No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Νέο τοπίο στις ράγες με την «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.»

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
10/01/2024
in ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
A A
Νέο τοπίο στις ράγες με την «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.»

Ενιαία δημόσια εταιρεία αναλαμβάνει να τρέξει τον ελληνικό σιδηρόδρομο με τη συμβολή τεχνικού συμβούλου και πάνω από 600 νέους εργαζόμενους

Μια νέα εταιρεία με πυρήνα τον ΟΣΕ αλλάζει το τοπίο στις ελληνικές ράγες. Η «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.» θα ενσωματώσει εκτός από τον υφιστάμενο ΟΣΕ, που είναι η ραχοκοκαλιά του ελληνικού σιδηροδρομικού γίγνεσθαι, την ΕΡΓΟΣΕ και το τροχαίο υλικό. Η νέα εταιρεία θα προικοδοτηθεί με το υφιστάμενο προσωπικό των δύο φορέων και θα ενισχυθεί παράλληλα με περισσότερες από 600 νέες προσλήψεις.

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη νέα ημέρα του ΟΣΕ παρουσιάστηκε εχθές στο υπουργικό συμβούλιο, στοχεύοντας στην πλήρη αναδιοργάνωση των τριών εταιρειών που απαρτίζουν το παρόν του σιδηροδρόμου. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ασφάλειας του πλέον φιλικού προς το περιβάλλον μέσου μεταφοράς, επιβατών και εμπορευμάτων, αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα.

Σήμερα το ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας έχει συνολικό μήκος 2.240 χλμ. Από το συνολικό δίκτυο, έχουν ηλεκτροδοτηθεί τα 770 χλμ., ποσοστό 34,4%, καταλαμβάνοντας τη 18η θέση στην ΕΕ-27. Το μερίδιο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών παραμένει αμελητέο, στο 1,8%, σε σύγκριση με τον μέσο ορό της ΕΕ που είναι 17,3%! Όσον αφορά δε την επιβατική κίνηση, το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών (με βάση τα επιβατοχιλιόμετρα) είναι 0,9%, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 7,9%.

Ενιαία εταιρεία μετά από 28 χρόνια

Ο άμεσος ριζικός εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού τομέα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των δημόσιων πυλώνων του υπάρχοντος συστήματος, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ. Σημειώνεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ, που είναι μέχρι σήμερα ο κατασκευαστικός άξονας του συστήματος, ιδρύθηκε το 1996, ενώ η ΓΑΙΑΟΣΕ το 2001.

Τώρα, θα δημιουργηθεί εκ νέου, μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίας μία ενιαία, σύγχρονη, δημόσια εταιρεία, η «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.», που θα αναλάβει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως περιγράφονται στο Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο. Καθίσταται, επίσης, μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου, της διαχείρισης του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων της ιδιοκτησίας του.

Στη νέα εταιρεία εντάσσονται επιπλέον η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το μέρος που αφορά στο επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα του τροχαίου υλικού και των ενεργών σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων. Η ένταξή τους θα γίνει υπό τη μορφή των επιχειρησιακών τομέων, ενώ θα υπάρχει ένας ενιαίος Διοικητικός Τομέας. Παράλληλα, θα αναδειχθεί σε έναν προηγμένο ψηφιακό οργανισμό, με σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα (μητρώο παγίων, συστήματα προγραμματισμού και παρακολούθησης των μελετών και έργων, σύγχρονο σύστημα δυναμικής πληροφόρησης και εξυπηρέτησης των επιβατών).

Ειδικότερα, θα είναι ανώνυμη εταιρεία ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, με το Διοικητικό του Συμβούλιο να ορίζεται από τη Ελληνική Κυβέρνηση. Ο Νέος ΟΣΕ θα εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η στελέχωση και το μάνατζμεντ του νέου ΟΣΕ

Η νέα εταιρεία θα στελεχωθεί από το σύνολο του προσωπικού των δύο φορέων, ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και το σχετικό προσωπικό του τμήματος δραστηριοτήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ. Παράλληλα, θα ενισχυθεί σημαντικά με επιλεγμένο πρόσθετο νέο προσωπικό που θα ξεπεράσει τα 600 άτομα και με προσόντα που θα καλύπτουν τις απαιτήσεις των νέων θέσεων εργασίας που θα οριστούν.

Η πρώτη ομάδα προσλήψεων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024, ενώ σταδιακά θα προχωρήσουν και οι υπόλοιπες ως το μέσο του 2025, με βάση επίσης και τις απαιτήσεις στελέχωσης που θα προσδιοριστούν από το Business Plan του νέου φορέα.

Η υποστήριξη του μάνατζμεντ της νέας εταιρείας θα ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία εγνωσμένης εμπειρίας, προκειμένου αυτή να οργανωθεί εξαρχής με βάση τα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα. Ο Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης του Νέου ΟΣΕ θα επιλεγεί μέσω διεθνούς διαγωνισμού και θα εισφέρει τεχνογνωσία και εξειδικευμένα ανώτατα στελέχη.

Θα αναλάβει σε καθημερινή βάση, το σύνολο των επιχειρησιακών εργασιών της Εταιρείας, καθώς και την ειδικότερη ευθύνη λειτουργίας κρίσιμων Επιχειρησιακών Τομέων για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών ετών, εφαρμόζοντας αναλογικά διεθνείς εμπειρίες που υιοθετήθηκαν στο παρελθόν από αντίστοιχους σιδηροδρομικούς οργανισμούς.

Χρονοδιάγραμμα

Η αναδιοργάνωση  του ΟΣΕ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και θα υλοποιηθεί πλήρως μέχρι το τέλος του 2025, με ενδιάμεσα ορόσημα:

Α. την υποβολή του σχεδίου εφαρμογής του μετασχηματισμού που θα περιέχει επίσης σχέδια της προτεινόμενης νομοθεσίας και της διακήρυξης για τον διεθνή διαγωνισμό πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου Διοίκησης (ΤΣΔ) της «Νέος ΟΣΕ» κατά το Q2 του 2024,

Β. την ψήφιση νομοθεσίας για νέο ΟΣΕ και δημοσίευση τευχών διεθνούς διαγωνισμού για τον ΤΣΔ μέχρι το τέλος του 2024 και

Γ. την έγκριση πολυετούς επενδυτικού προγράμματος και υπογραφή νέας σύμβασης απόδοσης μεταξύ ΟΣΕ και Ελληνικού κράτους μέχρι τον Ιούνιο του 2025.

Tags: Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.ΟΣΕ

ΣχετικάΑρθρα

Σοβαρό τροχαίο με δύο λεωφορεία του ΟΑΣΑ στη Βούλα – Τουλάχιστον 11 τραυματίες (upd)
ΕΛΛΑΔΑ

Σαφάρι της Τροχαίας στη Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες παραβάσεις σε μόλις επτά ημέρες

26/10/2025
Κ. Κυρανάκης: «Σε τελικό στάδιο η ψηφιακή πλατφόρμα για τον αριθμό προτεραιότητας για το Κτηματολόγιο»
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Κυρανάκης: «Δεν πληρώσαμε τίποτα, σώσαμε ζωές με ένα SMS»

25/10/2025
Το Skoda Superb καταρρίπτει παγκόσμιο ρεκόρ διανύοντας 2831 χλμ. με ένα γέμισμα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Skoda Superb καταρρίπτει παγκόσμιο ρεκόρ διανύοντας 2831 χλμ. με ένα γέμισμα

24/10/2025
Peugeot E-3008: Το ηλεκτρικό SUV που επιταχύνει 0-100 σε 6 δευτερόλεπτα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Peugeot E-3008: Το ηλεκτρικό SUV που επιταχύνει 0-100 σε 6 δευτερόλεπτα

24/10/2025
Επενδυτική «απογείωση» για την Πολιτική Αεροπορία: Σχέδιο εκσυγχρονισμού με ορίζοντα το 2026
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

«Η Ελλάδα ζει μια κοσμογονία έργων»: Το μήνυμα Ταχιάου για τα μεγάλα έργα υποδομής

24/10/2025
Υπερταμείο: Οι επιδόσεις ρεκόρ για το 2023 και το χτίσιμο του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

«Ελ. Βενιζέλος»: Διψήφια άνοδος σε διεθνείς αφίξεις και ρεκόρ πτήσεων – ΗΠΑ και Ισραήλ πρωταγωνιστές

23/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναστήσει 900.000 «κλειστά» σπίτια με ισχυρά φορολογικά κίνητρα

26/10/2025
526.154 Κενές κατοικίες στην Αττική – Ποια η εικόνα σε 51 Δήμους της Αττικής και 12 Δήμους της Περιφέρειας

Ακίνητα: Νέο πρόγραμμα για την ανακαίνιση κλειστών κατοικιών – Σύνδεση επιδότησης με τριετή μίσθωση

25/10/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Μεταβιβάσεις ακινήτων και χρημάτων από γονείς σε παιδιά: Ο φορολογικός οδηγός

25/10/2025

Ναυτιλία

Νέα προσθήκη στη DryDel: Παρέλαβε το νεότευκτο M/V Capri Island
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DryDel Shipping: Επαναπροσέγγιση με την Κίνα, ανανέωση δεσμών με την Ιαπωνία

Η DryDel Shipping ενισχύει την παρουσία της στα ναυτιλιακά φόρουμ - Η στρατηγική που «χτίζει» για πράσινα πλοία και έξυπνη...

από Newsroom
26/10/2025
Επανεξέταση των ακτοπλοϊκών τιμολογίων και διερεύνηση του ανταγωνισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ελληνική ακτοπλοΐα σε σταυροδρόμι: Περιβαλλοντικές υποχρεώσεις και υψηλό κόστος πιέζουν τα δρομολόγια

Με αυξημένο λειτουργικό κόστος, ενεργειακές πιέσεις και εποχικότητα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, ενώ η κυβέρνηση προωθεί μέτρα για...

από Newsroom
25/10/2025
ΑΑΔΕ/«Χαράτσι» σε βάρκες και σκάφη αναψυχής: Πότε πρέπει να πληρωθεί ο φόρος
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΑΔΕ – Φορολογία πλοίων: Παράταση και οδηγίες ψηφιακής υποβολής

Το Υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσαν παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας...

από Newsroom
24/10/2025
Diana Shipping: Υποχώρηση κερδών το 2024 – Αρνητικό Q4 με $1,3 εκατ. ζημιές
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Diana Shipping: Αυξημένα έσοδα από νέες ναυλώσεις

Η Diana Shipping ενισχύει τη ναυλομεσιτική της δραστηριότητα, εξασφαλίζοντας δύο νέες συμφωνίες με υψηλότερα ημερήσια έσοδα για τα πλοία Semirio...

από Newsroom
24/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Νέα ανακάλυψη στο ελαιόλαδο υπόσχεται προστασία για καρδιά και εγκέφαλο
  • 5 κινήσεις-ασπίδα για επιχειρήσεις απέναντι στο ransomware: 6 στις 10 επιθέσεις ξεκινούν από ένα απλό email
  • Συμφωνίες Τραμπ για κρίσιμα ορυκτά: Η Ασία απαντά στον κινεζικό έλεγχο

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.