Αττική Οδός: Έσοδα 171,18 εκατ. ευρώ στο ενιάμηνο του 2024 – Προμέρισμα 40 εκατ. ευρώ για τους παλιούς μετόχους
Συνέχισε την ανοδική της πορεία η Αττική Οδός κλείνοντας τον πρώτο μήνα λειτουργίας από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο οδικός άξονας που γύρισε σελίδα στις 6 Οκτωβρίου κατέγραψε μέση ημερήσια κυκλοφορία για τις καθημερινές 310.000 οχημάτων, ενώ στο ενιάμηνο πριν την αλλαγή «σκυτάλης» είχε κάνει άλμα σε πάνω από 270.000 διελεύσεις ενισχυμένες περίπου 5% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Νέας Αττικής Οδού, κατά τις εργάσιμες ημέρες η μέση κυκλοφορία κινήθηκε κοντά στις 310.000, ενώ για τα Σαββατοκύριακα στις 230.000 διελεύσεις. Συνολικά, τον Οκτώβριο 2024, είχε άνω των 9 εκατομμυρίων διελεύσεων, με αύξηση σε σχέση με τον ίδιο περσινό μήνα της τάξεως του 6,8%.
Με το πέρασμα του δρόμου στον νέο παραχωρησιούχο, έγινε και η συμβατικά προβλεπόμενη μείωση του διοδίου τέλους για τα ΙΧ στα 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ που ήταν πριν. Για τις υπόλοιπες κατηγορίες, τα νέα διόδια ανέρχονται πλέον σε 1,25 ευρώ για τις μοτοσυκλέτες από 1,40 ευρώ, σε 6,25 ευρώ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5) από 7,10 και σε 10 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6) από 11,30 ευρώ που ίσχυε ως και το Σάββατο 5 Οκτώβριου 2024. Για τον πρώτο μήνα, μάλιστα, διατηρήθηκαν και τα συνδρομητικά προγράμματα, όπως ίσχυαν έως τότε.
Το τμήμα με τον υψηλότερο κυκλοφοριακό φόρτο είναι από τη Μεταμόρφωση ως την Κηφισίας. Οι ώρες με το υψηλότερο επίπεδο κυκλοφορίας στην Αττική Οδό είναι το πρωί 8 – 9 π.μ., ενώ ευρύτερα η πρωινή αιχμή προκύπτει στο διάστημα 7-10 π.μ., ενώ το απόγευμα στο διάστημα 5 – 6 μ.μ., με την απογευματινή αιχμή γενικότερα στο διάστημα 3 – 7μ .μ. Επίσης, η Παρασκευή είναι πάντα η ημέρα με τον υψηλότερο αριθμό συνολικών διελεύσεων (εισόδων) στην Αττική Οδό.
Τα συνδρομητικά προγράμματα
Σύμφωνα με την ενημέρωση της Νέας Αττικής Οδού αναλυτικά για κάθε πρόγραμμα θα ισχύσουν τα εξής:
Business: Με τις νέες τιμές για τις 30 πρώτες διελεύσεις, εφαρμόζεται χαμηλότερη χρέωση ΙΧ (κατ. 2, 3 &4): 2,50 ευρώ αντί των 2,55 ευρώ, μικρά και μεσαία φορτηγά (κατ.5): 6,25 αντί 6,47 ευρώ, μεγάλα φορτηγά (κατ. 6): 10 ευρώ αντί των 10,29 ευρώ. Παράλληλα καταργείται η μηνιαία χρέωση παγίου ύψους 2,48 ευρώ ανά συσκευή e-PASS για τις πρώτες 50 συσκευές και του αντίστοιχου μηνιαίου παγίου συσκευής αν ο πελάτης είχε περισσότερες.
Με τον τρόπο αυτό, απαλλάσσονται οι σταθεροί πελάτες από ένα μόνιμο έξοδο και αντισταθμίζεται μέρος του ποσού των εκπτώσεων που είχαν πριν στην κλίμακα διελεύσεων 31 – 50 με αποτέλεσμα το μηνιαίο συνολικό κόστος διελεύσεών να διατηρείται επί το πλείστον στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα.
Friendly & Friendly Truck: Καταργείται η μηνιαία χρέωση παγίου ύψους 3,72 ευρώ ανά συσκευή e-PASS και Κάρτα Λογαριασμού, ενώ σε επίπεδο τιμών ισχύει το γενικό αντίτιμο του διοδίου ανά κατηγορία οχήματος. Δεδομένης και πάλι της απαλλαγής από το πάγιο, αντισταθμίζεται και σε αυτή την περίπτωση σημαντικό μέρος των εκπτώσεων που υπήρχαν στην κλίμακα διελεύσεων 31 – 50, διατηρώντας το μηνιαίο συνολικό κόστος διελεύσεών επί το πλείστον στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα.
Bonus: Για τις πρώτες 32 διελεύσεις με διόδιο τέλος 2,50 ευρώ ανά διέλευση αντί 2,80, προκύπτει μηνιαίο συνολικό κόστος σε χαμηλότερα επίπεδα 80 ευρώ αντί 89,60.
Προμέρισμα για τους «παλιούς» μετόχους
Ο πιο επιτυχημένος παραχωρημένος αυτοκινητόδρομος της χώρας, συνεχίζει να δίνει έσοδα και στο παλιό σχήμα, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Egis Projects. . Στο σύνολο των εννέα μηνών, κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά περίπου 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, φτάνοντας στα 171,18 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA ανήλθαν στα 129,82 εκατ. ευρώ έναντι 118,25 εκατ. ευρώ το 2023. Ακολούθως τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν 102,82 εκατ. ευρώ, έναντι 82,95 εκατ. ευρώ πέρυσι, και τα καθαρά μετά φόρων κέρδη σε 80,23 εκατ. ευρώ έναντι 64,73 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Υπενθυμίζεται πως η Αττική Οδός, για τη χρήση του 2023, κατέγραψε τζίρο άνω των 215 εκατ. ευρώ έναντι 197,2 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας μία αύξηση της τάξεως του 9,5% και 9% σε όρους κυκλοφορίας και εσόδων αντίστοιχα. Οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις ανήλθαν σε 259,3 χιλιάδες, κατά 9,9% υψηλότερες από το 2019.
Μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του ενιαμήνου, οι μέτοχοι του παλιού παραχωρησιούχου αποφάσισαν τη διανομή προμερίσματος της τάξης των 40 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2024.