Δωρεάν 100.000 ψηφιακές υπογραφές μέσω gov.gr – Ποιοι δικαιούνται και πώς θα τις αποκτήσουν
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης διαθέτει 100.000 εγκεκριμένα πιστοποιητικά ψηφιακών υπογραφών μέσω της πλατφόρμας gov.gr, ενισχύοντας τη χρήση ηλεκτρονικών εγγράφων και διευκολύνοντας την επικοινωνία πολιτών και επαγγελματιών με τις δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες.
Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Παροχή Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης» και αποσκοπεί στη μείωση της γραφειοκρατίας, περιορίζοντας την ανάγκη φυσικής παρουσίας σε φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Τι είναι η ψηφιακή υπογραφή και ποια τα οφέλη της
Η ψηφιακή υπογραφή λειτουργεί ως ηλεκτρονικό αποτύπωμα ταυτοποίησης και διασφαλίζει την αυθεντικότητα και ακεραιότητα των εγγράφων, επιτρέποντας:
- Ταχύτερη διεκπεραίωση διαδικασιών – Χωρίς φυσική παρουσία σε φορείς και υπηρεσίες.
- Ασφάλεια στις συναλλαγές – Μειώνεται ο κίνδυνος πλαστογράφησης και αλλοίωσης εγγράφων.
- Ευκολία για πολίτες και επαγγελματίες – Διευκολύνει ιδιαίτερα άτομα με αναπηρία και όσους διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές.
- Ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης – Προάγει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.
Η διάθεση των πιστοποιητικών αφορά πολίτες και επαγγελματίες που είναι εγγεγραμμένοι σε επαγγελματικά μητρώα και φορείς.
Πώς μπορείτε να αποκτήσετε δωρεάν ψηφιακή υπογραφή
Η αίτηση γίνεται αποκλειστικά μέσω gov.gr, ακολουθώντας τα εξής βήματα:
Για πολίτες
- Είσοδος στο gov.gr → Πολίτες και Καθημερινότητα → Ηλεκτρονικές Υπογραφές
- Έκδοση Υπεύθυνης Δήλωσης μέσω gov.gr
- Τα στοιχεία προσυμπληρώνονται αυτόματα στην αίτηση
Για επαγγελματίες
- Ανακατεύθυνση στο ηλεκτρονικό περιβάλλον του επαγγελματικού φορέα μέσω gov.gr
- Αυθεντικοποίηση μέσω των προσωπικών κωδικών του φορέα
- Ανάκτηση δεδομένων από το διασυνδεδεμένο μητρώο
Τα πιστοποιητικά εκδίδονται από εγκεκριμένους παρόχους υπηρεσιών εμπιστοσύνης που είναι καταχωρημένοι στην ευρωπαϊκή λίστα εμπιστοσύνης και στο μητρώο της ΕΕΤΤ.
Διαδικασία για επαγγελματικούς φορείς
Οι επαγγελματικές ενώσεις και φορείς που επιθυμούν να εξασφαλίσουν ψηφιακές υπογραφές για τα μέλη τους, μπορούν να υποβάλουν αίτημα προς τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στέλνοντας email στο dir_elyp@mindigital.gr ή στο protocol@mindigital.gr.
Απαραίτητα στοιχεία αιτήματος
- Ονομασία φορέα
- Όνομα εκπροσώπου
- Στοιχεία επικοινωνίας
Μετά την έγκριση του αιτήματος, ακολουθεί η προσαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων του φορέα, ώστε να διασυνδεθεί η εφαρμογή με το μητρώο του και να διασφαλιστεί ασφαλής αυθεντικοποίηση των μελών του.
Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενισχύει την ευκολία στις συναλλαγές, περιορίζει τη γραφειοκρατία και φέρνει την Ελλάδα πιο κοντά στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Με 100.000 δωρεάν ψηφιακές υπογραφές, πολίτες και επαγγελματίες αποκτούν ένα ισχυρό εργαλείο ηλεκτρονικής ταυτοποίησης, κάνοντας πιο γρήγορη και ασφαλή τη διαχείριση των εγγράφων τους.
Διαβάστε επίσης: Φρένο στο παράνομο περιεχόμενο και τις διαδικτυακές απάτες από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης