Υπεγράφησαν συμβάσεις ύψους 450 εκατ. ευρώ με στόχο την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του άξονα Αθήνας–Θεσσαλονίκης
Με προϋπολογισμό 450,12 εκατ. ευρώ και ορίζοντα υλοποίησης 15 μηνών, υπεγράφησαν οι συμβάσεις για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, το οποίο υπέστη σοβαρές ζημιές από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.
Παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, υπογράφηκαν οι συμβάσεις που ανοίγουν τον δρόμο για την πλήρη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και των γραμμών Λάρισα–Βόλος και Παλαιοφάρσαλος–Καλαμπάκα.
Τι προβλέπουν τα έργα
Η δέσμη παρεμβάσεων περιλαμβάνει:
-
Αποκατάσταση της διπλής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης (Δομοκός – Κραννώνας) με σταθεροποίηση πρανών και έργα ανθεκτικότητας.
-
Αποκατάσταση της μονής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας, με έμφαση σε αντιπλημμυρικά έργα.
-
Επαναφορά της γραμμής Λάρισας – Βόλου, με αναβάθμιση γεφυρών και υποδομών σε ευάλωτα σημεία.
-
Αποκατάσταση συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Κραννώνας, για ασφαλέστερη και ταχύτερη κυκλοφορία.
Το συνολικό πακέτο αποκατάστασης υποδομών σιδηροδρόμων και οδικών δικτύων ανέρχεται σε 1,35 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 600 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα 735 εκατ. ευρώ καλύπτονται από εθνικούς πόρους.
Όπως τόνισε ο Χρήστος Δήμας, στόχος είναι η αποκατάσταση της πλήρους κυκλοφορίας με αυξημένη ασφάλεια και η αναβάθμιση του κεντρικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Στις εταιρείες η υλοποίηση
Την αποκατάσταση αναλαμβάνουν κορυφαίες εταιρείες:
-
ΜΕΤΚΑ για τη γραμμή Αθήνα–Θεσσαλονίκη
-
ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ για τις γραμμές Παλαιοφάρσαλος–Καλαμπάκα και Λάρισα–Βόλος
-
ALSTOM για τα έργα ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης.
Όλοι οι ανάδοχοι δεσμεύτηκαν για άρτια και ταχεία εκτέλεση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα και στην κλιματική ανθεκτικότητα των νέων έργων.
Ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο
Οι παρεμβάσεις αυτές όχι μόνο θα αποκαταστήσουν τα δίκτυα που καταστράφηκαν, αλλά θα προετοιμάσουν τις υποδομές για μια νέα εποχή σύγχρονων, τηλεδιοικούμενων και ασφαλέστερων μεταφορών στην Ελλάδα, αναβαθμίζοντας καθοριστικά τον ρόλο του σιδηροδρόμου στην οικονομική ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης για ΟΣΕ: Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες