No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Πώς θα πάψουν να «βράζουν» τα μέσα μαζικής μεταφοράς;

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
24/09/2024
in ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Πώς θα πάψουν να «βράζουν» τα μέσα μαζικής μεταφοράς;

Σε αναζήτηση 39,6 εκατ. ευρώ για κλιματισμό στο μετρό – Ως τα τέλη του 2025 «φουλ» ο κλιματισμός για τα λεωφορεία

Σταϊκούρας: Υπογράφεται η σύμβαση για 300 νέα λεωφορεία με leasing

Για ένα ακόμη καλοκαίρι οι υψηλές θερμοκρασίες δοκίμασαν τις αντοχές των επιβατών στις αστικές συγκοινωνίες. Όσο οι ακραίοι καύσωνες γίνονται συχνότεροι, οι συνθήκες στην Αθήνα δυσκολεύουν, ειδικά για τις αστικές συγκοινωνίες που πέρασαν πάνω από μία δεκαετία απαξίωσης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Παράλληλα, η αναθέρμανση των τουριστικών ρευμάτων, καθώς η Αθήνα «ανεβαίνει» στον χάρτη του city-break, αυξάνει την επιβατική κίνηση σε ώρες και μέρες που βρίσκονταν πριν εκτός των ραντάρ. 

Κι ενώ για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, το «κλειδί» είναι η ανανέωση του στόλου, που αναμένεται να φτάσει στο 75% ως τα τέλη του 2025, για το μετρό τα πράγματα είναι πιο σύνθετα. Η εξασφάλιση πόρων 39,6 εκατ. ευρώ για την τοποθέτηση κλιματισμού στους 24 συρμούς, που δεν διαθέτουν εκ κατασκευής, μίας και όταν έγινε η προμήθεια οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ίδιες με σήμερα, είναι η λύση για το μετρό, όπου η απόκτηση νέων συρμών δεν φαίνεται ακόμη στον ορίζοντα. 

 

Λύση η ανανέωση του στόλου

Ως προς τις οδικές συγκοινωνίες, όπου ο ενεργός στόλος, μέσης ηλικίας άνω των 19 ετών σήμερα, διαθέτει κλιματισμό, το στοίχημα είναι η συντήρηση και η έγκαιρη επιδιόρθωση των βλαβών που προκύπτουν ακόμα και εν κινήσει. Έτσι, με την καθιέρωση του νέου οργανογράμματος το 2022, συστάθηκαν εντός των αμαξοστασίων Συνεργεία Ψυκτικών, με υπεύθυνους και στελεχιακή διάρθρωση, ώστε να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα του ελλιπούς κλιματισμού.

Όμως η οριστική λύση στα προβλήματα εν γένει του απαρχαιωμένου στόλου, δεν είναι άλλη από την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων με νέα, σύγχρονα. Η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει, με τη δρομολόγηση από τα τέλη της άνοιξης των πρώτων 140 ηλεκτρικών οχημάτων της ΟΣΥ και συνεχίζεται. Η ενεργοποίηση των νέων συμβάσεων leasing και παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, μαζί με τη σταδιακή παραλαβή των 300 οχημάτων φυσικού αερίου, θα επιφέρουν ανανέωση του στόλου σε ποσοστό 75% ως τα τέλη του 2025.

Σύμφωνα, δε, με απάντηση του ΟΑΣΑ στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, «αναμένεται ότι μέχρι τέλους του 2025, με τη ριζική ανανέωση του στόλου, ο κλιματισμός σε όλα τα οχήματα θα λειτουργεί σε άριστο επίπεδο». Καθώς επισημαίνεται, σήμερα, λόγω της παλαιότητας του στόλου, η αποδοτικότητα των υφιστάμενων συστημάτων πιθανόν να μην φτάνει στα απολύτως επιθυμητά επίπεδα. 

 

Αργεί ακόμα να «δροσίσει» το μετρό

Καταγράφοντας μία αύξηση της επιβατικής κίνησης της τάξεως του 10% στο οκτάμηνο του 2024, που προστίθεται στην αύξηση 16,5% η οποία σημειώθηκε το 2023, τα μέσα σταθερής τροχιάς βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή. Το καλοκαίρι που μας πέρασε ήταν ιδιαίτερα θερμό, αφού από τους 80 συνολικά συρμούς των τριών γραμμών μετρό, 24 ενεργοί συρμοί της πρώτης γενιάς δεν διαθέτουν σύστημα κλιματισμού. 

Συνολικά οι παλαιοί συρμοί που κυκλοφόρησαν το 2000 είναι 28, μόνο που οι 4 εξ αυτών παραμένουν σε ακινησία, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και ανθρώπινου δυναμικού για την ανάταξή τους. Από τους ενεργούς, μάλιστα, οι 4 έχουν μετακινηθεί στη γραμμή του ηλεκτρικού, με αποτέλεσμα σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών να αποσύρονται. 

Σύμφωνα με τον κανονισμό για τα μέσα δημόσιας μεταφοράς, «πρέπει να υπάρχει μέριμνα για την τήρηση ικανοποιητικής θερμοκρασίας εντός οχημάτων και συρμών που διαθέτουν κλιματισμό, ώστε για τη μεν θερινή περίοδο η ψύξη να ενεργοποιείται όταν η εσωτερική θερμοκρασία φτάσει στους 28 βαθμούς, για τη δε χειμερινή η θέρμανση να ενεργοποιείται όταν πέσει κάτω από τους 15 βαθμούς Κελσίου».

Με την τεχνική λύση για την εγκατάσταση κλιματισμού να έχει πια βρεθεί, εκκρεμεί η εξασφάλιση της απαραίτητης χρηματοδότησης. Ο προϋπολογισμός της πρότασης ανέρχεται στο ποσό των 265.000-275.000 ευρώ ανά όχημα, με το συνολικό κόστος να εκτιμάται σε 39,6 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μαζί με τη ΣΤΑ.ΣΥ. αναζητούν την απαραίτητη χρηματοδότηση. Όμως, ακόμα και αν οι πόροι βρεθούν αύριο, οι απαραίτητες εργασίες θα χρειαστούν 12-18 μήνες. 

Για την αναβάθμιση των σταθμών, έχει υπολογιστεί, επίσης, πως θα χρειαστούν περί τα 20 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση ανελκυστήρων και κλιμάκων και άλλες παρεμβάσεις. Εντωμεταξύ, ο πρώτος αναβαθμισμένος συρμός της Γραμμής 1, από τους συνολικά 14, ηλικίας 40 ετών, που θα ανακαινιστούν βάσει της σύμβασης με την ισπανική Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), εκτιμάται πως θα παραλειφθεί τον Δεκέμβριο του 2025. Πρόκειται για την πρώτη ανανέωση του στόλου μετά το 2002. 

Όσον αφορά στην εργολαβία της ανάκτησης ρεύματος από την πέδηση των συρμών του ηλεκτρικού, αυτή μπήκε σε φάση υλοποίησης από τη Siemens Mobility, και μέσα στην επόμενη χρονιά θα μπει στον σχεδιασμό από τη ΣΤΑ.ΣΥ. η επέκταση του πρωτοπόρου αυτού συστήματος στις Γραμμές 2 και 3. 

Πάντως για να αλλάξουν τα δεδομένα, ιδιαίτερα στη Γραμμή 3 που δέχεται και τη μεγαλύτερη πίεση σε όρους επιβατικής κίνησης και αιχμής, θα χρειαστεί ενίσχυση του στόλου, η οποία όμως καθυστερεί. Έτσι, για να λειτουργήσουν καλύτερα οι γραμμές 2 και 3,  μετατοπίστηκαν οι ώρες επιβατικής αιχμής, ενώ εξετάζεται να διευρυνθεί το διάστημα μειωμένων χρονοαποστάσεων το απόγευμα του Σαββάτου, που επίσης καταγράφεται αυξημένη κίνηση. 

Tags: LEASINGΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΜΜΜΟΑΣΑΟΣΥ

ΣχετικάΑρθρα

Prodea: Προσωρινό καθαρό μέρισμα 0,47 ευρώ ανά μετοχή
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Prodea: Αμετάβλητος ο επενδυτικός σχεδιασμός παρά τη ματαίωση της συμφωνίας με την Άκτωρ

10/09/2025
ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Εν αναμονή των ετήσιων μεγεθών του 2024
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Ισχυρή άνοδος 18,1% στην οργανική κερδοφορία – Στα 134,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο

10/09/2025
Διακοπές με το πρόγραμμα ΟΠΕΚΑ: Ποιοι προλαβαίνουν, μέχρι πότε οι αιτήσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΠΕΚΑ: Καταβάλλονται κοινωνικά επιδόματα έως 600 ευρώ

10/09/2025
Γερμανία: Η αισιοδοξία επιστρέφει στις αγορές εν μέσω πολιτικών εξελίξεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωαγορές: Μεικτά πρόσημα με φόντο τα στοιχεία πληθωρισμού των ΗΠΑ

10/09/2025
Πιερρακάκης: Στη Βόρεια Ελλάδα 5 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ – Νέα έργα και διεθνής αναγνώριση
Κυβέρνηση

ΥπΟικ: Πακέτο φορολογικών και αναπτυξιακών μέτρων για τα ακριτικά νησιά

10/09/2025
Μητσοτάκης: Η Chevron ενισχύει τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Μητσοτάκης: Η Chevron ενισχύει τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας

10/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

ΑΚTOR: Υπερκαλύφθηκε η ΑΜΚ – Το σχέδιο για επενδύσεις 2 δισ. σε δράση

Aktor- Prodea: Ναυάγησε συμφωνία ακινήτων 600 εκατ. ευρώ -Τι ζύγισε ο Αλ. Εξάρχου

10/09/2025
Crowdfunding: Νέα εποχή στο real estate – Μικροί και μεγάλοι επενδυτές μπαίνουν σε μια αγορά δισεκατομμυρίων

Crowdfunding: Νέα εποχή στο real estate – Μικροί και μεγάλοι επενδυτές μπαίνουν σε μια αγορά δισεκατομμυρίων

09/09/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Τιμές στα ακίνητα: Η Αθήνα στην κορυφή της «κούρσας»

08/09/2025

Ναυτιλία

«Ανοιχτοί λογαριασμοί» με την Εφορία: Ποιες υποχρεώσεις πρέπει να κλείσετε μέχρι το τέλος του έτους
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο «μικροσκόπιο» της ΑΑΔΕ οι συναλλαγές με φορολογικούς παραδείσους

Υπό αυστηρό έλεγχο τίθενται οι ελληνικές επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με εταιρείες εγκατεστημένες σε 42 χώρες οι οποίες εφαρμόζουν εξαιρετικά χαμηλούς...

από Newsroom
09/09/2025
Ρεκόρ κερδών για τη Dynagas LNG: Συμβόλαια 1 δισ. δολαρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απογείωση για Dynagas LNG: Διπλάσια κέρδη, σταθερές ναυλώσεις και επενδυτική ασφάλεια

Η Dynagas LNG ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 27,3 εκατ. δολαρίων στο α΄ εξάμηνο 2025, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων 0,9 δισ.  ...

από Newsroom
09/09/2025
Eξάμηνη παράταση για τη Διώρυγα Gas από τη ΡΑΑΕΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία: Αμερικανικά τέλη πλήττουν τις νέες παραγγελίες πλοίων

Η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρή κάμψη, με τις νέες παραγγελίες πλοίων να καταγράφουν πτώση 65% τον Αύγουστο του 2025....

από Newsroom
08/09/2025
Μύκονος: Γνωστός καλλιτέχνης και συνέταιροί του στα δίχτυα της ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μύκονος: Ανησυχία για το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας – Κίνδυνος μείωσης αφίξεων

Μύκονος: Η επιβολή αυξημένου τέλους επιβατών κρουαζιέρας ύψους 20 ευρώ ανά άτομο στη Μύκονο και τη Σαντορίνη προκαλεί έντονο προβληματισμό...

από Newsroom
08/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Μια ΝΔ δύο ταχυτήτων, το τραγικό σύνθημα για την Β. Όλγας του Δούκα, η ημερομηνία λήξης του Φάμελλου και η Metlen θα μιμηθεί την Titan;
  • Ο καιρός μέχρι τη Δευτέρα: Πού θα εκδηλωθούν βροχές και καταιγίδες
  • Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.