Κέρδη ύψους περίπου 80 εκατ. δολαρίων καταγράφει η Costamare, στο Γ’ τρίμηνο του 2024. Η εταιρεία συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου, εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, διαθέτει επίσης σταθερά ρευστότητα άνω του 1 δισ. δολαρίων.
Παράλληλα η εταιρεία έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις, πέραν του παραδοσιακού στόλου από containerships, στην πλοιοκτησία αλλά και διαχείριση bulk carriers, καθώς και στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση μέσω leasing.
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, οικονομικός διευθυντής της Costamare Inc., σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά κέρδη ύψους περίπου 80 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ στο τέλος του τριμήνου η ρευστότητα ήταν πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια».
Στον τομέα των containerships, με αδρανή πλοία σε ποσοστό μικρότερο του 1%, ο στόλος εξακολουθεί να μπορεί να θεωρηθεί ως «πλήρως απασχολούμενος», συμπλήρωσε ο κ. Ζήκος και τόνισε: «Η αγορά χωρίζεται μεταξύ των μεγαλύτερων μεγεθών που παραμένουν σε περιορισμένη προσφορά και των μικρότερων πλοίων όπου η διαθεσιμότητα χωρητικότητας είναι μεγαλύτερη. Καθώς η δεξαμενή μεγαλύτερης χωρητικότητας αδυνατεί να καλύψει τη ζήτηση, οι τιμές ναύλωσης συνεχίζουν να εξελίσσονται σε σταθερά επίπεδα. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου ναυλώσαμε εφτά containerships σε υγιή επίπεδα. Οι νέες συμφωνίες ναύλωσης αναμένεται να δημιουργήσουν πρόσθετα συμβατικά έσοδα άνω των 165 εκατ. δολαρίων. Η απασχόληση του στόλου των containerships ανέρχεται σε 100% και 94% για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα».
Τα συνολικά συμβολαιοποιημένα έσοδα ανέρχονται σε 2,3 δισ. δολάρια με εναπομένουσα διάρκεια χρονοναύλωσης 3,3 έτη.
«Όσον αφορά το ξηρό χύδην φορτίο, προχωράμε με τη στρατηγική μας για την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του – κατά τη διάρκεια του τριμήνου συμφωνήσαμε να αποκτήσουμε δύο πλοία Ultramax κατασκευής 2014 και 2015 και ένα πλοίο Capesize κατασκευής 2011, ενώ παράλληλα προχωράμε με τη διάθεση μικρότερης χωρητικότητας», σημειώνει ο κ. Ζήκος.
Όσον αφορά την πλατφόρμα διαχείρισης bulk varriers, η CBI διαχειρίζεται έναν στόλο 56 πλοίων, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης σε συσχέτιση με τον δείκτη της αγοράς. «Έχουμε μακροχρόνια δέσμευση στον τομέα και θεωρούμε την πλοιοκτησία πλοίων και την εμπορική πλατφόρμα ως εξαιρετικά συμπληρωματικές δραστηριότητες.
Τέλος, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με δεσμευμένη χρηματοδότηση για 32 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία, αντανακλώντας συνολικές δεσμεύσεις χρηματοδότησης που υπερβαίνουν τα 410 εκατ. δολάρια, με βάση ένα υγιές pipeline».