Κατατέθηκε αργά χθες στη Βουλή η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η νέα σύμβαση προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος 3,27 δις. ευρώ και ετήσιο τίμημα 7,5% επι των ακαθάριστων εσόδων.
Αλλάζει χέρια στις 6 Οκτωβρίου η Αττική Οδός – Οι επτά ημέρες που ανέτρεψαν τα δεδομένα
Στη σύμβαση προβλέπονται διόδια 2,5 ευρώ ανά διέλευση ΕΙΧ για τα πρώτα 5 έτη και στη συνέχεια, εφόσον το κριθεί απαραίτητο θα υπάρξει διαφοροποιημένη χρέωση ανάλογα με τις ώρες αιχμής. Το διαφοροποιημένο βασικό τέλος διοδίου θα προκύψει εφόσον για μια ορισμένη περίοδο, σε συγκεκριμένα τμήμαά της, η μέση ωριαία ταχύτητα στην Αττική Οδό μειωθεί κάτω από 45 χλμ. ανά ώρα.
Επίσης προβλέπονται διαφοροποιημένα διόδια για τα φορτηγά, ανάλογα με την παλαιότητα τους. Το διαφοροποιημένο τέλος διέλευσης για τα φορτηγά θα ισχύει ένα χρόνο μετά τη ανάληψη των καθηκόντων στον οδικό άξονα από το νέο παραχωρησιούχο.
Τα διόδια θα αναπροσαρμόζονται κάθε χρόνο με βάση τον τιμάριθμο της προηγούμενης χρονιάς.
Ο νέος παραχωρησιούχος θα καταβάλλει εγγύηση καλής εκτέλεσης 80 εκατ. ευρώ και θα έχει μετοχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ. Επίσης η συμφωνία προβλέπει, ότι τυχόν αναχρηματοδότηση του παραχωρησιούχου με ευνοϊκότερους όρους στο μέλλον, το 50% του οφέλου που θα προκύψει θα περιέλθει στον παραχωρητή, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με στελέχη του υπ. Οικονομικών, η συμφωνία είναι δρακόντεια υπέρ του ελληνικού δημοσίου και ο παραχωρησιούχος θα αξιολογείται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του κάθε δύο χρόνια.
Οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι ο στόχος παραμένει η μεταβίβαση από την Αττική Οδό Α.Ε. στη νέα Νέα Αττική Οδό Παραχώρηση Α.Ε., δηλαδή από τον υφιστάμενο στο νέο παραχωρησιούχο, να συντελεστεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα και μέχρι την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου. Πάντως αν η ημερομηνία αυτό δεν «πιαστεί» τότε θα μιλάμε καθυστέρηση ολίγων ημερών.
Η σύμβαση θα κυρωθεί μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή.