Πλοία στις φλόγες: Η ναυτιλία καταγράφει ιστορικά υψηλά περιστατικών πυρκαγιάς, κυρίως σε πλοία μεταφοράς οχημάτων (Ro-Ro) και εμπορευματοκιβωτίων. Κύριες αιτίες είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, μη δηλωμένα επικίνδυνα φορτία και ελλιπής εκπαίδευση πληρωμάτων.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Παύλος Ξηραδάκης, τονίζει ότι τα ασφάλιστρα κινδύνου πρέπει να αναπροσαρμοστούν ώστε να αποτραπούν ψευδείς δηλώσεις φορτίων. Παράλληλα, καλεί τα ελληνικά λιμάνια να διαθέτουν ρυμουλκά με πιστοποιημένες δυνατότητες πυρόσβεσης.
Σύμφωνα με την Allianz Commercial, το 2024 σημειώθηκαν 250 περιστατικά πυρκαγιάς, αυξημένα κατά 20% σε σχέση με το 2023. Από αυτά, τα 75 αφορούσαν πλοία μεταφοράς οχημάτων. Το 2025, ήδη τρία μεγάλα Ro-Ro έχουν τυλιχθεί στις φλόγες.
Ο ειδικός Johan Luijks υπογραμμίζει ότι, πέρα από τις νέες τεχνολογίες, η πιο αξιόπιστη άμυνα παραμένουν τα εξοπλισμένα ρυμουλκά και η καλή εκπαίδευση των πληρωμάτων.
Νέες οδηγίες του Vehicle Carrier Safety Forum (VCSF) τονίζουν την ανάγκη για άμεση ενεργοποίηση των σταθερών συστημάτων πυρόσβεσης (FFS) μέσα σε 10–15 λεπτά, συχνές ασκήσεις και συνεργασία με τις λιμενικές αρχές.
O στόχος είναι η ταχύτερη αντίδραση και αποτελεσματικότερη προστασία ανθρώπων, φορτίων και θαλάσσιου περιβάλλοντος.