Τροχαία Εγκλήματα: Απουσία οδηγικής παιδείας, η οποία σε πολλές των περιπτώσεων καταλήγει μοιραία, φανερώνουν τα στοιχεία εγκατάλειψης θυμάτων στους ελληνικούς δρόμους.
Το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκαν 46 συμβάντα με 50 θύματα, εκ των οποίων 8 τραυματίστηκαν θανάσιμα. Το 44% των θυμάτων ήταν πεζοί και το 20% παιδιά. Παράλληλα, το 78% των τροχαίων σημειώθηκε σε κατοικημένες περιοχές.
«Η εγκατάλειψη τραυματία στο δρόμο πρέπει να θεωρηθεί ατιμωτική πράξη, τα ονόματα και η φωτογραφία των δραστών να δημοσιοποιούνται, να τους αφαιρείται διά βίου η άδεια οδήγησης, να κατάσχεται το όχημα και να δικάζονται για κακούργημα με το άρθρο 306 του Π.Κ. και να θεωρείται ότι οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ στην ανώτατη βαθμίδα. Αμεση κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ. Να σταματήσει το κράτος να διαμηνύει στους δράστες μπορείς να το κάνεις, τίποτα δεν θα πάθεις», τονίζουν χαρακτηριστικά τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα».
Σύμφωνα με τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα», το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφηκαν 46 συμβάντα με συνολικά 50 θύματα. Από την ανάλυση που έκαναν, προκύπτει ότι 24 από τα θύματα είναι γυναίκες (48%) και 26 άνδρες (52%), ενώ από τα 50 θύματα τα 10 (ποσοστό 20%) είναι ανήλικα. Στα 10 ανήλικα θύματα περιλαμβάνονται: 8 πεζοί, ένας επιβάτης Ι.Χ. και ένας οδηγός μοτό (νεκρός). Οι αναφερόμενες ηλικίες για τους ανηλίκους κυμαίνονται από 5 έως 17 ετών.
Από την ιδιότητα με την οποία κυκλοφορούσαν στο οδικό δίκτυο τα θύματα προκύπτει πως 2 από τα θύματα είναι ποδηλάτες (4%), 11 από τα θύματα είναι οδηγοί ή επιβάτες Ι.Χ. (22%), 15 από τα θύματα είναι οδηγοί μοτό (30%), ενώ από τα 50 θύματα τα 22 (ποσοστό 44%) είναι πεζοί.
Πού συνέβησαν όμως; Όπως αναφέρουν τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα», 36 από τα 46 συμβάντα έγιναν σε κατοικημένες περιοχές (78, 2%), 8 σε αγροτικούς δρόμους (17,4%), 2 σε εθνικές οδούς (4,4%) και κανένα σε αυτοκινητοδρόμους.