Στα 27,6 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά 188 έργα που εντάσσονται στο αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα του 2030.
Μιλώντας για το σχέδιο αυτό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, έδωσε επιπλέον πληροφορίες για το πώς προχωράνε σημαντικά έργα έως σήμερα.
Πιο αναλυτικά, μιλώντας για το μετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ, ο υπουργός τόνισε ότι πρόκειται να εξυπηρετεί, εντός του 2024, περίπου 300.000 πολίτες. Έως το τέλος του 2023 θα έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεων του, ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της – κατά προτεραιότητα – επέκτασης προς τα βορειοδυτικά να προχωρήσει μέσα στην τετραετία που ξεκινάει. Σύντομα, μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Αναφορικά με την Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι οι πρόδρομες εργασίες να βρίσκονται στο 50% με τον πρώτο μετροπόντικα να έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα και να βρίσκεται ήδη σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Επιπρόσθετα, ο δεύτερος είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Πώς προχωράνε τα έργα στους αυτοκινητόδρομους
Εντός της τετραετίας πρόκειται να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Ε-65, ενώ το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα εκτιμάται ότι θα παραδοθεί έως τις αρχές του 2024.
Παράλληλα, σε ό,τι αφορά στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας– Πύργου οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2022 και έχει σημειώσει πρόοδος υλοποίησης άνω του 15% με το έργο να αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025.
Εντός του 2023 πρόκειται να ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία ενώ σε ό,τι αφορά στον ΒΟΑΚ, όλα τα μέτωπα θα έχουν ανοίξει εντός του 2024, τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και το Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί κι εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ενώ στο μεταξύ θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος.
Αρδευτικά έργα 784 εκατ. ευρώ
Σημαντικές επενδύσεις αναμένονται σε εγγειοβελτιωτικές και αρδευτικές υποδομές ενώ έχουν ήδη δημοπρατηθεί τα αρδευτικά έργα της περιοχής Βάλτου-Αμφιλοχίας, στο Μπραμιανό της Ιεράπετρας, το φράγμα Ενιπέα και το φράγμα του Ταυρωνίτη. Σε αυτά θα προστεθούν 63 μεγάλα αρδευτικά έργα, προϋπολογισμού 784.000.000 ευρώ, που βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης, η υλοποίηση των οποίων θα επιταχυνθεί.
Τέλος, προχωράει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που θα συνδέουν τα έξι μεγάλα λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναδεικνύοντας τον ρόλο της χώρας ως διαμετακομιστικό κόμβο.