TMS: Μεγάλη ναυπηγική συμφωνία στην Κίνα – Ο Γιώργος Οικονόμου επιστρέφει δυναμικά με 10 νέα πλοία LNG
Ο Γιώργος Οικονόμου, ένας από τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές, προχώρησε σε μια ακόμη μεγάλη ναυπηγική συμφωνία, ενισχύοντας τη δραστηριότητά του στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (boxships). Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές του capital.gr, η TMS Group υπέγραψε νέα συμφωνία για την παραγγελία 10 νεότευκτων πλοίων neo-panamax διπλού καυσίμου (LNG dual-fuel) από το ναυπηγείο Zhoushan Changhong International Shipyard στην Κίνα.
Η νέα αυτή επένδυση, ύψους 1,4 δισ. δολαρίων, αποτελεί τη δεύτερη παραγγελία του Οικονόμου στον κλάδο των κοντέινερ, μετά την επιστροφή του στην αγορά τον Νοέμβριο του 2024.
Νεότευκτα πλοία LNG και το επενδυτικό πλάνο της TMS
Η TMS Group θα ναυπηγήσει πλοία χωρητικότητας 11.400 TEU το καθένα, με το κόστος ανά μονάδα να εκτιμάται στα 140 εκατ. δολάρια. Η συμφωνία προβλέπει την παράδοση των πλοίων έως το 2028, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό αν περιλαμβάνει και συμβόλαια χρονοναύλωσης.
Το ενδιαφέρον για τα LNG dual-fuel πλοία είναι έντονο το τελευταίο διάστημα, καθώς προσφέρουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική αποδοτικότητα και συμμορφώνονται με τις νέες κανονιστικές απαιτήσεις μείωσης εκπομπών ρύπων. Δεν είναι τυχαίο ότι τα πλοία κοντέινερ LNG κυριαρχούν στις παραγγελίες νεότευκτων το 2024.
Η θέση του Οικονόμου στη διεθνή ναυτιλία
Ο Γιώργος Οικονόμου συγκαταλέγεται στους πιο επιδραστικούς εφοπλιστές παγκοσμίως. Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, καταλαμβάνει την 33η θέση στη λίστα με τους 100 κορυφαίους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Διαθέτει 137 πλοία συνολικής αξίας 9,87 δισ. δολαρίων, ενώ παράλληλα ναυπηγεί 41 νέα πλοία σε Κίνα και Νότια Κορέα, συμπεριλαμβανομένων LNG carriers, δεξαμενόπλοιων και bulk carriers. Οι ναυτιλιακές εταιρείες του ομίλου TMS περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις TMS Cardiff Gas, TMS Tankers, TMS Dry και Cardiff Marine, ενώ πρόσφατα ίδρυσε και τη νέα ναυτιλιακή εταιρεία ΑΝ Tankers.
Η τελευταία του επένδυση στον κλάδο των boxships καταγράφηκε το 2020, όταν πούλησε το Miramarin, ένα πλοίο 6.600 TEU κατασκευής 2010. Η νέα του στρατηγική φαίνεται να επικεντρώνεται στα μεγάλα πλοία LNG, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα και αποδοτικότητα.
Διαβάστε επίσης: Η TMS Group επεκτείνει τον στόλο της με δύο νέα «πράσινα» δεξαμενόπλοια