No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Αυξάνεται ο λογαριασμός για το μετρό Θεσσαλονίκης

Αποζημιώσεις 151,31 εκατ. ευρώ μετά από claims του αναδόχου – Εισιτήριο για Φεβρουάριο η επέκταση Καλαμαριάς

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
27/05/2025
in ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Θεσσαλονίκη: Συλλήψεις για οπαδικές απειλές ενόψει των εγκαινίων του Μετρό

Φουσκώνουν οι αποζημιώσεις για το πολύπαθο μετρό Θεσσαλονίκης, μετά από σειρά διαιτητικών αποφάσεων που αναγνώρισαν στον ανάδοχο καταβολές ύψους 151,31 εκατ. ευρώ. Κι ενώ ο λογαριασμός των απαιτήσεων δεν έχει κλείσει, με το συνολικό κόστος του έργου να έχει φτάσει τα 3 δισ. ευρώ, οι πύλες των πέντε νέων σταθμών της επέκτασης προς Καλαμαριά αναμένεται να ανοίξουν τον Φεβρουάριο του 2026, παίρνοντας ένα τρίμηνο τράτο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά από τρεις νέες διαιτητικές αποφάσεις, αύξησε κατά 53,53 εκατ. ευρώ τον λογαριασμό των οφειλών προς την ανάδοχο του βασικού έργου, που παραδόθηκε στους Θεσσαλονικείς πριν έξι μήνες, από τα 97,78 εκατ. ευρώ που είχαν αρχικά «κλειδώσει» στο τομεακό πρόγραμμα Υποδομών και Μεταφορών. Ειδικότερα, εγκρίθηκε τροποποίηση της πρόθεσης χρηματοδότησης για αποζημιώσεις βάσει εκδοθεισών αποφάσεων διαιτητικών δικαστηρίων, συνολικού ύψους 151.318.107,48 ευρώ. 

Η απόφαση αφορά προσκλήσεις που θα κατατεθούν από την Ελληνικό Μετρό για τη χρηματοδότηση της κάλυψης συνολικά δέκα διαιτητικών αποφάσεων για αποζημίωση της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-Webuild-Hitachi Rail. Οι αξιώσεις αναμένεται να έχουν και συνέχεια για το έργο της επέκτασης, που μοιραία ακολούθησε την τύχη της βασικής γραμμής. Η καθυστέρηση να μην έχει εκτοξευθεί στα 18 χρόνια, μετρά όμως επτά αφού συμβατικά έπρεπε να παραδοθεί το 2018.

 

Αλυσίδα συμπληρωματικών συμβάσεων 

Το τελευταίο μίλι του έργου πάντως δεν θα είναι εύκολο. Την περασμένη εβδομάδα, σε αυτοψία της στα έργα της επέκτασης προς Καλαμαριά που εκτελούνται από τον όμιλο AKTOR, επανέλαβε τη δέσμευση για παράδοση του έργου τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστος Δήμας εξέφρασε τη βούληση για τήρηση του χρονοδιαγράμματος, δεν παρέλειψε όμως να επισημάνει ότι υπάρχουν ζητήματα τεχνικής φύσεως που οδήγησαν στη μικρή παράταση της ολοκλήρωσης.

«Νομίζω όμως ότι μπορούμε να κάνουμε την απαραίτητη υπομονή. Είναι δύο μήνες παραπάνω, ώστε όλοι να απολαύσουμε το Μετρό και να έχουμε μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις μας και φυσικά, με ασφάλεια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πρόκειται κυρίως για τις υψηλές απαιτήσεις για να «κουμπώσουν» τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της επέκτασης των 4,78 χιλιομέτρων, με την ήδη λειτουργούσα γραμμή. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει αρχικά οι έξι ξεχωριστές συμβάσεις που συνθέτουν το έργο να συντονιστούν, ώστε να λειτουργήσουν ως ένα ενιαίο έργο. Εν συνεχεία, θα πρέπει να γίνει το ίδιο και με τα υπόλοιπα 9,6 χλμ. του βασικού κορμού που είναι ήδη στην κυκλοφορία, με τηλεπικοινωνίες, σηματοδότηση, συστήματα αυτοματισμού, e-ticketing, και την απαραίτητη πιστοποίηση. 

Σε αυτή την κατεύθυνση, αναμένεται η υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης με τον ανάδοχο, προκειμένου να συντονίσει τις επιμέρους εργολαβίες. Το πλέον απρόβλεπτο στάδιο σε αυτή τη διαδρομή θα είναι η πιστοποίηση. Μάλιστα, θα πρέπει να πιστοποιηθούν όχι μόνο τα διάφορα συστήματα και συνολικά η επέκταση, αλλά να ακολουθήσει η πιστοποίηση του μετρό ως ενιαία πια γραμμή 18 σταθμών από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως τη Μίκρα. 

Για να γίνουν όλα αυτά, θα απαιτηθεί η διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής για ένα συνολικό διάστημα ενός μήνα. Κι ενώ αρχικά υπήρχαν σκέψης αυτή διακοπή να είναι σταδιακή, τελικά θα αφορά έναν ενιαίο μήνα, αρκετά μετά το καλοκαίρι, αφού θα πρέπει να έχουν παραληφθεί και οι 15 νέοι συρμοί. Ο πρώτος έχει ήδη παραληφθεί και η ολοκλήρωση της προμήθειας από το σχήμα AKTOR-HITACHI αναμένεται ως το τέλος του έτους.

Tags: ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣχετικάΑρθρα

Σοβαρό τροχαίο με δύο λεωφορεία του ΟΑΣΑ στη Βούλα – Τουλάχιστον 11 τραυματίες (upd)
ΕΛΛΑΔΑ

Σαφάρι της Τροχαίας στη Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες παραβάσεις σε μόλις επτά ημέρες

26/10/2025
Αναπτυξιακή επανάσταση: Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπαίνει στις ΜμΕ με νέο καθεστώς
ΕΛΛΑΔΑ

Επενδυτικό πακέτο Θεοδωρικάκου για τον κλάδο της γούνας ύψους 21 εκατ.€

26/10/2025
Σε διαφορετική τροχιά ΕΚΤ και Fed για τα επιτόκια την ερχόμενη εβδομάδα
ΚΟΣΜΟΣ

Σε διαφορετική τροχιά ΕΚΤ και Fed για τα επιτόκια την ερχόμενη εβδομάδα

26/10/2025
Ανοίγει το εμπορικό παιχνίδι: Θετικό κλίμα για συμφωνίες ΗΠΑ με Ινδία και Ιαπωνία
ΚΟΣΜΟΣ

Επιτεύχθηκε πλαίσιο συμφωνίας ΗΠΑ-Κίνας για σπάνιες γαίες και δασμούς

26/10/2025
Πώς η Euronext χτίζει ένα ευρωπαϊκό υπερχρηματιστήριο με επίκεντρο την Αθήνα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Euronext φέρνει την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό χρηματιστηριακό «κλαμπ»: Τι σημαίνει για εταιρείες και επενδυτές

26/10/2025
Το παγκόσμιο μισθολογικό «γιο-γιο» αποτυπώνει η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας – Η κατάσταση στην Ελλάδα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η γενιά των zoomers αλλάζει δουλειά κάθε χρόνο: Οι εργοδότες σηκώνουν τα χέρια ψηλά

26/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναστήσει 900.000 «κλειστά» σπίτια με ισχυρά φορολογικά κίνητρα

26/10/2025
526.154 Κενές κατοικίες στην Αττική – Ποια η εικόνα σε 51 Δήμους της Αττικής και 12 Δήμους της Περιφέρειας

Ακίνητα: Νέο πρόγραμμα για την ανακαίνιση κλειστών κατοικιών – Σύνδεση επιδότησης με τριετή μίσθωση

25/10/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Μεταβιβάσεις ακινήτων και χρημάτων από γονείς σε παιδιά: Ο φορολογικός οδηγός

25/10/2025

Ναυτιλία

Νέα προσθήκη στη DryDel: Παρέλαβε το νεότευκτο M/V Capri Island
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DryDel Shipping: Επαναπροσέγγιση με την Κίνα, ανανέωση δεσμών με την Ιαπωνία

Η DryDel Shipping ενισχύει την παρουσία της στα ναυτιλιακά φόρουμ - Η στρατηγική που «χτίζει» για πράσινα πλοία και έξυπνη...

από Newsroom
26/10/2025
Επανεξέταση των ακτοπλοϊκών τιμολογίων και διερεύνηση του ανταγωνισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ελληνική ακτοπλοΐα σε σταυροδρόμι: Περιβαλλοντικές υποχρεώσεις και υψηλό κόστος πιέζουν τα δρομολόγια

Με αυξημένο λειτουργικό κόστος, ενεργειακές πιέσεις και εποχικότητα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, ενώ η κυβέρνηση προωθεί μέτρα για...

από Newsroom
25/10/2025
ΑΑΔΕ/«Χαράτσι» σε βάρκες και σκάφη αναψυχής: Πότε πρέπει να πληρωθεί ο φόρος
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΑΔΕ – Φορολογία πλοίων: Παράταση και οδηγίες ψηφιακής υποβολής

Το Υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσαν παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας...

από Newsroom
24/10/2025
Diana Shipping: Υποχώρηση κερδών το 2024 – Αρνητικό Q4 με $1,3 εκατ. ζημιές
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Diana Shipping: Αυξημένα έσοδα από νέες ναυλώσεις

Η Diana Shipping ενισχύει τη ναυλομεσιτική της δραστηριότητα, εξασφαλίζοντας δύο νέες συμφωνίες με υψηλότερα ημερήσια έσοδα για τα πλοία Semirio...

από Newsroom
24/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Σαφάρι της Τροχαίας στη Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες παραβάσεις σε μόλις επτά ημέρες
  • Επενδυτικό πακέτο Θεοδωρικάκου για τον κλάδο της γούνας ύψους 21 εκατ.€
  • Σε διαφορετική τροχιά ΕΚΤ και Fed για τα επιτόκια την ερχόμενη εβδομάδα

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.