Παραδίδονται τα τελευταία 10 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος έως 30 Νοεμβρίου. Από τον Αύγουστο κυκλοφορεί το τμήμα 65 χλμ.
Τα τελευταία χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος αναμένεται να παραδοθούν μέχρι 30 Νοεμβρίου, εφόσον τηρηθούν οι σημερινές ρυθμοί στο εργοτάξιο. Από την άλλη πλευρά, ήδη από την 1η Αυγούστου 2025, το τμήμα 65 χιλιομέτρων από τον Πύργο έως τον Αλισσό άνοιξε στην κυκλοφορία, σηματοδοτώντας την πρώτη μεγάλη δόση του έργου.
Από αυτοψία που πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Μιντιλόγλι-Αλισσός, ο Υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Δήμας, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού, διαπίστωσε ότι πάνω από 410 εργαζόμενοι εργάζονται καθημερινά για να παραδοθεί το έργο εντός χρονοδιαγράμματος.
Οι κοινωνίες της Δυτικής Ελλάδας παρακολουθούν με προσμονή το εγχείρημα αυτό. Μέσα στους δύο πρώτους μήνες από την κυκλοφορία του τμήματος Αλισσός-Πύργος, ο μέσος ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος άγγιξε τα 5.250 οχήματα στην περιοχή του Πύργου και 10.200 στην περιοχή της Κάτω Αχαΐας. Αυτά τα στοιχεία καταδεικνύουν τη σημαντικότητα του άξονα για τις μετακινήσεις των πολιτών.
Ποια είναι η εικόνα και ποιοι στόχοι απομένουν
Το έργο συνολικού μήκους περίπου 75 χλμ. υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό, σε συνεργασία με τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το τμήμα Μιντιλόγλι-Αλισσός, μήκους 10 χλμ., κατασκευάζεται σε υφιστάμενο εν λειτουργία δρόμο, γεγονός που καθυστερεί την πρόοδο και καθιστά τη δουλειά πιο πολύπλοκη.
Ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος επεσήμανε ότι για το υπόλοιπο κομμάτι του άξονα προς Τσακώνα, τα βασικά εμπόδια παραμένουν η χρηματοδότηση και η χάραξη σε ευαίσθητες περιοχές όπως αυτή του Καϊάφα. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι οι εργασίες στο αρδευτικό και το υδρευτικό δίκτυο θα ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος.
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Παπανικόλα (Ολυμπία Οδός), μέσα στο πρώτο μήνα λειτουργίας του νέου τμήματος δεν σημειώθηκε κανένα σοβαρό δυστύχημα. Ορισμένα περιστατικά ήταν κυρίως οχήματα που ακινητοποιήθηκαν, χωρίς τραυματισμούς.
Τη λειτουργία υποστηρίζουν 60 εργαζόμενοι σε περίπολα, ομάδες επέμβασης και Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας, που λειτουργούν δύο τεχνικές βάσεις, στο Ρίο και στον Πύργο, όλο το 24ωρο.
Τα οφέλη για την ασφάλεια, τον χρόνο και τον αναπτυξιακό χάρτη
Η νέα οδική σύνδεση μειώνει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού: η διαδρομή Πάτρα-Πύργος πλέον γίνεται σε περίπου 45 λεπτά, ενώ η Αθήνα μπορεί να φτάσει στον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά μέσω Ολυμπίας Οδού. Μεταφορικά, η βελτίωση αυτή ενισχύει την τουριστική και εμπορική κίνηση, συνδέοντας καλύτερα παραλίες, λιμάνια, αγροτικές περιοχές και τις βασικές ορεινές ζώνες της Ηλείας και Δυτικής Ελλάδας.
Στον τομέα της ασφάλειας, τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά: από το 2007 έως το 2021 οι θάνατοι στους αυτοκινητόδρομους μειώθηκαν κατά 83 %, και μόνο 7 % των ατυχημάτων συμβαίνουν πλέον στο δίκτυο παραχωρήσεων, φαινόμενο που καταδεικνύει την αποτελεσματικότητα των σύγχρονων υποδομών.
Καθώς ολοκληρώνεται αυτό το έργο, η Ολυμπία Οδός θα καταστεί ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα, με μήκος συνολικά 277 χλμ., από την Ελευσίνα έως και τον Πύργο.