No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλάζει χέρια στις 6 Οκτωβρίου η Αττική Οδός – Οι επτά ημέρες που ανέτρεψαν τα δεδομένα

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
24/09/2024
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Αττική Οδός: Παράθυρο ως τις 12 Φεβρουαρίου για τη μεταβίβαση – Πώς θα «μοιραστούν» τα έσοδα

Πώς από την παράταση της υφιστάμενης παραχώρησης φτάσαμε στην άμεση παράδοση – παραλαβή 

 

Ο κύβος ερρίφθη για την Αττική Οδό, που ετοιμάζεται να περάσει απευθείας στον νέο παραχωρησιούχο, «κλείνοντας» την πόρτα στο ενδεχόμενο παράτασης της υφιστάμενης παραχώρησης. Καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τη λήξη της τρέχουσας σύμβαση στις 5 Οκτωβρίου, και μετά από έναν αγώνα ταχύτητας από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το τελευταίο δεκαήμερο, οι πιέσεις που ασκήθηκαν προς όλες τις πλευρές φαίνεται πως απέδωσαν.

Εχθές, ξεκαθαρίστηκε και με επίσημη ανακοίνωση ότι στις 6 Οκτωβρίου η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου θα περάσει στον νέο παραχωρησιούχο. Από την ημέρα που έπεσαν  οι υπογραφές μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στις 12 Σεπτεμβρίου 2024, οι εξελίξεις είναι ιδιαίτερα πυκνές. Ως αποτέλεσμα, εκεί που το πιο πιθανό σενάριο ήταν αυτή της τροποποίησης της υφιστάμενης σύμβασης, ώστε να παραταθεί η λειτουργία του άξονα από το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ, αυτό παραγράφεται.

Από το καλοκαίρι, υπήρχαν αρκετά δείγματα ότι η πλευρά του ελληνικού Δημοσίου επιθυμούσε τη λήξη της διαδικασίας με την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου παραχώρησης, από οποιοδήποτε μεταβατικό σενάριο. Εξάλλου, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είχε εντάξει στον προϋπολογισμό για το τρίτο τρίμηνο του 2024 την είσπραξη του τιμήματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Ποσό το οποίο και θα απομειώσει το δημόσιο χρέος, αφού τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ κατευθύνονται βάσει νόμου προς τα εκεί. 

 

Το εναλλακτικό σενάριο

Παρόλα αυτά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάστηκε και για το εναλλακτικό σενάριο, μπροστά στο ενδεχόμενο να μην είναι όλα έτοιμα για τη μεταβίβαση στον νέο παραχωρησιούχο, προκειμένου να μην υπάρξει «κενό» στη λειτουργία της Αττικής Οδού. Έτσι, ζητήθηκε δια του υφυπουργού, κ. Νίκου Ταχιάου η γνωμοδότηση του ΝΣΚ για την παράταση της υφιστάμενης παραχώρησης, καταλήγοντας πως αυτή είναι εφικτή, αλλά συνιστά ζήτημα διαπραγμάτευσης με τον ενδιαφερόμενο.

Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, πάντως, το σενάριο της μεταβατικής φάσης ακυρώθηκε. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Ταχιάος και κατά τη διάρκεια της τελετής υπογραφής είχε δηλώσει πως «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις 5 Οκτωβρίου θα είναι απολύτως έτοιμο να κινήσει τις διαδικασίες παράδοσης της οδού, στο μέτρο που αυτές το αφορούν». 

Στο πλαίσιο του 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, πριν μία εβδομάδα, είχε δώσει έμφαση στην ανάγκη συνεργασίας παλαιού και νέου παραχωρησιούχου για να γίνει η ομαλή μετάβαση του αυτοκινητόδρομου, κάνοντας μάλιστα αναφορά σε «ενήλικες στο δωμάτιο». 

Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα γίνει πράξη η δέσμευση όλων των πλευρών, η οποία εξασφαλίστηκε σε ανώτατο επίπεδο μέσα στο Σαββατοκύριακο, εχθές, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, είχε συνάντηση με εκπροσώπους των τραπεζικών ιδρυμάτων που συμμετέχουν στο σχήμα χρηματοδότησης της νέας παραχώρησης. 

Το πιο απαιτητικό στάδιο θα είναι η υπογραφή των πρωτοκόλλων παράδοσης – παραλαβής αρχικά μεταξύ του υφιστάμενου παραχωρησιούχου ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ-EGIS και του ελληνικού Δημοσίου κι εν συνεχεία μεταξύ του Δημοσίου και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Κι αυτό γιατί θα είναι η βάση για την ομαλή και χωρίς claims μετάβαση του περιουσιακού στοιχείου, βάσει των όσων προβλέπουν οι δύο πολυσέλιδες και πολύπλοκες συμβάσεις. 

Tags: ΑΒΑΞΑΚΤΩΡΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣΤΕΡΝΑ

ΣχετικάΑρθρα

Έρευνα EY: Η κυβερνοασφάλεια αποδίδει $36 εκατ. ανά έργο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

5 κινήσεις-ασπίδα για επιχειρήσεις απέναντι στο ransomware: 6 στις 10 επιθέσεις ξεκινούν από ένα απλό email

26/10/2025
Συμφωνίες Τραμπ για κρίσιμα ορυκτά: Η Ασία απαντά στον κινεζικό έλεγχο
ΚΟΣΜΟΣ

Συμφωνίες Τραμπ για κρίσιμα ορυκτά: Η Ασία απαντά στον κινεζικό έλεγχο

26/10/2025
Άνοιξαν οι αιτήσεις για 51 νέες θέσεις στην Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ειδικότητες και προθεσμίες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θωράκιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με AI και νέες προσλήψεις: Το νέο πλαίσιο

26/10/2025
Πόσοι τόνοι ψάρια χωράνε στις ελληνικές θάλασσες; Το ΣτΕ αποφασίζει
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ιχθυοκαλλιέργειες: Θεσμικός «λαβύρινθος» 14 ετών μπλοκάρει τις επενδύσεις του κλάδου

26/10/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Στους οκτώ οι προφυλακισμένοι για τις παράνομες επιδοτήσεις
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στους οκτώ οι προφυλακισμένοι για τις παράνομες επιδοτήσεις

26/10/2025
Αναπτυξιακή επανάσταση: Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπαίνει στις ΜμΕ με νέο καθεστώς
ΕΛΛΑΔΑ

Επενδυτικό πακέτο Θεοδωρικάκου για τον κλάδο της γούνας ύψους 21 εκατ.€

26/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναστήσει 900.000 «κλειστά» σπίτια με ισχυρά φορολογικά κίνητρα

26/10/2025
526.154 Κενές κατοικίες στην Αττική – Ποια η εικόνα σε 51 Δήμους της Αττικής και 12 Δήμους της Περιφέρειας

Ακίνητα: Νέο πρόγραμμα για την ανακαίνιση κλειστών κατοικιών – Σύνδεση επιδότησης με τριετή μίσθωση

25/10/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Μεταβιβάσεις ακινήτων και χρημάτων από γονείς σε παιδιά: Ο φορολογικός οδηγός

25/10/2025

Ναυτιλία

Νέα προσθήκη στη DryDel: Παρέλαβε το νεότευκτο M/V Capri Island
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DryDel Shipping: Επαναπροσέγγιση με την Κίνα, ανανέωση δεσμών με την Ιαπωνία

Η DryDel Shipping ενισχύει την παρουσία της στα ναυτιλιακά φόρουμ - Η στρατηγική που «χτίζει» για πράσινα πλοία και έξυπνη...

από Newsroom
26/10/2025
Επανεξέταση των ακτοπλοϊκών τιμολογίων και διερεύνηση του ανταγωνισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ελληνική ακτοπλοΐα σε σταυροδρόμι: Περιβαλλοντικές υποχρεώσεις και υψηλό κόστος πιέζουν τα δρομολόγια

Με αυξημένο λειτουργικό κόστος, ενεργειακές πιέσεις και εποχικότητα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, ενώ η κυβέρνηση προωθεί μέτρα για...

από Newsroom
25/10/2025
ΑΑΔΕ/«Χαράτσι» σε βάρκες και σκάφη αναψυχής: Πότε πρέπει να πληρωθεί ο φόρος
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΑΔΕ – Φορολογία πλοίων: Παράταση και οδηγίες ψηφιακής υποβολής

Το Υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσαν παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας...

από Newsroom
24/10/2025
Diana Shipping: Υποχώρηση κερδών το 2024 – Αρνητικό Q4 με $1,3 εκατ. ζημιές
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Diana Shipping: Αυξημένα έσοδα από νέες ναυλώσεις

Η Diana Shipping ενισχύει τη ναυλομεσιτική της δραστηριότητα, εξασφαλίζοντας δύο νέες συμφωνίες με υψηλότερα ημερήσια έσοδα για τα πλοία Semirio...

από Newsroom
24/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Νέα ανακάλυψη στο ελαιόλαδο υπόσχεται προστασία για καρδιά και εγκέφαλο
  • 5 κινήσεις-ασπίδα για επιχειρήσεις απέναντι στο ransomware: 6 στις 10 επιθέσεις ξεκινούν από ένα απλό email
  • Συμφωνίες Τραμπ για κρίσιμα ορυκτά: Η Ασία απαντά στον κινεζικό έλεγχο

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.