Με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας εγκρίθηκε από τη Βουλή ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος καταργεί τον δεύτερο γύρο στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές και εισάγει το σύστημα της συμπληρωματικής ψήφου.
Με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος φέρνει σημαντικές αλλαγές στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, καταργώντας τον δεύτερο γύρο και εισάγοντας το σύστημα της συμπληρωματικής ψήφου.
Κλείνοντας τη μαραθώνια συνεδρίαση, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι εκσυγχρονίζει το θεσμικό πλαίσιο για την εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών.
Ο υπουργός επικαλέστηκε τη σημαντική μείωση της συμμετοχής των πολιτών στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών, σημειώνοντας ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η συμμετοχή έφτασε ακόμη και στο 15%.
Παράλληλα, υποστήριξε ότι ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης δίνει τέλος σε ένα σύνθετο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο αποτελούνταν από περίπου 2.000 διατάξεις διάσπαρτες σε δεκάδες διαφορετικά νομοθετήματα, ορισμένα από τα οποία ίσχυαν ήδη από το 1958. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «ήταν αδύνατον να διαπιστώσει κανείς ποια διάταξη ίσχυε».
Από την πλευρά της, η αντιπολίτευση καταψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο, χαρακτηρίζοντας το νέο εκλογικό σύστημα για τις αυτοδιοικητικές εκλογές «αντιδημοκρατικό» και «καλπονοθευτικό».






Μ.Η.Τ. 242183