Τετραετείς συμβάσεις, αυξημένη χρηματοδότηση 668 εκατ. € και νεότευκτα πλοία: Το νέο πλαίσιο Κικίλια για τις άγονες γραμμές
Η κυβέρνηση αλλάζει ριζικά το πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συνδέσεων για τα ελληνικά νησιά. Οι νέες συμβάσεις για τις άγονες γραμμές παύουν να είναι ετήσιες και αποκτούν τετραετή διάρκεια, από 1η Νοεμβρίου 2025 έως 31 Οκτωβρίου 2029. Η αλλαγή αυτή προσφέρει στους κατοίκους των νησιών αξιόπιστο προγραμματισμό μετακινήσεων και δίνει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες τη δυνατότητα να σχεδιάσουν επενδύσεις με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Αυξημένη χρηματοδότηση 668 εκατ. € για την τετραετία
Η κρατική χρηματοδότηση για τις άγονες γραμμές αυξάνεται από 148 εκατ. ευρώ σε 167 εκατ. ευρώ ετησίως, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό στα 668 εκατ. ευρώ για όλη την τετραετία. Η ενίσχυση αυτή καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες του ακτοπλοϊκού δικτύου και συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών προς τους νησιώτες και τους επισκέπτες.
Νεότευκτα πλοία για πράσινη και ποιοτική ακτοπλοΐα
Η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προβλέπει τη συμμετοχή νεότευκτων πλοίων που θα ναυπηγηθούν στη διάρκεια της τετραετίας. Ο εκσυγχρονισμός του στόλου θα βελτιώσει την ενεργειακή απόδοση, θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα ενισχύσει την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών, συμβάλλοντας σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι το νέο πλαίσιο συνδυάζει σταθερότητα, επενδυτική προοπτική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα. «Με τετραετή ορίζοντα, με αυξημένη χρηματοδότηση και με τη δυνατότητα εισαγωγής νεότευκτων πλοίων, διασφαλίζουμε ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες θα είναι αξιόπιστες και σύγχρονες. Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, δίνουμε στις ακτοπλοϊκές εταιρείες το πλαίσιο για να επενδύσουν και ανοίγουμε τον δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον στην ελληνική ακτοπλοΐα», υπογράμμισε.
Διαβάστε επίσης: Διπλάσια κονδύλια για άγονες γραμμές: Μεταφορικό Ισοδύναμο 2.0 και «πράσινα» έργα