Ενώνει το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τις χώρες της Βαλτικής και της Σκανδιναβίας – Πάνω από 43 χιλιάδες επιβάτες το 2024
Οι ταξιδιώτες έχουν επιστρέψει δυναμικά μετά την πανδημία, με τις διεθνείς συνθήκες να φέρνουν στο προσκήνιο νέους προορισμούς. Η Ευρώπη δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, με τους δημοφιλείς προορισμούς να κρατούν μεν τα σκήπτρα, αλλά όλο και περισσότερους να αναζητούν πιο φθηνές και «δροσερές» εναλλακτικές.
Συνδυάζοντας τις δύο αυτές σύγχρονες τάσεις, η λετονική airBaltic διευρύνει την παρουσία της στη χώρα μας, με δύο νέα δρομολόγια για το καλοκαίρι του 2025 αυξάνοντας τις πτήσεις σε 16 την εβδομάδα από 13 τη σεζόν που πέρασε. Η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία, επενδύοντας στη στροφή των Ευρωπαίων -και των Ελλήνων- σε αναδυόμενους προορισμούς, θα συνδέει για πρώτη φορά από το 2011 την Αθήνα με τη Ρήγα σχεδόν όλο το χρόνο. Δηλαδή από τις 4 Μαρτίου μέχρι και τις 11 Ιανουαρίου με τρεις πτήσεις ανά εβδομάδα.
Οι δύο προσθήκες στο πρόγραμμα του αερομεταφορέα, που ελέγχεται κατά 97,97% από το λετονικό δημόσιο, αφορούν την ενίσχυση της σύνδεση του Βίλνιους με τη Ρόδο από τις 28 Απριλίου ως τις 25 Οκτωβρίου με δύο πτήσεις την εβδομάδα. Όπως και τη νέα εβδομαδιαία πτήση από τη Ρήγα προς τη Μύκονο από τις 5 Ιουνίου έως τις 28 Αυγούστου.
Οι υπόλοιποι θερινοί προορισμοί του δικτύου της airBaltic από τη Ρήγα περιλαμβάνουν τη Ρόδο (4 Μαΐου-19 Οκτωβρίου), την Κέρκυρα (29 Απριλίου-6 Σεπτεμβρίου), τη Θεσσαλονίκη (6 Μαΐου-21 Οκτωβρίου) και το Ηράκλειο (3 Μαΐου-25 Οκτωβρίου).
Σταθερή ανάπτυξη
Όπως επισήμανε, εχθές, σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση του προγράμματος της airBaltic για την επόμενη χρονιά, η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κυρία Ιωάννα Παπαδοπούλου, πρόκειται για έναν πολύ στενό συνεργάτη του αεροδρομίου της Αθήνας, που έχει μεταφέρει από το 2007 ως τον Οκτώβριο του 2024 πάνω από 328 χιλιάδες επιβάτες.
Το 2023, η αεροπορική επέστρεψε σχεδόν στις υψηλότερες ιστορικά επιδόσεις της στην Αθήνα, που είχαν σημειωθεί το 2011, ενώ ακολούθησε η «προσγείωση» της οικονομικής κρίσης. Επιδόσεις που έχει ξεπεράσει ήδη στο δεκάμηνο του 2024, που είναι μια ακόμα χρονιά ρεκόρ συνολικά για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την αεροπορική εταιρεία να ενισχύει κατά 14% την επιβατική κίνηση φτάνοντας στους 43,6 χιλιάδες επιβάτες.
Σύμφωνα με την κυρία Παπαδοπούλου, η airBaltic συμβάλλει και στην αύξηση της επιβατικής κίνησης, το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου, που αντιστοιχεί στην τουριστική περίοδο εκτός αιχμής. Συγχρόνως, βελτιώνει τη συνδεσιμότητα της Αθήνας με τα βαλτικά κράτη και τις σκανδιναβικές χώρες, ενώνοντας μέσω Ρήγας, το Ταλίν (που κατέχει και το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας με 29%), το Βίλνιους, το Ελσίνκι, τη Στοκχόλμη, την Κοπεγχάγη και άλλες πόλεις.
Αντίστοιχα, η λετονική αγορά βρίσκεται στα ραντάρ των Ευρωπαίων τουριστών, με πρώτους τους Σκανδιναβούς. Βεβαίως, υπήρξε και αντίστροφο ρεύμα, τα τελευταία χρόνια από την πτώση του τουρισμού από τη Ρωσία εξαιτίας του πολέμου. Αυτή την «τρύπα» επιχειρεί να καλύψει η αεροπορική διευρύνοντας την παρουσία της σε άλλες αγορές, πχ. της Αραβικής Χερσονήσου και της Ανατολικής Ευρώπης.
Δεδομένου, δε, ότι η χώρα προσφέρει πιο δροσερό κλίμα από τις Μεσογειακές χώρες, όπου η θερμοκρασίες ανεβαίνουν εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, αναδεικνύεται και σε έναν εναλλακτικό θερινό προορισμό.