστικές, κάθετες /συσπειρωτικές, επιπτώσεις εκ της συγκέντρωσης.

Πλέον, η κατάσταση γίνεται πιο… ξεκάθαρη, με την Επιτροπή Ανταγωνισμού να βάζει ευθέως θέμα περιορισμού της λειτουργίας του ανταγωνισμού, ιδίως με την ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευμάτων μέσω πρακτικών αποκλεισμού (foreclosure) των ανταγωνιστών της. Η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E.) παρέχει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών μέσω του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου για πελάτες εσωτερικού και εξωτερικού, και είναι ο μοναδικός πάροχος υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού στην Ελλάδα. «Με την υπό κρίση συγκέντρωση, η εταιρεία καθετοποιείται σε μια ακόμη αγορά κομβικής σημασίας στο «οικοσύστημα» μεταφορών, καθώς αποκτά έλεγχο στη μοναδική υποδομή παροχής υπηρεσιών διτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών στην ελληνική επικράτεια», αναφέρει η εισήγηση.

ΒΙΠΕ και logistics αναβαθμίζουν τη Βόρεια Ελλάδα

Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η κοινή επιχείρηση θα έχει την ικανότητα και το κίνητρο να θέσει τους ανταγωνιστές της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικής εμπορευματικής μεταφοράς σε μειονεκτική θέση, με δυσμενή αντι- ανταγωνιστικά αποτελέσματα. Ο αποκλεισμός των ανταγωνιστών εκτιμάται ότι δύναται να λάβει χώρα είτε μέσω δυσχέρανσης της πρόσβασής τους στις υπηρεσίες του Θριασίου ΙΙ (π.χ. με τη μορφή παροχής αυτών των υπηρεσιών με λιγότερο ευνοϊκούς όρους εξυπηρέτησης, υποβάθμισης της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών, καθυστερήσεων) είτε μέσω της προσφοράς ευνοϊκότερων συναλλακτικών όρων (όπως εκπτώσεων ή ταχύτερης εξυπηρέτησης) σε κοινούς πελάτες, ιδίως διαμεταφορείς, οι οποίοι προμηθεύονται τη μεταφορική υπηρεσία από την Ηellenic Τrain. Επίσης, πιθανολογείται ότι μετά την υλοποίηση της συγκέντρωσης, η Hellenic Train μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε επιζήμιες για τον ανταγωνισμό επιπτώσεις στη σχετική αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.

Πλην όμως, «προτείνεται η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της υπό κρίση πράξης υπό την προϋπόθεση της ανάληψης κατάλληλης και επαρκούς δέσμης δεσμεύσεων (διορθωτικά μέτρα) που θα προταθούν από τη γνωστοποιούσα επιχείρηση και που θα άρουν τα πιθανολογούμενα προβλήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την συγκέντρωση».

Ποια είναι η επένδυση

Η επένδυση αφορά στην ανάπτυξη μεγάλου logistics center σύγχρονου κέντρου συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης. Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης, περιλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του τεχνικού έργου, ορίστηκε στα 30 έτη. Η ανάπτυξη προωθείται σε ακίνητο κυριότητας του ΟΣΕ Α.Ε., σε έκταση περίπου 1.450 στρεμμάτων, που βρίσκεται σε έκταση όμορη στο «Θριάσιο Ι» (εκεί την επένδυση προωθεί, με σύμβαση παραχώρησης, η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair, έχοντας και χρηματοδοτική «ένεση» από τις ΗΠΑ), μία από τις μεγαλύτερες στην Αττική, όπου υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Στην έκταση αναμένονταν να υλοποιηθεί μεγάλο logistics center, με σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές.

Βάσει όσων αναφέρονταν σε προκηρύξεις, η σύμβαση παραχώρησης έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια Εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και τη παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης. Εντός του Χώρου Παραχώρησης υπάρχει και λειτουργεί Σιδηροδρομική Υποδομή και θα παρέχονται υπηρεσίες σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης. Για την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του Τεχνικού Έργου.

Στην πλήρη διαμόρφωσή του, στο πλαίσιο εκτέλεσης της υπό ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης, ο χώρος αναμένεται να αποτελείται από τις ακόλουθες λειτουργικές ενότητες/περιοχές λειτουργίας: α) Σιδηροδρομικό Σύστημα, β) Χώρος Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών, γ) Χώρος Εξυπηρέτησης Ε/Κ, δ) Χώρος Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών, ε) Χώροι Μεταφόρτωσης Γενικού Φορτιού, στ) Χώρος Μεταφόρτωσης Οχημάτων, ζ) Οδικό Σύστημα, η) Κέντρο Διοίκησης και Ελέγχου, θ) Χώρος Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων.

Tags: LogisticsΒΙΠΕΘΡΙΑΣΙΟ 2

ΣχετικάΑρθρα

ΣΕΒ/Θεοδωρόπουλος: «Καμπανάκι» για επενδυτικό άλμα πέραν του Ταμείου Ανάκαμψης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπύρος Θεοδωρόπουλος – Επενδύσεις 167 εκατ.: Είναι αποφασισμένος να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας ακόμη και μόνος του

15/07/2025
EΣEE για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Διεκδικούμε ολόπλευρη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

EΣEE για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Διεκδικούμε ολόπλευρη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ

14/07/2025
«100% σίγουρος» για συμφωνία με την ΕΕ ο Τραμπ – Η Μελόνι στρώνει χαλί στην Ιταλία
ΚΟΣΜΟΣ

Ιταλία: Εκτιμά το κόστος των αμερικανικών δασμών στα 12 δισ. ευρώ το χρόνο

14/07/2025
Επίθεση στο Κουρσκ/Προειδοποιεί ο Πούτιν: Μεγάλη πρόκληση η εισβολή 1000 Ουκρανών στρατιωτών
ΚΟΣΜΟΣ

Τελεσίγραφο Τραμπ προς Πούτιν: «Έρχονται δασμοί 100% αν δεν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία»

14/07/2025
Ναυτιλία 2025: Ρεκόρ σε πράσινες παραγγελίες και μεγα-πλοία LNG
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Goldman Sachs: Η παρατεταμένη ζέστη στην Ασία «στραγγίζει» το ευρωπαϊκό LNG

14/07/2025
Μοναδικές στιγμές για τους λάτρεις της Formula1 και τους οπαδούς της McLaren υπόσχεται η Allwyn, μητρική του ΟΠΑΠ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μοναδικές στιγμές για τους λάτρεις της Formula1 και τους οπαδούς της McLaren υπόσχεται η Allwyn, μητρική του ΟΠΑΠ

14/07/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Αμάνσιο Ορτέγκα: Ο δισεκατομμυριούχος εξετάζει την αγορά κτιρίου στο Μαϊάμι αξίας 275 εκατ. δολαρίων

Αμάνσιο Ορτέγκα: Ο δισεκατομμυριούχος εξετάζει την αγορά κτιρίου στο Μαϊάμι αξίας 275 εκατ. δολαρίων

14/07/2025
Συγχώνευση ΤΑΙΠΕΔ-ΤΧΣ: Σε θέση «μάχης» τα φαβορί για τη νέα διοίκηση του Υπερταμείου

Το Υπερταμείο «ξαναχτυπά» αναζητώντας επενδυτές για τρία «χρυσά» ακίνητα

14/07/2025
ΠΟΜΙΔΑ: «Η φορολογία στα ακίνητα, βασική αιτία της κρίσης στέγης»

ΠΟΜΙΔΑ για την πληρωμή μισθωμάτων: «Χαράτσι» 5% στους ιδιοκτήτες για την ασυνέπεια των ενοικιαστών

13/07/2025

Ναυτιλία

Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών: Το Αιγαίο δεν διαθέτει  ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά !!!
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών: Το Αιγαίο δεν διαθέτει ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά !!!

Μόλις το 2023 η Ελλάδα δημιούργησε το νομοθετικό πλαίσιο διάσωσης στη θάλασσα  δίνοντας  τη δυνατότητα στην ιδιωτική πρωτοβουλία να επενδύει...

από ΝΙΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
14/07/2025
Master plan για το λιμάνι της Μυκόνου: Τι αλλάζει μέσα στις επόμενες 15 ημέρες
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Master plan για το λιμάνι της Μυκόνου: Τι αλλάζει μέσα στις επόμενες 15 ημέρες

Ο Βασίλης Κικίλιας ανακοίνωσε master plan για τις λιμενικές υποδομές της Μυκόνου και την ολοκλήρωση έργων στο παλιό λιμάνι εντός...

από Newsroom
14/07/2025
ΟΗΕ: Σχέδιο ελπίδας για την Υεμένη με ελληνική υπογραφή (video)
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DMW – Φιλιππινέζοι προς πλοιοκτήτες: Αλλάξτε πορεία από την Ερυθρά ή φεύγουμε

Φιλιππινέζοι προς πλοιοκτήτες: Οι νέες τακτικές που χρησιμοποιούν οι Χούθι, που παραπέμπουν σε οργανωμένες πολεμικές επιχειρήσεις στη θάλασσα, «έπιασαν στον...

από Newsroom
13/07/2025
Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΚΟΣΜΟΣ

Ναυτιλία σε κρίσιμο σταυροδρόμι: Κίνδυνοι και καθυστέρηση επενδύσεων απειλούν τη σταθερότητα

Εκτόξευση ασφαλίστρων, αλλαγές δρομολογίων και πτώση νέων ναυπηγήσεων διαμορφώνουν ένα ασταθές τοπίο για τη ναυτιλία   Η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία...

από Ιωάννα Μουτσανά
12/07/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Σπύρος Θεοδωρόπουλος – Επενδύσεις 167 εκατ.: Είναι αποφασισμένος να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας ακόμη και μόνος του
  • EΣEE για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Διεκδικούμε ολόπλευρη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ
  • Γιούλια Σβιριντένκο: Η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός της Ουκρανίας

Kατηγορίες

  • REAL ESTATE
  • Uncategorized
  • Viral
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • Γενικός Γραμματέας
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • Κυβέρνηση
  • Με πρόσκληση μόνο!
  • ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
  • Ναρκωτικά
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΡΕΣΤΙΖ
  • Σαντορίνη
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2024 FinanceNews.gr by Viewmax Media.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2024 FinanceNews.gr by Viewmax Media.