Νέο τελεφερίκ, βελτιώσεις στα λιμάνια και καλύτερη διαχείριση της αποβίβασης αποφασίστηκαν σε σύσκεψη Εφοπλιστών και τοπικών φορέων
Η κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και η εμπειρία των επιβατών στη Σαντορίνη βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, η έπαρχος, ο δήμαρχος, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, το Λιμεναρχείο και επαγγελματικοί φορείς του νησιού.
Τα πέντε βασικά σημεία της συμφωνίας
Στη σύσκεψη τέθηκαν οι εξής προτεραιότητες:
-
Εξυπηρέτηση επιβατών σε περιόδους απαγόρευσης αποβίβασης:
Εξετάστηκε η ανάγκη ομαλής μεταφοράς των επιβατών μετά τη σεισμική δραστηριότητα που έχει περιορίσει τη χρήση του παλιού λιμανιού (Γυαλού). -
Διαχείριση αποβιβαζομένων με σύστημα berth allocation:
Διατηρείται το πλαφόν στον αριθμό των αποβιβαζόμενων επιβατών για καλύτερη ροή και αποσυμφόρηση. -
Κατασκευή νέου τελεφερίκ υψηλής δυναμικότητας:
Το νέο σύγχρονο τελεφερίκ θα μειώσει δραστικά τον χρόνο αναμονής, θα αποσυμφορήσει τον λιμένα Αθηνιού και θα ενισχύσει τα έσοδα του διαχειριστικού φορέα. -
Επισκευή και αναβάθμιση ναυδέτων:
Η αναβάθμιση τεσσάρων ναυδέτων θα επιτρέψει στα κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους να προσδένουν ασφαλέστερα και να μειώσουν τη χρήση μηχανών τους, περιορίζοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση. -
Ενίσχυση της συνεργασίας με τους τοπικούς φορείς:
Η ΕΕΚΦΝ υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο της συνεργασίας με τις τοπικές αρχές και κοινωνίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και της τοπικής οικονομίας.
Κοινό μέτωπο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Όπως επισημάνθηκε, η συνάντηση διεξήχθη σε άριστο κλίμα και αναδείχθηκε η ανάγκη προώθησης όλων των απαραίτητων έργων και δράσεων για την αναβάθμιση της εμπειρίας κρουαζιέρας στη Σαντορίνη. Με τη συνεργασία παρόχων και χρηστών, και με την ουσιαστική συμβολή των λεμβούχων, διαμορφώνεται μια νέα δυναμική που ενισχύει τόσο το τουριστικό προϊόν του νησιού όσο και την τοπική κοινωνία.
Διαβάστε επίσης: Κρουαζιέρα στην Ελλάδα: Η CLIA προειδοποιεί – Όχι τέλη χωρίς έργα