Τα καινούργια λεωφορεία 100 ηλεκτρικά και 200 πετρελαιοκίνητα αναμένεται να ενταχθούν το 2025 στον στόλο της ΟΣΥ
Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για το νέο leasing των λεωφορείων της Αθήνας. Σε αναμονή για την επίσημη κυκλοφορία μετά το Πάσχα των 140 ηλεκτρικών λεωφορείων, η ΟΣΥ βάζει μπροστά και νέο leasing που θα αντικαταστήσει με ορίζοντα δεκαετίας τα σημερινά οχήματα που εξυπηρετούν το δίκτυο της πρωτεύουσας μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης. Η είσοδος ιδιωτών στις συγκοινωνίες, που ξεκίνησε μέσα στην πανδημία ως λύση ανάγκης, γίνεται μέρος της εξίσωσης για την ανανέωση μετά από 13 χρόνια του απαρχαιωμένου στόλου των οδικών συγκοινωνιών.
Η μεγάλη διαφορά του νέου διαγωνισμού, ύψους 249,98 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), που χωρίζεται σε τρία τμήματα, είναι ότι αφορά καινούργια οχήματα, και όχι ηλικίας ως 10 ετών που προέβλεπε το προηγούμενο. Τα οχήματα του νέου leasing αναμένεται να βγουν στους δρόμους το 2025.
Ως προς το μείγμα των οχημάτων, αυτό περιλαμβάνει 100 καινούργια πετρελαιοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) κατηγορίας EURO VI, 100 πετρελαιοκίνητα καινούργια κανονικά λεωφορεία, κατηγορίας EURO VI και 100 καινούργια ηλεκτρικά οχήματα Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. μετά των παρελκομένων τους.
Οι προσφορές των ενδιαφερομένων θα πρέπει να καλύπτουν το σύνολο της ζητούμενης ποσότητας του κάθε τμήματος, ενώ ο ανάδοχος για τη μίσθωση και συντήρηση των αστικών λεωφορείων μπορεί να είναι από ένας ως και τρεις. Ο προϋπολογισμός της προμήθειας, διάρκειας 10 ετών, με δυνατότητα επέκτασης για ακόμη ένα έτος (με ανάλογη αύξηση του τιμήματος), ανέρχεται σε 201,6 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
Το κόστος της προμήθειας
Βάσει των όρων της προκήρυξης η τιμή μισθώματος που θα προσφέρει κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να παραμένει σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια της μίσθωσης ή και να βαίνει μειούμενη, όμως δεν επιτρέπεται να αυξηθεί. Συγκεκριμένα, το προσφερόμενο μηνιαίο μίσθωμα ανά αρθρωτό πετρελαιοκίνητο λεωφορείο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 6.000 ευρώ/μήνα, για κανονικό πετρελαιοκίνητο 5.300 ευρώ/μήνα και για το ηλεκτρικό 5.500 ευρώ/μήνα.
Έτσι, ο προϋπολογισμός του έργου ανά τμήμα διαμορφώνεται ως εξής: τμήμα Α για τα αρθρωτά πετρελαιοκίνητα, μήκους 18 μέτρων, 72 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), τμήμα Β για τα κανονικά πετρελαιοκίνητα, μήκους 12 μέτρων, 63,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και για τα μεσαία ηλεκτρικά λεωφορεία, μήκους 8,5 μέτρων, 66 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Σημειώνεται ότι ο ανάδοχος αναλαμβάνει τη μίσθωση και συντήρηση των οχημάτων. Όπως συμβαίνει και σήμερα, μέρος της συντήρησης (όπως περιγράφεται αναλυτικά στην προκήρυξη) θα ανατεθεί στο ήδη απασχολούμενο τεχνικό προσωπικό της ΟΣΥ, στις τεχνικές της εγκαταστάσεις εντός Αττικής, υπό την εποπτεία και ευθύνη του αναδόχου. Η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών είναι η 29η Μαΐου.