Ανοίγει ο δρόμος για την ανάληψη της νέας παραχώρησης από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έναντι 3,27 δισ. ευρώ
Σε απόρριψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας κατέληξε, σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφυγή της κοινοπραξίας Vinci – Μυτιληναίος για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Ανοίγει πια ο δρόμος για την ανάθεση της νέας 25ετούς σύμβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, έναντι τιμήματος μαμούθ 3,27 δισ. ευρώ.
Η προσφυγή της επιλαχούσας κοινοπραξίας, που είχε προσφέρει 3,106 δισ. ευρώ, σχετικά με το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας είχε έρθει μετά την απόρριψη αντίστοιχης προσφυγής από την ΕΑΔΗΣΥ. Παρότι ο διαγωνισμός πήρε τη δικαστική οδό, η προετοιμασία του επόμενου σταδίου από το ΤΑΙΠΕΔ δεν σταμάτησε την ωρίμανση του επόμενου σταδίου, με απώτερο στόχο να προλάβει ο αυτοκινητόδρομος να αλλάξει χέρια με τη λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης, στις 6 Οκτωβρίου 2024.
Το πλέον κρίσιμο βήμα για να γίνει, βεβαίως, αυτό είναι η παράδοση του αστικού αυτοκινητόδρομου στο ελληνικό Δημόσιο. Πρόκειται για μία απαιτητική εξίσωση, την οποία δρομολογούν με οι υφιστάμενοι παραχωρησιούχοι, όμως τα χρονικά περιθώρια είναι πάρα πολύ στενά.
Επί του παρόντος, βρίσκεται σε εξέλιξη η προετοιμασία των συμβατικών εγγράφων, των χρηματοδοτικών εγγράφων και η επαλήθευση του μοντέλου. Οι αρχικές εκτιμήσεις ήθελαν τον φάκελο με τα έγγραφα της νέας παραχώρησης να είναι έτοιμος για προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο ως τον Ιούνιο. Το πράσινο φως του Ελεγκτικού θα πρέπει να ακολουθήσει και η έγκριση της Βουλής.